אין אדם בעולם שאם תגידו לו את צמד המילים וולט דיסני לא יכיר את תאגיד השידור והקולנוע (שהתחיל כאולפן אנימציה קטן) הוותיק שקם בין ראשוני אולפני האנימציה אי שם בשנות ה20 של המאה הקודמת ולא סתם כי על אפם וחמתם של כל שונאיהם צמחו להם רוי ו-וולט דיסני בעולם הקולנוע ובייחוד בתחום המועדף עליהם – אנימציה.
אם תערכו סקר כבר היום תגלו שנתח שוק ענקי במיוחד ששווה מיליארדים נתפס על די חברות האנימציה למיניהם ולא חסר כאלו כמו דרימוורקס מיסודם של ספילברג, קצנברג ודיוויד גפן, פיקסאר שנוסד ע"י מפוטר דיסני לשעבר בשם ג'ון לסטר וכן גם סטיב ג'ובס בחגיגה וכעת נותר לדבר על הוותיק מהשלושה שנתח השוק שלו גדל משנה לשנה וכך גם כמות הסרטים ולא סתם הוא נחשב לתאגיד הגדול בעולם שעוסק בקולנוע טלוויזיה הלא הוא תאגיד וולט דיסני.
חברת וולט דיסני היא החברה הגדולה ביותר עד כה עם רווח שנתי של כ10 מיליארד דולר בשנה ומאות סרטים איכותיים יותר ואיכותיים פחות בשלל סגנונות שיוצאים מידי שנה לאקרנים וזה לא משהו שתרצו לפספס אבל בנוסף לעולם האנימציה בשנים האחרונות צפינו בנגיסה די עבה של דיסני בסרטי לייב – אקשן וברכישה ופלישה ברגל מאוד גסה למאות חברות שונות ואולפנים שונים כמו חברת מארוול קומיקס וחטיבות הקולנוע של רשת הענק האמריקאית פוקס וכמובן האולפן לוקאס פילם של ג'ורג' לוקאס שבזכות הנגיסה בו דיסני עשתה רווח עצום הן מבחינת המעריצים והן מבחינה כלכלית כשתחת ידיה ובעקבות רכישת הזכויות על סרטי האולפן יוצאים כל שנה סרטי מלחמת הכוכבים אחד מסדרות הסרטים הרווחיים והמצליחים בעולם כיום.
מה זאת אומרת הרנסאנס מכה שנית? הרי הוא היה ונגמר עבור דיסני
אפשר לומר שהתקופה הטובה של דיסני אחרי תקופת היובש הארוכה שלה בעולם הקולנוע חוזרת ובגדול וכמו שברנסאנס דיסני המקורי דיסני הוציאה סרטי אנימציה מוצלחים מאוד שרובם בוססו אפרופו דווקא על אגדות וסיפורי אלף לילה ולילה(אלאדין, בת הים הקטנה והיד עוד נטויה בעניין) ושוב כיום היא התבססה חזרה בראש הטבלה עם סרטים הקשורים גם הם לאגדות עם בין עם באופן ישיר או רופף ועקיף כמו לשבור את הקרח שמבוסס על מלכת הקרח ומואנה שמבוסס על אגדת עם פולינזית עתיקה באמת עוד פן נוסף לתרבות שרובנו לא מכירים והצמיחה שאנחנו עדים לה היא מדהימה היישר מהתהומות שאליהם היא נקלעה ממש אל פסגת עולם האנימציה ופה באמת שחייב לציין את המעבר ששידרג את המעמד של החברה אפילו יותר – סרטי לייב-אקשן.
כבר יותר מ5 סרטים שדיסני הפיקה מחדש ובחרה ללכת לכיוון של סרטי לייב אקשן ולרוב העלות של סרטים שכאלה שגם לרוב מופקים מחדש לא זולה בכלל והפעם כצופים אנחנו חווים סרטים עם שחקנים אמיתיים ועולם אמיתי חי ונושם בלי תזכורת לסרט המקורי שנוצר אי שם במאה הקודמת באנימציה(כשעוד הייתה אנימציה קלאסית בעולם) זה מקבל אופי וגוון שונה אפילו שהרעיון לא השתנה אפילו לא בקצת, בין עם אגדת סינדרלה שסך כל השינויים מתרכזים במראה החיצוני והפיזי של הדמויות הראשיות או היפה והחיה בכיכובה של אמה ווטסון(הרמיוני מאחוריך!) שזכה להפוך ליותר מחזמר והצליח באקרנים ואפילו מיליפיסנט שזו האחות הרעה של סרט האנימציה "היפהיפייה הנרדמת" ומביא לנו את הסיפור של המכשפה הרעה.
זה חתיכת כיוון מחדש ושינוי לעשות במבנה וחתיכת השקעה מטורפת במיוחד לאור המגבלות שיש בעולמנו לעומת עולם אנימציה שבו הכל אפשרי אם רק נרצה ולעתיד אנחנו מצפים לסרט אלאדין בגרסה מציאותית שזו בהחלט החלטה מסקרנת והתוצאה העתידית שעלולה להרוס את תאגיד דיסני או להגדיל להם את החזה הנפוח גם ככה ואני אישית כבר מחכה לראות מה הם עשו שם ואיך זה משתלב בכל סיפור ההצלחה של דיסני.
רגע ומה על אנימציה? הרי דיסני זה סטודיו אנימציה ותו לא
צר לי לאכזב אבל דיסני זה ממש לא עוד אולפן אנימציה קטן או כזה שעוסק אך ורק באנימציה והאומנם זה בהחלט מרגיש שסרטי האנימציה הוזנחו לטובת חזון מרחיק לכת אבל גם סרטי האנימציה שכן יוצאים במסגרת דיסני כמו פרוזן או מואנה וסרטי האנימציה שיוצאים במסגרת חברת הבת פיקסאר מצויינים לא פחות וכשפרוזן של דיסני לבדו יצא הוא הראה לעולם איך עושים סרט במאה הזו עם שירים מצויינים, כתיבה מרגשת עצובה ומלאה מוטיבים וקשר רופף לסיפור "מלכת הקרח" אולי וכנראה זה בהחלט לא הכיוון שוולט ורוי דיסני ציפו שהחברה שלהם תיקח אבל החזון מרחיק הלכת של החברה והרכש שהיא עושה כל שנה שמוסיף עוד דמויות ממגוון הקשת של עולם הקולנוע והספרות לדיסני הוא מדהים והיקום של דיסני מתרחב מעבר לכל מה ששיערנו עד היום.
וולט דיסני בהחלט השאיר חותם בדמות חברת המדיה הגדולה בעולם עם היצע הרעיונות והתוצרים הגדול המפותח והרציני ביותר שיוצא לאנשים לראות במיוחד במאה הזו שבה הכל כבר נראה והחידוש הוא לא בהכרח בר-קיימא.
ומיקי? מיקי בפנסיה היורשים כבר בדרך…