ביקורת: The Division 2 (שוחק בPS4)

השקת גרסאות הבטא והמשחק המלא The Division 2 לוותה בציפיות רבות שהוא יתקן את הטעויות והחוסרים של קודמו מאידך גיסא אך יישאר זהה ברמה מסויימת בפרטים ובתכונות הכן טובות מחד גיסא, כעת אחרי ההשקה הרשמית שלו ברחבי העולם נשאר רק להבין האם הוא באמת עומד ביעדים האלה או שהוא מיחזור של קודמו? בואו ונבדוק.

המשחק The Division 2 נוצר על בסיס המשחק הראשון ועובר שיפורים שונים ויחד עם זאת גם מנסה לנצל את הביקורות שניחתו על קודמו על מנת לשפר ולהשתפר ולתת לנו קצת יותר תכנים, משימות, נשקים ויכולות עתידניות-למחצה ממה שבאמת אנחנו השחקנים רוצים ובאותה נשימה לוקח את מה שכן טוב ומעביר אותו אלינו בצורה המיטבית כשהעיקרון נשאר זהה מאוד והוא לא בהכרח רע אך מה שכן ישנו סף ביצוע שבו נוכל לומר שUbisoft בהחלט עשו זאת ויצרו משחק מהנה שלשחק לבד ועם חברים זו בהחלט אופציה מתקבלת על הדעת כעת.

המשחק כאמור נותן לנו לחוות את הדמויות שלנו כסוג – של – סוכנים – פדרלים, סוכנים שמטרתם לעצור את ״סוף העולם״ שכולל אוייבים חזקים, מגפה משתוללת ברחבי היבשת ואיך לא כמובן להשתלט על שטחים בשליטת אויבים שונים בעוצמתם, שדרוג הבסיס ויכולותינו הן בנשקים והן בטכנולוגיות שמשמשות לנו לעזר רב פעמי בתוך עולם שכולו השתגע ובו המשאבים הם כנראה הדבר החשוב ביותר בשביל לשרוד. כדורים, נשקים חזקים עם נתונים כמו נתונים נזק ומחסניות, אוכל ומים ושאר הירקות הם כנראה המוצרים ״היקרים״ ביותר שצריך להשיג במשחק דרך משימות שונות בדרגות קושי עולות, חבילות Air Drops, אויבים מתים ורכישה בחנויות הבסיסים הפזורים ברחבי המפה שהולכים ומתרבים בכל השתלטות שלנו על רחבי המפה, וגם אזור הDark Zone חוזר אלינו ובגדול והוא מאיים עלינו ועל הלוט שאנחנו אוספים בו יותר מתמיד.

וושינגטון היפה וההרוסה?
אז מאיפה אפשר להתחיל על האמת האמנותית שעומדת מאחורי רחובותיה ההרוסים והמחורבים של וושינגטון הבירה? The Division 2 הוא כנראה התאום הקצת יותר מוצלח לעומת קודמו, הוא אומנם לא מושלם לגמרי ביחס ליכולות הגרפיות שקיימות היום בשוק הגיימינג העולמי ובחברות מסוימות בשוק, אבל בכל זאת אי אפשר לומר שהוא פחות מנראה טוב, הוא נראה נפלא כשלעצמו והמבט החטוף לעבר רחובות העיר ההרוסים שבכל פינה צמחו להם צמחי טחב ועשבים יפהפיים לגבהים ורכבים מעוצבים מסוגים שונים מציפים את הכבישים ההרוסים ואת רחבי וושינגטון, ואפילו הקירות השרופים, הדירות הפרוצות והבניינים שעוד עולים באש האפוקליפסה מצליחים להכניס אותנו היטב לאפוקליפסה ולכאוס שהשתלטו על בירת המעצמה הגדולה בעולם, הטקסטורות נראות בהחלט מצויין ומתלבשות היטב על כל אובייקט בעולם הפתוח והצליחו אפילו להפעיל את הדמיון בין הרחובות האמתיים והחיים ונושמים של וושינגטון לעומת הרחובות ההרוסים ומוצפי הכנופיות של וושינגטון של DIVISION 2.

גם מבט חטוף על דמויות הNPC, דמויותיהם של האויבים, החברים שאיתנו ואפילו שלנו מראה לנו על הירידה לפרטים. הדמויות  באמת מפורטות עד לפרט האחרון וכמה שאפשר, בתחילת המשחק ביצירת דמות הסוכן באפשרותנו להתאים בקסטומיזציה כמעט מלאה את עיצובן של הסוכנים שלנו כמו צבע העור, גודל וצבע עיניים, שיער, גוף, ובכן יש פה מחשבה שזה ייתן קצת יותר מאשר סתם משהו קוסמטי כי זו בהחלט הרגשה של שליטה כמעט מלאה על איך נראה ומה נשים עלינו, האם נבחר צבעי בגדים משתלבים עם הסביבה או שנבחר משהו הכי בולט שאפשק בצבעים עזים חמים או קרים, לדוגמא.

כלל האובייקטים\חפצים שיש עלינו כולל גופם של הדמויות, בגדים נשקים ושאר הציוד שעלינו באמת מעוצבים ברמה גבוהה שתואמת את אופי הדמויות והמשחק וכנ״ל גם על דמויות האויבים שבהם אנחנו נתקלים כשאני ממש אשמח להתמקד גם ובעיקר בנשקים שנראים בצורה מאוד מפתיעה זהים לנשקים שקיימי כיום גם בעיצוב וגם בריאליסטיות(נשק מתכתי שנראה מתכתי ולא כמו צעצוע לדוג׳).

וגם הרכבים שמושלכים עזובים ברחובות כמו רכבי הצבא(האמרים לדוג׳) או רכבי המשטרה וכלה ברכבים אזרחיים או רכבי תקשורת שונים כולם נראים מעולה כשניתן לשים לב לבעיות גרפיות כשלעתים חלקם נראים במקצת מצועצעים והמחשבה האם לקחת את זה כמשהו רלוונטי או חשוב היא בהחלט עניין של בחירה במיוחד שהם לא לוקחים חלק משמעותי פרט למקום מחסה בעולם המשחק.

לאורכם של רחובותיה ושדרותיה של וושינגטון כמו שדרת פנסילבניה רואים את גודלה של האפוקליפסה גם בפרטים הקטנים, במיוחד כשמדובר בטקסטורות שלהם ובמיקום שלהם על פניה של וושינגטון, רכבי כיבוי אש הפוכים והרוסים או שרופים באמצע נתיבי הכבישים, מחסומים שנראים כאילו נלקחו אירועי אסונות אמיתיים, חלקיקי דפים וחפצים שעפים ברוח, הרחובות והמבנים המלוכלכים, על פי מחזור היום והלילה ובמזג האוויר המשתנה – המשחק מכיל בצורה מדוייקת ואמיתית למדי את מחזורי היום והלילה ומערכת מזג אוויר שבה נוכל להתמודד עם ימים בהירים, גשומים, מושלגים ואולי הגרוע מכולם מזג האוויר האביך שאופף לעתים את העיר הגדולה – כשכן לעתים ניתן לשים לב למיקום מאולץ או בעיה גרפית מסוימת בחלק מהאובייקטים שמוצבים ברחובות ובאויבים שלנו(שנפתרת לרוב לאחר מספר שניות)
וזה אולי עלול להרחיק את חובבי הגרפיקה בעיקר אבל אלו לא סיבות משמעותיות להתרחק מהמשחק כי בשעות שתבלו בו הוא כנראה כן ירצה אתכם ברוב האספקטים כולל בגרפיקה שלו.

וושינגטון – מגרש המשחקים שלנו
במירוץ של חברות הגיימינג כשמדברים על משחקים כיום אחד הפקטורים למשחק טוב היא גם נגיעה חדה במשחקיות שתתאים לקדמה וליכולות המרביות של המנועים הפיזיקליים וכשמדובר במשחקי יריות שגם תהיה מאוזנת, המשחקיות של דיוויז׳ן 2 עומדת בקריטריון הזה בצורה טובה ולאורך כל שעות המשחק לא נתקלתי בבתקלות משמעותיות במשחק, מערכת התנועה עובדת מעולה כולל הריצה והמעבר בין מכשולים שונים לאורך רחובות העיר וכנ״ל גם מערכת הcover שמאפשרת לנו לתפוס ולרוץ בין מחסות בזמן משימה ובזמן סיור בעיר.

מערכות חשובות שזכו לשיפור וחיזוק אלו הן מערכות הירי והAI ובהחלט ניתן לראות את השיפור שעברו לאחר המשחק הקודם בסדרה, מערכת הירי מכילה סוגים שונים של נשקים. ובתוך כל המערכת המורכבת הוז אנחנו מוצאים נשקים ברמות עוצמה שונות ובגרסאות שונות חזקות יותר או פחות, מכילות פונקציות שונות, כמובן כן כמובן שניתן לעשות קוסטומיזציה לחלקי הנשק(כוונות, קתות, ידיות הסתערות וכדו׳), וגם מערכת הרתע של הנשקים עובדת נהדר ומרגישה ריאליסטית ומדוייקת כשמכוונים על אוייבים וצריך לדעת איך ולאן לכוון ולירות כמה שיותר מהר על מנת להמנע מ״תזוזות נשימה״.

וגם הצד השני עבר שיפור גדול, מערכת האינטלגנציה המלאכותית הפכה חכמה יותר, ופעילה יותר, ניתן למצוא את את האוייבים יורים במגוון של תנוחות(עמידה, כריעה, שכיבה), רצים בין מחסות, ויורים בצורה מדוייקת ופעילה כמעט כמו אדם, ובניגוד למשחק הקודם שבו האויבים הרגישו כמו ספוג כדורים חסר ״נשמה וירטואלית״ לכאורה, כעת הם רגישים יותר לפגיעת הכדורים, יכולים להפצע ולההרג ובכך חל שיפור שהפך אותם ל״לכאורה – אנושיים״ ביכולת לספוג ירי וביכולת לקבל אותו בצורה קצת יותר הגיונית, לא צריך לרסס עשרות מחסניות בשביל להרוג וצריך לתפוס עמדה נכונה בשביל לעשות צעד נכון כדי להלחם בAI, גם כשמשתמשים בתמיכה מבחוץ כמו חברים לארגון או הקלאנים עם החברים.

בדומה לקודמו, גם במשחק החדש אנו נעים כעצמאיים או כ״יחידות״ בצורה רגלית ברחבי העולם הפתוח שמלא במשימות מאתגרות ומעניינות לעשות או סתם לבחור להלחם בכנפויות פטרול אקראיות ולאסוף נשקים, חלקי נשקים, חלקי מתכת ומשאבים בסיסיים עבור הבסיסים ובהחלט שמים לב לרמותיהם של האויבים וכמות הפעמים שנהרגתי בקרב יריות הייתה לא מעט, ואם אתם ממש מוכנים ללכת עד הסוף אז ניתן לעלות מספר רמות, לעבור הדרכה קצרה ולהכנס בכוח ועוצמה אל אזור הDark Zone, איזור הPVP של העולם של דיוויז׳ן 1 + 2, שם תוכלו לעשות משימות שונות, לאסוף נשקים שווים יותר מאויבי AI, לחלץ תחמושת ונשקים מAir Drops וכמובן, להלחם בקרבות עזים ומלאי אקשן ודם אחד מול השני כיחידים או קבוצות באזור הPVP של המשחק, בזמן ששהיתי באזור הdz קיבלתי מכל עבר מסה כבדה וגדולה של אויבים שעלולה הייתה לגרום אפילו ללוחם הטוב במשחק לאבד את כל ההישגים בDZ ואת כל החפצים והנשקים שאספתם לפני שתספיקו להזמין את מסוק החילוץ לExtraction, מה שנקרא אקשן לא חסר כאן, במיוחד כשאתם אנשים שמחפשים את הצרות ואת הלחימה ומסתובבים בכל העולם של המשחק.

גודלה של מפת המשחק נשאר דומה למחצה בגודלה למשחק הקודם אך בעיצוב שונה ומבנה מחולק קצת יותר, וכמו קודמו, ההתניידות במשחק נשארה זהה כמעט לחלוטין למשחק הקודם, נעתי ברגל ליעדים שהצבתי וסימנתי במפה ובדרך הארוכה הלוך פגשתי באויבים חסרי רחמים שמפטרלים או שולטים ב״מוצב״ ששומר על הגזרה או במקרים הכי גרועים ששמרו ואספו את האיר דרופ, שהתכוונתי לאסוף בתיאום עם כמה חברים למשחק, וכעת נכנסנו ללחימה ואפילו מארב קשה של האוייבים הפשוטים(עם מד החיים האדום), האוייבים הבינוניים(מד החיים הסגול), והבוסים(מד החיים הצהוב, הממוגנים היטב).

סיפורם של סוכני הדיוויז׳ן בעיר הגדולה
שבעה חודשים לאחר פריצת המגפה והתפשטותה על פני כדור הארץ והשממה האפוקליפטית הכתה בנו בעוצמה, כעת התקווה האחרונה מפני המגפה והשמדת שאר אוכלוסיית העולם היא סוכני היחידה הרדומים הדיוויז׳ן – כלומר אנחנו – ועלינו להתכונן למאבק ארוך על ההשארות שלנו וההשרדות של האוכלוסייה הנותרת מהכנופיות של אויבים סוררים, מפגיעה נוספת של של המגפה וכל מה שכרוך בה.
בסך הכל מדובר בעלילה פשוטה עם סיבה פשוטה למה אנחנו צריכים לשרוד ולהלחם, עלילה הגיונית בצורה חלקית להפליא אומנם, כזו שבאה לתת לנו את ההזדמנות לשמן את הנשקים, לרענן את יכולות הירי שלנו ולצאת למלחמה על הבית מנפילה תהומית אל השמדה כוללת ואיתור של מה שנשאר מהיום שאחרי פריצת המגפה והשינוי הדרסטי שעבר העולם.

בכל זאת, זו הרגשה קצת מוזר שמופיעה בהמון משחקים ולא נעלמת, מציבים בידינו כיחידים או כקבוצה את התלות האחרונה של מעצמת העל הגדולה בעולם ועלינו כסוכנים מוכשרים ועוצמתיים לצאת למלחמה לבד או ביחד כשבמקרה של דיוויז׳ן 2 מדובר על שמירה על הבית לא רק במובן של שמירה על אנשים או שיקום של מה שנותר מעפר אלא גם הצלה של הבית הלבן ומה שהוא מייצג וכעת אחרי שגם הסמלים המובהקים של הבירה איבדו ממשמעותם נשארה בעיקר המשמעת העצמית והרצון לנצח כדי ״להחזיר״ את ״גאוות היחידה״ בזכותנו כסוכנים האחרונים בין שלל האוכלוסיה שהצליחה לשרוד את המכה הקשה על המדינה המאובטחת בעולם במעצמה החזקה בעולם.

לסיכומה של ביקורת…
חובבי ז׳אנר היריות עשויים לחבב את The Division 2 על כל מה שהוא מייצג, הוא מרגיש יותר טוב מקודמו על כל המשתמע מכך, הגרפיקה עברה שינוי יחסי שמעורר בנו את רגש הסיפוק והבנה שאומנם הדרך למנוע הגרפי המושלם עוד רחוקה, אך המשחק מהווה שינוי דרך בפני עצמו למשחקים קודמים של UBISOFT כולל קודמו בתפקיד The Division הראשון שיצא בסך הכל לפני 4 שנים(2016). החוויה מרגישה גם במשחקיות ובחיות אם ניתן לומר זאת כך שהיא די זהה אך גם כאן אתם כן תחושו שינויים משמעותיים, אולי זו הבחירה של מיקום המשחק הנוכחי או דווקא העבודה הרבה שמאחורי המשחק השני בסדרה, המשחק כשלעצמו בז׳אנר שלו עושה עבודה מעולה על כל הקטגוריות עליהן הוא פרוס, הוא מחולק לרמות שונות, מרגיש ריאליסטי בזמן השוטטות בעולם ביום ובלילה, בשלל מזגי האוויר הקיימים ובין קרב אחד למשנהו, ובין איסוף משאבים לגיחה לאזור הDark Zone, זו כנראה פיסת המידע העיקרית שנרצה לשמוע, כאנשים רציונליים אנחנו נבחר לאהוב את מה שדומה מצד אחד למוכר לנו ומצד שני רובנו בהחלט נקבל חידושים ותוספות באהבה ובשלל מחוות ובתקווה שהבאגים שקיימים יסודרו, יתווספו תכנים נוספים ונראה עולם חי ונושם כמו העולם שחווינו עד כה במשחק The Division 2.

אז, אם יש לכם התלבטות האם לנסות את The Division 2 – תקחו את הצ׳אנס ותנסו, הוא עבר מספיק שיפורים ושינויים כדי שנאהב אותו בפני עצמו. ולמרות זאת, הוא קיבל קצת מ״הגנים״ שלא קודמו והרבה מהבשר מורגש גם כאן ולטובה.

תודה ענקית לחברת עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של UBISOFT בישראל על עותק הסקירה של The Division 2.
הכותר The Division 2 זמין לרכישה בחנויות ואצל המשווקים המורשים לקונסולות הplaystation 4 וxbox one ולמחשב האישי.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?