ביקורת: OverWatch

רבים מכם מכירים את בליזארד כמפתחת של משחקים כמו Diablo ומשחק הmmorpg המצליח World of warcraft אך מה הסיכוי של חברה שנוטה להוציא משחקים פעם בלא מעט זמן להצליח לשחזר את ההצלחה של משחקיה הקודמים?

חברת Blizzard היא חברה שמחזיקה באמתחתה כמות מועטה של משחקים היא זו שמובילה בכמות השחקנים שמשחקים במשחקיה לאורך השנים ובין משחקיה הפופולארים World of warcraft שנכון להיום משוחק ע"י 8 מיליון אם לא 9 מיליון שחקנים ברחבי העולם כשבשיאו בעבר שוחק ע"י יותר מ20 מיליון שחקנים וזוהי הצלחה לא קטנה לחברה.

החברה נוסדה בשנת 1991 ומאז שמה הראשון שונה לשמה הנוכחי והרעיון שעומד מאחוריה שונה אף הוא ממה שהייתה מטרת החברה למטרתם החדשה – פיתוח משחקים ולא סתם משחקים אלא כאלה שיצליחו ויהיו עטורי פרסים. משחקי החברה השונים כמו וורקראפט, סטארקראפט זכו להצלחה ולרשימה ארוכה של פרסים על חדשות יצירתיות וביצוע מעולה של המשחק.

אז בעצם מה מיוחד בOverwatch?
אומנם משחקים בסגנון של אוברוואטצ' לא היו חסרים(Team Fortress 2) אך בכל זאת ישנו סוג קסם והוא כמובן הביצוע של המשחק. המשחק מכיל מספר גדול של דמויות לבחירה ולמשחק וכמובן שכל אחת ויכולותיה שלה גורמים לנו להרגיש עוצמתיים ושגורל המשחק מונח עלינו בצורה מכרעת אך מצד שני ניתן להרגיש שבלי עבודת הצוות לא ניתן לנצח ואכן המשחק הקבוצתי הוא המכריע במשחק ובזכותו יצא לי לנצח ראונדים שלמים שתחילה נראו כחסרי כל סיכוי, המשחק מבוסס ראונדים שנמשכים בערך עד 10 דקות ומתחלקים לעתים גם לקבוצה מתקיפה וקבוצה מגינה וכ'ו וניתן לומר גם שהמודים המגוונים של המשחק מוסיפים המון ובאמת מותאמים לסוג המשחק ובאמת שבתחום בניית המפות ניתן היה לעשות טעויות בהתאמה ובניית המפה אך לא כאן – והמפתחים של בליזארד עשו עבודה מקצועית ובנו לנו עולם ענק ומיוחד שבו אנחנו נלחמים אחד נגד השני במאבק קשה ארוך ובייחוד מספק עם יכולות ייחודיות לכל דמות.

אך מה באשר לשרתי המשחק הגרפיקה והעדכונים?


השרתים: אני שמח לבשר שהשרתים יציבים ואפילו אנשים ממקומות רחוקים לא ירגישו לרוב בבעיות פינג קריטיות שיהרסו את החוויה וזה אכן נדיר למצוא חברה שמרגע השקת המשחק לא תעבוד קשה לתקן באגים ותקלות קשות בביצועי המשחק ברשת בייחוד כששרתיה עמוסי שחקנים שסך הכל מנסים לשחק במשחק האהוב עליהם, בליזארד עבדה קשה נכנסה לבוץ עמוק אבל הצליחה ליצור פה משחק חדש תחרותי מעולה ויציב ללא בעיות קריטיות. בעיה שלי אישית קרתה לא מעט היא שהמשחק יצא כמה וכמה פעמים לבד ובצורה לא רצונית ופתאום התחבר לשרת אחר וכנ"ל חוזר על עצמו אך זה לא הרס את החוויה ורוב הזמן הוא תפקד טוב.

הגרפיקה:
של המשחק ציורית מאוד וייחודית ומורגש שנעשתה עבודה קשה על המודלים של המשחק בין אם על הטקסטורות והמודלים של הדמויות ובין עם של המפה ושאר המשחק, אין אף בעיה הקשורה לגראפיקה והיא אומנם לא שיא הדור הבא אך היא גם לא צריכה להיות כזאת במיוחד לא במשחק שלא לוקח את עצמו יותר מידי ברצינות אלא קליל כיפי מהיר וייחודי.

הסאונד:
הסאונד של המשחק ייחודי ומורכב ממעין אלבום ייחודי למשחק שהורכב בטיב טעם ע"י חברת ההפקה וחברת בליזארד ואני שמח שכך כי המוסיקה והסאונד לא מורגשים יתר על המידה אלא בדיוק המתאים וכמו שצריך.

העדכונים:
נושא העדכונים הוא נושא חשוב וכן בליזארד אכן מעדכנת את המשחק באופן קבוע כמו שהיא עושה עם כלל משחקיה גם כאלה ישנים מלפני כמה שנים טובות, מה שאהבתי בבליזארד שהיא לא מזניחה אף משחק היא מעדכנת באופן קבוע ומחדשת דבר שלרוב לא קורה בעדכונים של משחקים במיוחד כיום וזה אכן מוסיף לה כמה נקודות לטובתה – היכולת לחדש כל הזמן בעדכונים. זה לא מובן מאליו!

אז כן אומנם אין משחק מושלם אבל יש משחק קרוב לשלמות וOverwatch הוא אחד כזה – הוא קיצי רענן מחדש מלהיב מעוצב יפה ומעודכן באופן קבוע אז מה צריך יותר מזה? כנראה שכלום, כי בעולם שמכיל הרבה משחקים תחרותיים שמנסים למשוך את השחקנים אליהם Overwatch עושה עבודה טובה ולטעמי לוקח משחקים אחרים שניסו לעשות אותו הדבר למשל האמ האמ CSGO וRainbow Six Siege

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?