פוג׳ין ושיבה חוזרים? – MORTAL KOMBAT 11: Aftermath – ביקורת

משחקי מורטל קמבט מצטיינים בלתת לנו קרבות מעולים, אפיים ומלאים במרחצי דמים רציניים. כעת לאחר שיצאה הרחבה חדשה בשם Aftermath, האם השיפור שנוסף למשחק ששוחרר מ2019 עושה את זה בגדול? בואו נראה.

נכנסתי למשחק מורטל קומבט תקופה ארוכה אחרי ששיחקתי באחד כזה פעם אחרונה בחיי, מורטל קומבט 11 הוא משחק מכות מוכר ודי אהוב, קצת דומה למה שכל וותיקי טקן הכירו בחייהם, ושבו אתם בוחרים באיזה מוד לשחק ובתוך כך בוחרים האם אתם עוקבים אחרי עלילת המשחק(כי למשחק מכות יש גם עלילה), משחקים מול אינטלגנציה מלאכותית בקרבות עתירי השקעה והנאה או מחפשים לשחק ולהצטרף קצת לקרבות אונליין מול אנשים שאתם לא בהכרח מכירים.

כעת כשנה ומשהו לאחר צאת המשחק, שוחררה הרחבה חדשה בשם aftermath שמוסיפה תכנים נוספים למשחק האהוב, השאלה שעולה היא האם היא בהחלט ראויה להערכתם של חובבי מורטל קומבט ומשחקי מכות באופן כללי?

רבים מכות ושולפים איברים?

אני בהחלט מתפעל מרמת ההשקעה של המפתחים במשחק וגם מההרחבות של המשחק. דבר ראשון הוא כמובן המשחק עצמו שגרפית נראה מצויין, השימוש במנועים הגרפיים ניכר פה בהשקעה ובנראות החדה, הריאליסטית ומצד שני מורכבות של כל מודל שמופיע במשחק. המשחק נראה ומספק אווירה כל כך מושקעת ועשירה, סביבה יפהפייה לעתים אפלה ולעתים מאיימת כמשחק מכות זה מעל ומעבר להשקעה רגילה, בהחלט נפלא.

בנוסף לפן הגרפי שנראה נפלא עם מודלים חדשניים ואיכותיים, גם בראייה הכוללת של המשחקים על התפריטים שבו, החוויה שהוא מספק לשחקן ולמשתמש גם הם נראים טוב לגמרי. המעבר בין תפריט לתפריט, בין קרב לקרב במהלך הסטורי מוד או הקרבות העצמאיים עובדים נפלא והשילוב בין הcutscenes למצבי הקרב עצמו לא מורגשים, בהחלט יתרון גדול למשחק מכות שצריך לספק חוויה רציפה בין מצב סצנה שהוכנה מראש לבין הקרב שבו אנחנו שולטים בדמויות.

מה הסיפור שלנו?

הסיפור הראשי שמחולק לכ12 פרקים(chapters) בהחלט כתוב סביר עם אווירה שמוסיפה לכל קרב את המטרה לשמה אנחנו באים ונלחמים. לרוב במשחקי מכות העלילה היא באמת סתם עוד סיבה למה לכסח לכמה דמויות את הצורה ובכל זאת אנחנו בעצם עוקבים אחרי כמה אירועים במקביל שמהווים המשך למשחק הקודם בסדרת מורטל קומבט. בתוכם נמצא את התבוסה של שינוק בקרב, הרצון של דארק ריידן להגן על האדמות שהשיגו כשזה הולך ומתפתח עד התדרדרות מוחלטת בין הדמויות. אבל הסיפור שלנו בתכל׳ס הוא איך אנחנו נלחמים באוייבים שמנסים לפגוע בנו ובאנשים שלנו, מלחמה עד המוות עם משחקיות מטורפת ולאו דווקא סיפור טוב או איכותי כמו שאנחנו נצפה.

מי שמשחק במשחקי מכות לרוב לא בא עבור העלילה, היא הדבר הכי שולי וכאמור נותן לנו תירוץ לריב מכות עם כמה דמויות משוגעות שמנסות להכניע אותנו מהצד שלהן והשאלה היא מי ייקח את הקרב וכמה אכזרי הוא יהיה.

א, ב משחקיות?

המשחקיות של מורטל קומבט 11 מאתגרת ומצריכה התרגלות לאורך זמן המשחק ועל מנת שנוכל ללמוד אותה היוצרים שמו לנו הדרכה מפורטת של כלל התרגילים מכל הסוגים מהפשוטים להגנתיים ולספיישלס, אך למרות זאת המשחק לא מצריך יותר מידי ידע או הבנה אלא בעיקר זריזות יד-עין והכרת המהלכים כשתוך כדי המשחק לומדים אילו מהלכים מתאימים לאיזה חלק בקרב, להערך להגן על עצמנו במידה ואנחנו מותקפים ע״י האויב וכמובן להפעיל את המיוחדים שלנו ואת המכה הסופית.

אחת האפשרויות המטורפות של משחקי מורטל קומבט הם המתקפות הייחודיות של כל דמות שנראות קודם כל כל כך משוגעות ומוסיפות המון לאקשן, כשכל מתקפה מבוצעת על ידי שילוב מקשים שונה במקלדת או בשלט הקונסולות. המשחק מרגיש אומנם קצת יותר איטי ומסורבל בתזוזת הדמות(יותר ריאליסטי, יותר ״כבד״) ומהלך הקרב ובעיקר בכל החלקים של קרבות עם special attacks אבל זה לא מוריד מאיכות המשחק וכשמתרגלים לתנועתיות ולמשחקיות היותר מאתגרת, המשחק מרגיש נהדר בכל וכל.

כעת לאחר שיצאה הרחבת Aftermath קיבלנו למשחק חזרה שלושה דמויות אהודות ואהובות בעולם של מורטל קומבט – שיבה, רובוקופ ופוג׳ין – שכל אחת מהן מחזיקה ביכולות, האמת שהתגעגעתי לשלושת הדמויות ולמה שהם מסוגלות לעשות. דבר נוסף שחזר אלינו והרגשתי בזמן המשחק את החשיבות שלו היא שימוש הסביבה לצרכי הקרבות, כשתאם מבצעים מתקפות מסויימות או לוחצים על כפתורים מסויימים אתם יכולים להשתמש, להניף, לדחוף ולהכות את האויב שלכם וכמובן להכות במכת מחץ בסופו של קרב.

Mortal Kombat: Aftermath – מה שקרה לאחר מכן?

הרחבת אפטרמאת׳(Aftermath) הוסיפה לנו לצד העלילה הרגילה של המשחק, עוד קו עלילה קצר יותר שבו אנחנו ממשיכים את המסע של הדמויות והקרבות. בנוסף לכך אנחנו מקבלים כאמור עוד 3 דמויות חלקן ותיקות חלקן חדשות שהן רובוקופ, שיבה(sheeva) ופוג׳ין וכמובן מקבלים עוד כמה חבילות סקינים מגניבות לדמויות החדשות ולכל הדמויות האהובות והמוכרות. אלו בהחלט תוספות מעולות למשחק במיוחד עבור חובבי הז׳אנר וחובבי מורטל קומבט.

לסיכומה של ביקורת

מורטל קומבט קיבל צד נוסף, מעניין ומאתגר, עם ההרחבה החדשה. הוא משחק מגניב ומעולה בפני עצמו עם שואו ענק של כל הדמויות שם והקרבות העקובים מדם עם האיברים הנשלפים והאווירה הטעונה בכל הסיטואציה הן בסטורי מוד והן בקרבות בפני עצמם. כל חובבי משחקי המכות יהנו ממורטל קומבט 11 בפני עצמו ויהנו כפליים מההרחבה שהתווספה לו זה עתה ובצדק.

כשהמשחק מושך הן גרפית(הוא נראה באמת מדהים וריאליסטי) והן במשחקיות שלו זה שילוב קטלני שהופך משחק ממשחק רגיל למשחק טוב+. אם לא שיחקתם במשחק ובחבילת ההרחבה תשחקו. אם שיחקתם במשחק, תרכשו את ההרחבה ותהנו כפליים מעוד שעות של תוכן ומלחמה בלתי מתפשרת ואכזרית.

תודה ענקית לחברת עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Warner Bros Interactive בישראל על עותק הסקירה של Mortal Kombat 11 והרחבת Aftermath.
Mortal Kombat 11 וההרחבה אפטרמאת׳ זמינים לרכישה בחנויות ואצל המשווקים המורשים לקונסולות המשחקים(PS4, NINTENDO SWITCH וXBOX ONE) וכן למחשב האישי.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?