פדיחות רק בחתונה? – אהבה, חתונה והכל מהתחלה – ביקורת קולנוע

מדמיינים את הפדיחות של החתונה העתידית שלכם? אם לא, כנראה שלא נולדתם עם המזל של האחים היילי(אלינור תומלינסון) וג׳ק(סאם קלפלין). אז האם החתונה תסתיים בחתן וכלה? בואו נראה

את החתונה של היילי ו-וואטאבר אף אחד לא ישכח בקרוב, עם סוד אפל, אקס פסיכופת וכל כך הרבה אירועים בלתי צפויים כנראה שהיא הייתה מעדיפה להתחתן בתקופת קורונה. הסרט שעוקב אחרי אחיה של היילי, ג׳ק, מספק את כל הרקע הזה כמצע נוח לחידוש קשר עם אקסית-לא-אקסית בשם דינה(אוליביה מאן) , עיתונאית מלחמות שהגיע לחתונה של חברתה הטובה ובדרך נתקלה יחד עם כל הדמויות לכל מה שיכול לאפיין סרט קומי-דרמי, הכל מתחיל טוב, ממשיך סביר, מתקדם רע לגמרי ומסתיים בקתרזיס מעניין שגורם לכולנו להשאר נדהמים לנוכח ההצלחה של הגיבורים לא לסיים את הלילה בודדים.

_DSC5052.ARW

אז נכון שלא מדובר בסרט מושלם או ביצירת הפאר של הקולנוע ההוליוודי, אבל מדובר בסרט שיעביר לכם את הזמן בצורה מעניינת ומעלה חיוך על השפתיים. קומדיה רומנטית שמתחילה דווקא בחתונה היא לא דבר חדש בהוליווד, אבל זו עבודה קשה לנסות ולשבש חתונה, לגרום לכולם לעבור תהליך כזה או אחר והכי מאתגר – ליצור כמה וכמה המשכים בסרט, על מנת להראות איך הכל היה נראה אילו היה קורה אחרת.

עלילתית הוא מסובך?

העלילה של אהבה, חתונה והכל מהתחלה אומנם היא עלילה שגרתית של קומדיה רומנטית מאת במאי הוליוודי צפוי, אבל הרעיון עצמו והביצוע עשה את זה מעניין ואפילו מעלה חיוך די רחב על הפנים. תחשבו שאתם פוגשים את מי שתהיה אהבת חייכם ובמקרה היא גם חברה טובה של אחותכם, ובגלל אדם שמגדיר אותו חבר שלכם אתם מפסידים אותה והקשר מנותק לכמה שנים. מעצבן לא? אז זה פחות או יותר ההתחלה של הסרט שמציג לנו את עברו של ג׳ק, אחיה של הכלה העתידית, כשהוא פוגש את הבחורה שבהחלט עושה לו את זה בלב.

_DSC8466.ARW

מפה ומשם, אנחנו מגיעים לאירוע החתונה הרווי באורחים ובטוב טעם שהולך ומסתבך עם הגעתו של האקס הסוציופט, סוד אפל שעומד להתגלות, פדיחה עם כדורי שינה ובלאגן גדול שנוצר. אבל מה היה קורה עם ברגע הרע בחייכם, אתם חוזרים בדיוק כמה רגעים אחורה ומקבלים אפשרות לתקן עד שתתקבל התוצאה הרצויה? במובן מסויים זו הייתה כנראה העבודה הקשה ביותר בסרט, לחזור אחורה לאותן סצנות ראשונות, ואנחנו צופים בסרט שבתכלס עובד על פורמט של ״מה היה קורה אילו..״ עם שלל אופציות שבכל אחת מהן הסיכוי של הדמויו להשיג את מבוקשן משתנה לטוב ולרע.

משחקים בחתונה ואהבה

חלק מהשחקנים יהיו לכם מוכרים מהסנה ההוליוודית וחלקם משחקים כאילו התחילו אתמול, אני בהחלט נהניתי מהחוויה של הסרט שלא יובן לא נכון, אבל אני באמת שנאתי בנפשי את מי ששיחקה את היילי הכלה, ואת השחקן ששיחק את החתן שבקושי מקבל יחס ואת שמו אנחנו לא באמת נטרח לזכור לאורך הסרט.

_DSC7471.ARW

הפוקוס המרכזי מגיע דווקא לשני שחקנים מעולים שמשחקים את האח הרווק והחברה העיתונאית, סם קלאפלין כג׳ק האח ואוליביה מאן כחברה של הכלה עושים תפקיד מעולה ונותנים, אפילו שמדובר בקומדיה רומנטית בנאלית במקצת, את התפקיד הטוב ביותר שלהם בסרט בשנים האחרונות, קלאפלין שממילא עמוס בתפקידים גדולים כמו תפקיד במשחקי הרעב או בפיקי בליינדרס גורם לנו להנות מהאופי הביישני שהוא מפגין בסרט, מצליח לחבר אותנו לרגשות הלב השבור שאוחזים בו כשהוא מנסה בפעם השניה עם חברתה של אחותו, דינה, שמשוחקת על ידי אוליביה מאן שמצליחה בעצמה לגרום לנו להרגיש אי-נוחות מסויימת שהופכת מזוהה איתה לאורך רוב הסרט כשאנשים מראים לנו גם דביקים הם עשויים להיות, ולא רק בסרט הוליוודי כן?

הקונספט המשעשע עד ייאוש

אני באמת ובתמים חושב שהבמאי דין קרייג ניסה להביא חידוש קטן לכל הז׳אנר של קומיות רומנטיות, אומנם הוא לא האיש הראשון שמנסה אבל נראה שזה בא במטרה להראות לנו כמה יצירתיות קיימת במוחו. הקונספט התחיל בצורה משעשעת שמציגה לנו כמה כיף להתעלל בדמות קולנועית, להטיח אותה ולגרום לה לעבור מסכת סבל ארוכה כדי להצחיק את הקהל. הקונספט פשוט שבו אירוע קורה שוב ושוב ושוב עד לשביעות רצונו של הבמאי או הדמויות, כל אירוע נגמר בתוצאה אחרת שבה דמות חוטפת סטירה, דמות מקיאה או סתם לוקחת סם שינה ובקיצור בלאגן שלם, זה עשוי לשעשע את חלקנו או לגרום לנו להתייאש עד הגעתנו בשלום לסוף הסרט, תלוי באילו ציפיות אתם מגיעים לצפות בו.

_DSC5454.ARW

לסיכומה של ביקורת

״אהבה, חתונה והכל מהתחלה״ הוא בהחלט לא הגאונות הכי גדולה לשמה והוא מרגיש לעתים די בנאלי ולא רחוק מדי מסרטי קומדיות רומנטיות אחרות ובכל זאת הוא משעשע לא מעט וכמובן כשאתם לא באים בציפיות גבוהות מידי, מעבר למה שהוא יכול לספק לכם כסרט הוליוודי. השחקנים טובים בחלקם ועושים עבודה טובה בלהצחיק את צופי הסרט, ובהחלט יש פה סרט די מגוון ושונה בצורה מסויימת, על כך שאפו.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?