דעה: 71 סיבות לחגיגות העוני של ישראל

יום העצמאות בפתח, הערים והישובים מתקשטים ומהדרים להם במיטב מחלצותיהם לקראת ערב אחד שכולו עצמאות אך בחלק האפרורי של הערב נוכל למצוא את אמני ישראל שלובשים את חליפות היוקרה שלהם, מחממים את הגרון ושואבים לחשבונות הבנק שלהם עשרות ומאות אלפי שקלים לשעת הופעה, בשיא הערב צפוי חשבונו של אחד הזמרים לגרוף בארבע הופעותיו כמיליון ו200 אלף שקלים, והאמת? זו עסקה די רעה בין העיריות והמדינה שגובים מיסים גבוהים לבין האמנים המתעשרים על עושרם ומי ״שנהנה״ מכל זה אלו כמובן התושבים שכספם לכוד במיסים שמחולקים לאמנים. במה מדובר?
נושא הכתבה עלה לאחר הפרסום בתקשורת על כך ששר הפנים היוצא והנכנס אריה מכלוף דרעי העביר תקנה חדשה שמכילה סעיפים שאמורים להוריד את עול האמנים במקצת לכאורה מגבם של התושבים שבלא בחירה זוכים אומנם לקבל הופעה בערב אחד שכולו חגיגה אחת גדולה אבל שוכחים שההתחשבנות מגיעה לאחר מכן והיישר מכיסנו וחשבוננו האישי לקופות הערים הפרוצות לכל אמן דורש, זו נשמעת התקטננות חריפה על הנושא ותגובות רבות של ״תן לבלות״ או ״אנחנו חוגגים עצמאות זה שווה את זה״ עלולות לעלות ולהוות טריגר שלילי אבל זו בהחלט הצרה הקטנה ביותר לעומת כסף רב – ומדובר בעשרות ומאות אלפים שמצטברים לסכומי עתק במיליונים לעתים – שמתגלגל בתעשייה היישר ממי שאמור להוות הגוף שדואג לנו אל אנשים שהרבה מהונם מגיע מערב עצמאות ומיום העצמאות בשיאו.

שנה נוספת לעצמאות ישראל?| מקור: גוגל תמונות

מסכומים של 20 אלף ש״ח ועד לסכום המטורף של 300 אלף ש״ח לשעת הופעה אחת בערב מול אלפי אנשים שמריעים אומנם בידיהם לאמן האהוב או המוערך עליהם אך לכל מטבע יש שני צדדים, האמנים שמגיעים בסכומי העתק האלה וגורפים אותם על שעה מסכנה שבה הם גם מרוויחים עוד ועוד מעריצים וקהל היא מקוממת במיוחד לאור העובדה שהכסף עובר באין מפריע והופך לאותם לעשירים תוך ערב אחד וללא שום סיבה על חשבון המיסים שאנחנו משלמים, שנועדו לשיפור העיר בתשתיות, בנראות, בשירותים ובמקום זאת נגרפים לכיס ו״מעשירים את העשירים״.

המגבלה ששר הפנים דרעי העביר לאחרונה כשמדובר על הגבלת הסכום הנדרש לעד 70 אלף ש״ח היא עדיין כבדה וקשיחה עבור האזרח משלם המיסים שנאלץ לשלם על ערב אחד סכומי עתק – לא באופן ישיר אומנם אך עדיין בעקיפין וללא שליטה שלנו – וגם סכום המגבלה שנקבע בתקנה הוא עודנו גבוה וללא שום סיבה נראת לעין. כנראה ששקיפות יכולה במקרה שלנו להוות רק מה שנקרא קיר זכוכית משוריינת שמציגה לנו לראווה סכומי עתק שנשפכים לערב אחד וללא האפשרות שלנו להשיב בצורה ביקורתית ומשפיעה וללא משוא פנים לבטל עסקה שרעה לאנשים, רעה לעיר ואת הטוב שלה יזכה לראו צד אחד בלבד, אותו צד שמתעשר על גב הציבור בערב אחד ששווה כנראה כמו כמה חודשים של מסע הופעות.

את תגובתו של שר הפנים אריה דרעי לנושא המדובר לא ניתן היה להשיג.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?