דגלים ובשר כחול לבן – עצמאות 72 לישראל – דעה

ישראל חוגגת 72 שנות קיום בסימן בידוד חברתי והתפשטות נגיף הCovid-19, הפעם לעומת תקופות אחרות, אנחנו נאלצים לערוך את המנגל המסורתי בחיק המשפחה הקרובה והחמה שנמצאת איתנו בקרבת הבית ובלי מבקרים מבחוץ. אז איך ניתן להפוך את עצמאות 72 לחג שמח יותר?

עצמאות 72 שמח לישראל ולכולנו, 72 שנים שבהם נלחמנו ושרדו, ניצחנו והפסדנו, למדנו והשכלנו והפכנו מפעל קטן שהתחיל להרקם באירופה לפני מעלה ל120 שנה למדינה גדולה וחזקה עם תעשיה מפותחת ועם רחב ידיים עם תרבות ייחודית ומעניינת.

״בבאזל ייסדתי את מדינת היהודים״ אמר הרצל בקונגרס הראשון של הההסתדרות הציונית העולמית, מקום מושבם של יהודים חשובים וחזקים בעלי השפעה, בערך כמו הרבה יהודים ממושבם השונה ברחבי העולם ולא רק במדינת ישראל. הוא רק לא ידע שההכרזה הסימבולית שלי והקמתם של מוסדות שלטון אי שם באירופה של תחילת המאה ה20 תהפוך ותתבשל די מהר להקמת מדינה(50 שנה זה די מהר), ובמיוחד לא הכיר בעובדה האפשרית שמה שיגרור את העולם לחתום על טופס הכניעה מעקשנותו בעניין ״בית לאומי ליהודים״ יהיה דווקא רצח מאורגן ושיטתי שבסופו היהודים יזכו למדינה משלהם, לפיצויים ולמרות זאת גם ליחס של זלזול וחוסר אמונה במדינה שבדרך ובמדינה הצעירה שקמה לאחר מכן.

אילוסטרציה | צולם ע״י ״השיקמה חולון״

הקמנו ונלחמנו על קיום המדינה ב48׳, נלחמנו למענה וחיזקנו אותה ב׳56, ב67 וב׳73. ספגנו פיגועים ולחימה בלבנון מול ארגוני טרור, התעצמנו והתחזקנו, הפכנו למעצמה אזורית ושמרנו (כמעט) תמיד על חיבור בין כל חלקי העם, כן גם בימים שסועים ומפולגים, יש שטוענים ובצדק שכוחנו באחדותנו. המטרה שלנו היא לבנות את המדינה גם היום ולפתח את הרעיון הציוני גם היום, כדי שנהיה גאים בעצמנו ובמדינה שלנו, שמייסדי הציונות יהיו גאים בנו וברוח נושבת בכחול לבן ותכלת.

אז מדינת הייטק? צ׳ק, מדינה דמוקרטית? צ׳ק, מדינה עם מסורת יהודית? צ׳ק. מה שנשאר זה להסתכל קדימה ולראות איך אנחנו מחברים את הפסיפס התרבותי שקיבלנו פה מכל קצוות העם.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?