תרבויות ומצבי משחק? – CIV VI: New Frontier Pass – ביקורת הרחבה

משחקי סדרת civ ממשיכים להתעדכן וזוכים לעוד חבילת הרחבות עם תרבויות מרתקות, מצבי משחק ודברים נוספים. אז מה מסתתר ומה דעתנו על חבילת New Frontier Pass החדשה של ציווליזציה 6?

משחקי אסטרטגיה הן השגעון הקטן שלי, ההרגשה של שליטה בצבאות חזקים, כיבוש העולם וניהול של המדינה בכל האופנים והצרכים היא הרגשה מדהימה וCIV 6 הוא בהחלט אחד מהמשחקים האהובים עלי שבהם נתקלתי במכניקות הללו.

כעת לאחר שיצאה הרחבת New Frontier Pass שמספקת לנו תכנים נוספים למשחקים, אני חושב שעוד חלק בפאזל התווסף לנו. ההרחבה מוסיפה לנו, כמו לא מעט הרחבות של המשחק, עוד כמה עמים מעניינים ביניהם עד כה שבט נוספו שבט המאיה ו״קולומביה הגדולה״ וכמובן מצבי משחק מעולים שכל רגע שהם קיימים חשבתי לעצמי איך הם לא נוספו עוד קודם לכן.

שבט המאיה, קולומביה הגדולה ושריפת יערות

אז כמובן שקיבלנו כמיטב המסורת עמים נוספים, די מעניינים ושונים שכמובן מכילים תכונות ואפיונים שונים ממה שעד כה היו קיימים במשחק. יש בהחלט מקום קודם כל לציין משחקיות חדשה שנכנסה למשחק לצד הקיימות, אם היינו רגילים מהרחבות קודמות אחרות לרעידות אדמה, עליית מפלס ימים והאוקיינוסים ולמצב ״אומות מאוחדות״ שכזה, בהרחבה הזו אנחנו חווים גם מטחי מטאורים, התפרצויות הרי געש לעתים קרובות יותר ושריפת יערות שעשויה לעלות לכם בחיי אדם עם תזניחו את העניין.

אז ישבתי ושיחקתי בשני העמים בניסיון לראות מה חדש ומה העניין ובהחלט התלהבתי מחלק מהתוספות שקיימות. חשוב לציין שחבילת ההרחבה הזו מתפרסת על כמה חודשים, כך שכל חודשיים לערך תצא עוד פיסה מהחבילה השלמה ולכן גם נמשיך לעקוב אחרי כל עידכון ממנה.

מבין שני העמים שבהם שיחקתי בחלקה הראשון של ההרחבה, אין ספק שלשחק את שבט המאיה היה המעניין והכיף ביותר, וכך גם הפונקציות הרחבות שקיימות בו, הרגישו כדבר חשוב ומוסיף לא מעט ערך.

נתחיל ממה שהוחלף ביחס לעמים אחרים ואלו הקשתים, אולי התפקיד השני החשוב ביותר בצבא שתקימו בציוויליזציה חזקה, שהוחלפו ליחידה בשם Hul’che שנחשבת חזקה יותר ובעלת יתרונות רבים על יחידות אחרות ובפרט קשתים מעמים אחרים.
גם הקמפוס הוחלף במבנה אחר ולא פחות טובה בשם ״מצפה כוכבים״ שנתן חיזוק לכל הפן החקלאי של המדינה,

הבונוס הגדול מגיע בעיקר מייצור חקלאות עובדת ומתפקדת, המאיה מופיעים במשחק כמעבדי אדמה ועל כן הם מקבלים מכך גם בונוס מגורים ששימש אותי ליצור עוד יחידות ללחימה, וכמובן איך אפשר בלי לעסוק במשאבים היקרים שנוספו בהרחבה וסמוכים לערים שהקמתם.

מצב משחק חדש ו״מפוצץ״

אם יש משהו שקנה אותי במצבי המשחק של civ 6 הם הכיוון הריאליסטי שאליו הם רצים. בכך אני רוצה להוסיף ולומר שמעל לכך מצב המשחק החדש שנוסף ובתוכו כלולות עבורנו: שריפות ענק שמחריבות לכם פרוייקטים, ערים, יערות ובקיצור מכלה הכל ועשויה להפוך אתכם מאמפריה מצליחה לנכשלת ונכבשת, מצב מטאורים שעשוים כשריפה לחרב לכם את כל מה שעמלתם עבורו במשך לא מעט תורות, כסף.

במקביל לכך הגיים מוד מכיל את כל האתגרים הגדולים שנוספו בהרחבות קודמות ובמשחק הבסיס ומגדיל אותן פי כמה ובעוצמה חזקה יותר. על מנת לעצור או למתן את האסונות החדשים וגם הישנים למשל התפרצות הרי געש והשריפות, עלינו ליצור יחידות תומכות שינסו להאט ולעצור את האסון שהתפרץ וכמה יחידות הקרבה שינסו באמצעות כאמור הקרבה לעצור את אסונות הטבע שנשקפו לכם, זה מדהים.

וההפתעה הגדולה של ההרחבה היא המטרה הכוללת של כלל האסונות שאליה לא תרצו להגיע. מדובר במצב ובו כלל שינויי האקלים יגיעו לדרג המקסימום ובכך יתחיל מצב האפוקליפסה שיחריב את כל ״הלוח״ שבניתם בלא מעט תורות ועבודה קשה.

EU_LOGO_Small

תודה ענקית לחברת עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של 2K בישראל על עותק הסקירה של הרחבת New Frontier Pass למשחק CIVILIZATION VI.
המשחק CIVILIZATION VI והרחבותיו זמינים לרכישה בחנויות ואצל המשווקים המורשים לקונסולות המשחקים(PS4, NINTENDO SWITCH וXBOX ONE) וכן למחשב האישי.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?