דעה: חורף תאונות דרכים בע"מ

מי כמונו הישראלים יודע כמה הסכנה בכבישים היא קשה יותר אפילו ממלחמה בייחוד בגלל הריבוי  אך בעצם גם תאונות הדרכים הן מלחמות בפני עצמן שגובות מחיר גבוה מאיתנו ובמיוחד לאור העובדה שכמות ההרוגים מקום המדינה ועד היום בתאונות דרכים גבוהה יותר מכמות ההרוגים במלחמות בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל(וזו חתיכת היסטוריה שבה היינו במאבק יום יומי בין פיגועים ומחבלים למלחמות קיום).

כ33 אלף הרוגים מקום המדינה ועד היום בכבישי ישראל(לעומת 23,545 חללי מערכות ישראל) כל זאת אפילו לאור העובדה שמאז ועד היום חלו שיפורים עצומים בכבישים ובתשתיות כולל באמצעי הבטיחות שהוצבו והמשטרה הדי פעילה שכל שנה מתגברת את עצמה יותר ויותר כדי למגר את התופעה ולכל הנתונים הללו מתווסף נתון אפילו קשה עוד יותר שגורם למספר להכפיל את עצמו וזה החורף שמביא איתו סיפתח איום ונורא של הרוגים בתאונות דרכים ופצועים בינוני-קשה(כולל נכויות) ואם בחלק מהזמן אפשר להאשים את הרכב שנדפק או להאשים את הכבישים והמדינה אז רוב הזמן צריך להאשים רק מישהו אחד – אותנו.

קשה לי לדעת אם זה קלות הראש שבה אנחנו לוקחים את תפקידנו כנהגים או אולי הבטחון העצמי המופרז שלנו בכביש אבל כל זה לא משנה לאור העובדה שהתאונות קרו קורים ויקרו בעתיד אם לא נדע להחזיק את עצמנו ולנהוג כמו שמצופה מאיתנו ע"פ החוקים(גם אלה המעצבנים והיבשים), יצא לי לראות בכבישים נהגים שנוהגים הרבה מעל המהירות המותרת תוך כדי שהם חוצים באדום עם מוסיקה בווליום גבוהה כשחצי מהזמן הם מרוכזים בפלאפון ושתויים עד מעל הראש ואם יש דבר אחד שיש לי לומר לנהגים כאלה שכנראה את תרבות הנהיגה שלהם הם לא ישנו בעקבות שום פוסט או דו"ח תנועה היא שאם בא להם להרוג את עצמם לא נוכל לעשות דבר אך אל להם לקחת את הסיכון ולהרוג אדם אחר כי זה בנוסף לכתם הפלילי זה משאיר כתם עמוק יותר בנפש – המחשבה שלקחת בחוסר אחריות ובטיפשות של רגע זוג הורים או ילד קטן שרק יצא אל העולם הגדול  היא העונש הגדול ביותר.

אנשים שרוצים להיות אחראיים יכולים ללכת על פי החוק שיאט אותם אומנם אבל יחדיר בהם תרבות נהיגה שיכולה לשנות את התרבות הישראלית של צפירות קללות ונהיגה במצב הכי לא אידיאלי לנהוג והם מוזמנים לעשות כן כדי שאולי הם לא יהיו הבאים בתור ברשימת הקטל בכבישים לא בצד ההרוג או בצד ההורג:
1. תנהגו במהירות המותרת, לא סתם נקבע לכל כביש עירוני ובינעירוני המהירות שנקבעה וכנראה שיש לכך משמעות(במיוחד שרוב הכבישים לא יכולים לאכלס כמות עצומה של רכבים והפקקים מתעצמים).
2. אל תחצו באדום או כתום, ברוב הרמזורים הרמזור הירוק נמשך עד כ2 דקות(וחלקם מהבהב ב3 פעימות של ירוק לפני שהוא מתחלף חזרה לכתום ואדום וגם במצב זה ניתן לנסוע).
3. כששותים לא נוהגים, לא סתם זו הסיסמה של ארגון אור ירוק וכשאתם שתויים אל תעלו על ההגה זה לא שווה את החיים שלכם.
4. אל תתעסקו בפלאפונים וכל אמצעי שיכול להסיח את דעתכם כי כשדעתכם מוסחת אתם לא שמים לב מה הולך בכביש, במקרה הטוב תעכבו כמה רכבים מאחוריכם ברמזור ובמקרה הפחות טוב או יותר נכון הגרוע אתם תסטו לצדדים או תכנסו ברכב בלפניכם ואפילו תאטו עד לרמה שהרכב מאחוריכם ייאלץ לעצור או ייכנס בכם.
5. נסיעה עם מוסיקה בווליום גבוה לא רק מסיחה את דעתכם היא גם מונעת ממכם לשמוע את המתרחש בכביש לדוגמא צפירות של נהגים שעלולות להיות כחלק ממקרה חירום.
6. מרחק בלימה זו מילת מפתח, ככל שתשמרו על מרחק בלימה ותסעו במהירות המותרת(לעתים המהירות המותרת היא הרבה פחות ממה שמוצג בחוק ומוגדרת כמהירות שצריך לנסוע על פי תנאי הדרך כמו חושך או ערפל) כך הסיכוי שתצליחו לעצור במקרה של עצירת חירום או במקרה שהרכב שלפניכם יעצור בהפתעה גמורה תיהיה גבוהה יותר ולא תפגעו באף אחד.

7. אם כתבתי קודם על אלכוהול אז ישנו דבר שההשפעה שלו היא לא פחותה מאלכוהול והיא בהחלט לא נשלטת על ידנו יותר מידי וזו העייפות, אל תנהגו עייפים כי עקב נהיגה תחת עייפות אומנם ישנה שליטה חלקית על הרכב(לעומת אלכוהול שכושר השיפוט והשליטה נפגע מאוד) אך שדה הראייה מתקצר ונפגע מאוד והסיכוי לנקר ולהרדם גבוהה מאוד גם אם תשימו לעצמם מוסיקה בווליום גבוה או תתנו לעצמכם כאפות לעוררות.
8. סעיף אחרון וחשוב ביותר – אל תגזימו ותנסו לעשות פוזות כשאתם עם אנשים ברכב כי זה יותר יזיק מיועיל, ואף אחד מכם לא רוצה לבלות בכלא ובבתי משפט ולפצות במאות אלפים משפחות של נפגים ואף אחד מאיתנו לא רוצה על המצפון שלו בכי של אמא או ילד שקובר את הוריו לפני הזמן.

הפוסט ורשימת הכללים הללו הן בהחלט המינימום שניתן כדי לעצור את הקטל הענקי בכבישים במיוחד בתקופה שצעירים נוהגים כאוות נפשיהם בלי חוקים ובלי אחריות ונאלצים בגלל זה להאבק בהמשך חייהם במשפטים שוטרים ומשפחות הרוגים שדם הילדים או ההורים ההרוגים הם על ידיו של הנהג ההורג.
ואחד הכללים הכי חשובים במקרה וכן עשיתם תאונה היא לא לברוח – במקום לברוח תעצרו תיקחו אחריות תבינו את ההשלכות ותעזרו לנפגע ותתנהגו כמו בני אדם אנושיים כי במוקדם או במאוחר תקבלו את המגיע לכם ודם ההרוג נמצא על ידיכם.

עמותת אור ירוק

"זה לא מספיק שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו, לפעמים עלינו לעשות את מה שנדרש." ~
וינסטון צ'רצ'יל – אחריות

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?