המלצות לסופ״ש | 1-2 למאי 2020

מחפשים סרטים טובים לצפות בהם בסוף השבוע? גמרתם עונה ונמחפשים סדרה חדשה? לא מוצאים ספר טוב לקרוא? המלצות הסופ״ש שלנו אליכם, יוצאות לדרך.

סדרת טלוויזיה: ג׳יין הבתולה

קצת קשה לדעת האם אנשים יתחברו למשהו שמוגדר כז׳אנר טלנובלה, הסדרה עוקבת אחר ג׳יין גלוריאנה וילנואבה, צעירה ממוצא דרום-אמריקאי בשנות ה20 לחייה, ג׳יין נמצאת בזוגיות מאושרת עם בלש חזק וטוב לב בשם מייקל קורדרו. זו אומנם נשמעת עלילה שמחה עם happy end בסופה אבל כמות הפיתולים והסבכים שאליהם נכנסים הדמויות השונות שלוקחות חלק בסדרה היא כגודל האגו של אחד השחקנים הדי מוצלחים שם חיימה קמיל(משחק את אביה של ג׳יין, רוחליו).
זו טלנובלה שצוחקת על הז׳אנר ונעה בין אקשן לדרמה עם תוספת הומור לאורך כל חמש העונות של הסדרה.

ג׳ינה רודריגז משחקת מעולה את הדמות של ג׳יין הלחוצה והמסודרת שמנסה לסדר את חייה לכל אורכם, ג׳סטין בלדוני וברט דייר עושים עבודה מעולה כג׳נטלמנים המצ׳ואיסטים שנלחמים כל החיים על מה ששלהם וגם שחקני הרקע שמשחקים את משפחתה הקרובה של ג׳יין כמו אנדריאה נבדו(אמה של ג׳יין, סיומרה), איבון קול(סבתה של ג׳יין, אלבה) וכמובן חיימה קמיל(אביה האובד של ג׳יין, רוחליו).

סרט קולנוע: נשמה של כלב 2

סרט מהיות מרגשים שיצא לי לצפות במהלך התקופה האחרונה, אם אתם רוצים להתרגש, להזיל דמעה ולצאת מחוזקים בתקווה, אתם באמת צריכים לצפות בסרט שמעביר לנגד עינינו את חייו וגלגולו של כלב שממשיך את מסעו מהסרט הראשון והפעם עובר לידיה של נכדתו של אית׳ן ונאבק כדי להצמד ולהשאר בקרבתה ולהוכיח לאית׳ן, בעליו הקודם, שהוא שומר עליה כמו שמצופה ממנו כ״Boss Dog".

הסרט רוקם קשרים בין הדמויות ומדגיש את חשיבותו של בעל חיים לבני אדם, לשמחת החיים שלהם וגם לאחריות שלהם כלפי עצמם וכלפי העולם. בהחלט אחד הסרטים המרגשים שגרמו לי להזיל דמעה ולהתרגש מנוכחותו של כלב, גם ברגעים הקשים וגם ברגעים השמחים, לראות נאמנות מהי ואיך נוכחות של יצור אחד על ארבע רגליים משנה אדם ויוצרת מציאות.

ספר: הסוף של אדי

״הסוף של אדי״ הוא מראה ליחס של האנושות אחד לשני ולשונים ביניהם. הספר האוטוביוגרפי של אדואר לואי מספר לנו ממבט ראשון את חוויותיו האישיות בכפר נידח שבו לנשים לגברים וילדים תפקידים מוגדרים וייעודיים. בתוך כל הבלאגן אנחנו מוצאים את עצמנו נכנסים להלם בעת הקריאה של התיאורים היצירתיים, הקיצוניים והגסים לעתים ומנסים להבין איך אדם עובר לאורך חייו תהליך משמעותי, נלחם בעצמו ובעולם, מנסה להבין את הטבע שלו ואת הטבע של מי שמולו ובסוף מחפש דרך לצאת מהבוץ שהחיים זרקו אותו אליו.

אנחנו נסחפים לדרמה אנושית מטלטלת שמציגה לנו את הצד המכוער של החיים. מדובר בצד ההומופובי, שונא האחר, חסר הסובלנות לאדם באשר הוא, מקובע ומאוד פטריארכי. הכפר העני גורם לאדי לעבור שינויים שבמצב רגיל מתרחשים לאיטם ובספר עוברים בצורה קצבית ומהירה, מילד לכאורה נורמלי לילד אנוס ומצולק נפשית ולנער ומבוגר שמבין את הזהות המינית שלו בעקבות צלקות נפשיות שסוחפות אותו לעולם בעייתי ושבסופו הוא מנסה להבין איך הוא לוקח את החיים שלו בידיים ומגשים את החלומות הכי כמוסים שלו.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?