ביקורת: Space Hulk: Deathwing(שוחק בPS4)

תארו לכם שילוב מוזר בין דום לנוסע השמיני שמתרחש בעולם של Warhammer 40,000? נשמע שילוב נורא ואיום? טוב לפחות יש לנו את Space Hulk: Deathwing שהביא לנו אווירה משוחררת ומעניינת עם כמויות אקשן שלא מביישות משחקי אקשן, אז מה חשבנו על המשחק? בואו נראה.
בבואי לשחק במשחק המוזר הזה לא כיוונתי שאוהב את הסגנון שלו והוא בהחלט לא המשחק הזה שכולם יאמרו עליו "הנה יצא אחד המשחקים המצופים של השנה" אבל כשמתעמקים בעולם שלו שמזכיר שילוב בין אווירת האימה המקפיצה של הנוסע השמיני למפלצות שמסתתרות ורעבות לדם שלך הוא בהחלט לא גרוע והוא אפילו די טוב ביחס למה שתהיתי לעצמי ונשאבתי לעולם שבו לבדי או עם קבוצה של 4 חבר'ה מכל העולם התחלתי להסתובב בעולם שמבוסס על עולם Warhammer 40,000 ולחסל מפלצות בזו אחר זו כשהן עלולות לצוץ מלפני, מאחורי או אפילו מצדדיי ואיכשהו אותה הרגשה שהרגשתי בזמן ששיחקתי וחיסלתי שדים מהגיהינום בדום 2016 הורגשה גם כאן ואדרנלין זרם בטירוף כשאני צד מפלצות במפת-מבוך מוזרה מאוד עם חרב ביד אחת ורובה עתידני ביד השני וזו אחת החוויות הטובות שחשתיי והדבר היחיד שאולי יכלתי לייחל שיוכנס למשחק זה הגלורי קיל של דום שיכל להיות עוד דרך מעניינת ושואבת לחסל את המפלצות.

המשחק יצא עוד ב2016 למחשבים האישיים אך השנה הוא יצא במהדורה מחודשת ומשופרת עבור קונסולת הPS4 ומחזירה אותנו כאמור לעולם של Warhammer ואנחנו משחק לוחמי חלל אימתניים וחזקים שנשלחים לחסל מפלצות מורעבות ואכזריות ובין היתר משתמשים או יותר נכון יכולים להשתמש בארסל נשקים רחב ועוצמתי שלא יבייש אפילו את הלוחם הפשוט והבסיסי ביותר, נלחמים במפלצות המוכרות מהמשחק המקורי ובמפלצות חדשות שהגיעו יחד עם גרסת הPS4 המחודשת.

הגרפיקה של החלל הרחוק
היום רוב המשחקים הקיימים מנסים להתהדר הרבה פחות בעלילה או בסאונדטרק איכותי אלא דווקא פנו לכיוון הגרפיקה המשופרת שנראת כאילו נלקחה מהמציאות שלנו על מסך המחשב או הטלוויזיה אך לאורך כל שעות הישבה מול המשחק וחקר המפות והאזורים לא הרגשתי כאילו אני במשחק הדור הבא שמתהדר בגרפיקה כמו הגרפיקה שמספקים מנועים גרפיים למשל Unreal 4 על אף שהוא משתמש במנוע הנ"ל, ההרגשה היא שהגרפיקה שלו היא בדיוק מה שהוא היה צריך ולא מעבר במיוחד כשהוא מיועד להיות משחק FPS עם מוטיב אימה והיחס גרפיקה/משחקיות צריך להמצא באיזון ביחס למה שהוא מתיימר להציע לשחקן, כל אדם שמחפש גרפיקה וחיי את חיי הגיימר שלו על פי גרפיקת המשחקים לא בהכרח יאהב את השימוש היחסית מצומצם שעשו ביכולות של המנוע הגרפי המטורף ביותר שקיים בשוק אבל מי שפתוח לגרפיקה סבבה שנראת טוב ומפורטת מוזמן להתנסות במשחק. כלל הטקסטורות גם של האזורים, גם של השחקנים השניים שאיתכם וגם כלי הנשק נראות חדות ובאיכויות גבוהות וכן נראה פה המאמץ של החברה אך כאמור לא תמצאו את הדור הבא פה והניצול של יכולות המנוע נעשו בצורה די טובה ומספקת.

המשחקיות שווה עלילה?
על אף שחיפשתי וניסיתי להבין מה היא העלילה של המשחק זה עדיין לא נושא ברור ועד כה בין שלב לשלב ובין אזור לאזור העלילה היחידה שמצאתי שקיימת היא "אתה חייל-חלל מובחר שנשלח לחסל מפלצות אז אה… חסל אותם ובהצלחה" וזה יותר סגנון של משחקי הFPS היום שזונחים אט אט את העלילה המטורפת ומלאת האקשן לטובת מלחמה גריידא ומלחמה שהיא גם חסרת מעצורים וחסרת רחמים כשאתם נאלצים להאבק במפלצות שמתנפלות עליכם  בזמן הסיבוב בתוך מפת המשחק שמציבה אותנו בגבולות קטנים של בניין ברזל חשוך ומלחיץ שנראה מאוד כמו ספינת חלל נטושה או מפעל רדוף ואכול ומצד שני כשחושבים על כך? למה תועיל עלילה במשחק שבואתה מוגדר כחייל חלל ביחידת אליטה שנשלחת לחסל מפלצות בשם Genestealers לטובת האנושות?

ולאחר שהבנו במה מדובר ולמה לא צריך עלילה כעת נבין למה אנחנו צריכים משחקיות ואפשר לומר שהיא קיימת ובגדול ומטריפה את השחקנים שנכנסים ונחרדים בזמן שוטטות במפת המשחק ונתחיל מכך שבחזקתכם נשק חם עתידני ביד אחת וחרב מחוברת למגן ביד השניה וכך אתם נכנסים ללחימה וביכולתכם לשדרג את כלי הלחימה וההגנה שלכם, להשיג נשקים ומגנים אחרים ולעצב את דמותכם לרמה המקסימלית ביותר כך שתיהיו לוחמי על חסרי פחד ובנוסף לכל גם עוצמתיים והאופציה לעצב את דמותכם מהתחלה ועד הסוף היא זו העושה את החוויה.

באפשרותכם להשתתף במשימות לבדכם, להצטרף למשימות במולטיפלייר ולהכנס למשימות מאתגרות ואקראיות ללא סוף ולהתאמן בהן על מנת להתחזק לקראת המשימות הקשות יותר והפרקים שבהם תאלצו להלחם בהמשך המשחק ככל שתתקדמו ותחוו מהמשחק, וכמו כן לכל שחקני הרשת שמצבי הרשת הם עבורם הקודש ולאו דווקא מצבי הסינגל יש משהו חשוב לציין עבורכם – מצב המולטיפלייר עובד בסגנון PEER TO PEER כלומר עליכם להחזיק באינטרנט חזק, מהיר ויציב שיוכל להריץ שרת או לפעול טוב ובפינג נמוך בשרתים של שחקנים אחרים שפתחו שרת ממדינת מוצאם, זו אולי שיטת רשת לא נוחה במיוחד לשחקנים אך היא חסכונית ומונעת צורך מהחברה לרכוש שרתים שלרוב עולים לא מעט ועלולים לקרוס יותר משרת שייפתח על המחשב האישי של שחקן.

לסיכומה של ביקורת…
לא תמיד משחקי FPS הם דבר אהוב ומוצלח ולעתים הדרישה של משחקים מסוג זה להצליח היא עלילה טובה, מהירות מטורפת שתהפוך את הקרבות עקובי הדם למלאי אקשן ומהירים וכמות שחקנים לא קטנה והמשחקים לא מוצף אומנם בשחקנים אך יש תמיד עם מי לשחק ותמיד מה לעשות וכשתכנסו יהיה לכם קשה לצאת כשאתם עוברים בין אזורי המפה ובין הפרקים והמפות שקיימים לבדכם או עם חברים מהארץ ומהעולם ומחסלים מפלצות פסיכופטיות שמחפשות להרוג אתכם ואת החברים שאיתכם, אז האם המשחק מומלץ? חד משמעית כן, תכנסו תנסו ותבדקו אם זה הסגנון שלכם כי באמונה שלמה כנראה שלא תתחרטו ותכנסו לעומקו של המשחק והאדרנלין שמחכה להתפרץ יציף אתכם כמעט באותה רמה שדום הציף לכשיצא לפני כשנתיים.

תודה רבה להד ארצי על עותק הסיקור של Space hulk: deathwing

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?