דעה: חמשת עקרונות ההצלחה של… אלון גל וכנס "מומנטום למשתחרר"

בשבוע האחרון חוויתי את אחת הארות החזקות ביותר שקרו לי בתקופה האחרונה והיא נוגעת מאוד בעתיד הקרוב והרחוק, מצד אחד כנס משתחררים של עמותת מומנטום למשתחרר(מומלץ בחום) ומצד שני סדנת חמשת העקרונות של אלון גל הקואצ'ר המצליח. מה בעצם הצלחתי ללפות מכל הדבר המעורב שניתן לי בשבוע האחרון? הכל.

מומנטום למשתחרר הוא בהחלט לא עוד סתם סדנה למשתחרר אלא הדבר האמיתי
לכל ידוע כמה ההצלחה היא דבר אישי ובהחלט תלוי בי כאדם במטרותיי או בכם כאנשים לעצמכם במטרותיכם ועל זה מדברת סדנת "מומנטום למשתחרר" היא מייעדת ומעניקה כלים לקרובים לשחרור לקראת יציאה ראשונה לאזרחות ממסגרת צבא ההגנה לישראל שעלולה להיות קצת קשה להבנה ומבלבלת ולתת לכם "סטירה מצלצלת" או שאנסח זאת מחדש אנחנו נקבל "סטירה מצלצלת" זה חלק מהחיים וכך נראה היום הראשון של האזרחות וכמו שנאמר לנו בסדנה על ידי המנחים "החיים לא מחלקים לנו מתנות, להכל יש מחיר ולכל מה שתעשה יש תוצאה אז בחר בחוכמה".
במסגרת הסדנה אתה מקבל מושג וחצי על מה הם הזכויות שלך כמשתחרר טרי, לכמה זמן זה תקף ואיך לדעת לקחת אחריות על הבחירה כי ככה מתחילים החיים והבחירה היא לא הקלה ביותר וכדי להצליח בחיים הדחיפה החשובה ביותר היא הדחיפה של ההתחלה ועל זה נאמר בצה"ל "אתה מתחיל הכי חזק שלך, ולאט לאט מגביר".

ראוי לומר כמה המנחים הם לב(תרתי משמע היה לנו מנחה בשם לב) העבודה במומנטום לא רק כי הם צריכים או חייבים אלא כי הם בוחרים ומקדישים את הלב והנשמה שלהם בשביל ההצלחה של המשתחררים לעתיד וזו זכות גדולה מצידם ומצד עמותת מומנטום, כשחוויתי את הימים המרוכזים של הסדנה לא יכולתי שלא להצטער שהיא נגמרה כי החשק ללמוד ולהבין הכל בער בי וכמה שמנסים לכסות הכל זה פשוט עולם עצום של דברים שמשתחרר לעתיד צריך לדעת כדי שלא יעבדו עליו, לא ישחקו בזכויות שמגיעות לו ושהוא לא ייכנס לבעיות שרובן מתבטא בצורה הכלכלית(לדוגמה חובות כמו הביטוח הלאומי, מס הכנסה וכן הלאה).
בין הדברים שנלמדו בסדנה היו בחירת מטרה ראויה לחיים ולדעת לדבר עליה ולא לשמור אותה לעצמנו, חובות וזכויות וכמובן נושא הביורוקרטיה הישראלית(נקרא בסדנה "סיירת ניירת"), כתיבת קורות חיים והכנה לראיונות עבודה וכן הלאה ובין השאר קיבלנו למילוי שאלון משמעותי בשם העדפות מקצועיות המכיל מספר שאלות שעל פי הם נקבע איזה טיפוס אתה ע"פ 6 טיפוסים שקבע הפסיכולוג האמריקאי ג'ון הולנד(מודל שנקרא "המודל האישיותי של הולנד לבחירת מקצוע) וזה בהחלט אחד מהדברים המרשימים ששמחתי למלא ולנסות להבין מי אני ומה הטיפוס שאני הכי מזדהה איתו וקרוב אליו.

חמשת עקרונות ההצלחה מאת אלון גל זה מראה של מי אנחנו רוצים להיות
הסדנה השניה שבה ביקרתי אמש(11.1.18, יום ה') הייתה סדנה של 3 שעות של הקואצ'ר המוביל אלון גל "חמשת העקרונות להצלחה" וכמות האנשים שהגיע לא מותיר כל ספק שאלון גל בנוסף להיותו business man הוא בהחלט האיש השרמנטי המצחיק ובו בזמן הרציני ביותר שתרצו להקשיב לו ושישב לכם על הכתף בכל עסקה שאתם עושים גם אם היא הפשוטה ביותר וכל זה כי הוא מביא לנו משהו שאנחנו אמורים להכיר, עקרונות שקיימים בחיינו אבל אנחנו לא מודעים להם או מתנהלים איתם בצורה פשוט לא טובה, אחד ממשפטי המפתח שהוא אמר אתמול והצליח להוכיח את זה מעבר לכל ספק היה "אתם נמצאים בדיוק איפה שאתם רוצים להיות" כל כישלון שלנו הוא כתוצאה מזה שאנחנו בוחרים להמצא שם גם אם נאמר לעצמנו שרע לנו בחיים והוא בהחלט יודע על מה הוא מדבר אחרי יותר מ20 שנות קריירה וזה שהשינוי תלוי בנו הוא לא דבר פשוט כי ברגע שהשינוי והצרכים שלנו תלויים בנו התוצאה היא החלק היחיד בכל המשוואה הזו שאין לנו אפילו שליטה עליו ולכן ובעקבות כך אנחנו מפחדים לבצע צעדים משמעותיים עבורנו.

אם בא לכם לשמוע קצת ממש קצת מהחכמה של אלון גל אתם מוזמנים להרשם לסדנה שלו שממנה תצאו קצת יותר מודעים לעצמכם ותוכלו לאמץ לעצמכם עקרונות שיהפכו אתכם לאנשים קצת יותר טובים… עבור עצמכם, כי להוכיח משהו לסביבה בזמן שאתם בעצמכם לא מאמינים לעצמכם זה לא דרך לשום יעד שאתם שואפים להגיע אליו. חשוב לומר שהסדנה עולה מחיר סמלי של 119 ש"ח אך בתוך כך מלווה העניין באפשרות לקנות את ספריו של אלון גל ולהרשם לסדנאות הפרטניות שלו(שעולות יקר לאדם הממוצע אבל משתלמות לטווח הארוך על פי הבנתי) זו אומנם אחת מגישות של איש עסקים שפחות אהבתי אומנם תות תקשורת ותוצאות בבעלותו של אלון גל זה עסק לכל דבר אבל משהו בשילוב של זה בסדנה מול אנשים יכול להרתיע ולגרום לאנשים ללכת לבלי שוב אבל גם ותחליטו לא ללכת על על הסדנאות המשך אתם בכל זאת בחרתם לעשות שינוי וקיבלתם כלים לעצמכם והשינוי שלכם עצמכם מוחזק בידיים שלכם, כל אחד בוחר את שיקוליו כשהוא נרשם לאן שהוא בוחר להרשם והכל בידיים שלכם.

! – מאוד כיף לפרגן כשמגיע וגם אלון גל וגם מומנטום זכאים לפירגון הזה כי החינוך שהם מעניקים בהרצאות הקצרות האלה והאמת שנזרקת בפנים בלי חשש נותנים לאדם מתנה לחיים – הזדמנות לשפר את עצמו לקראת שחרור וניהול בריא של חיים שבהם אתם שולט ומעורב בכל פרט, ההזדמנות בידיים שלכם ובין ותבחרו לשלם על הרצאות נוספות וסדנאות פרטניות או לאמץ בעצמכם את העקרונות והעצות שקיבלתם ובין ותחליטו לא לעשות כלום רק אתם יודעים מה ישפיע ומה יפגום בכם.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?