אקולוגיה וצמחונות? – Sims 4: Eco Lifestyle – ביקורת הרחבה

ההתהדרות של משחקי סימס ובייחוד סימס 4 בהרחבות מכל הסוגים, המינים והרעיונות רק גורמים לי להעריך את כמות התוכן שהמשחק מקבל יותר. למרות הכעס על כמות ההרחבות שיוצאות ומחירן הלא-סמלי-במיוחד, אני בהחלט יכול להעריך את התוכן עצמו שכלול בהרחבות שנוצרות ע״י Maxis. גם הפעם זה לא שונה, אז מה חשבנו על הרחבת Eco Lifestyle לסימס 4?

את משחקי סימס כולנו מכירים, והם ידועים כ״בתי בובות״ של הגיימרים, סימס 4 שהוא משחק סימס האחרון שיצא עד כה, זוכה להרחבות נוספות שיוצאות ע״י המפתחת maxis. הרבה ביקורת עולה על כמות התוכן בכל הרחבה או כל תוספת במשחק, ביחס לעלויות של הרחבות. ובכל זאת ישנם הרחבות שהמחשבה מאחוריהן מעלה תהיה איך זה לא היה קיים קודם במשחק הבסיסי. גם ההרחבה שעוסקת בסגנון החיים האקולוגי והטבעי של הסימים לא שונה וכעת לאחר יציאתה, היא מספקת לנו תכנים נוספים שגורמים למשחק לעלות מדרגה נוספת.

השיפור והתוכן הנוסף שמוסיפה חבילת ״סגנון חיים אקולוגי״ היא בעיקר סובבת סביב חיים בקהילה ובסביבה אקולוגית, נטיה לחיים שיתופיים ויחד עם כל אלו קיבלנו יכולת למחזר, ליצור חשמל בעצמנו(כשגם דף החשבונות של הדמות הפך מפורט יותר), ליצור פרוייקטים שכונתיים וקיבלתיים וכמובן שכחלק מהרחבה למשחקי סימס, שכונת נמל חדשה בשם Evergreen הצטרפה כדי שנוכל להתגורר בה או לעבוד ולבלות בה.

בונים את הקהילה, הופכים לאקולוגים
ההרחבה הזו באה בדיוק בזמן והוסיפה תכנים דיי מעניינים. אם ישנו קושי במשחק שההרחבה הזו באה לתת לו מענה נוסף חוץ מעבודה, זה העניין הכלכלי שבו אנחנו מנהלים את הדמות שלנו גם כלכלית. ככל שמנצלים בהרחבה ובמשחק את האפשרויות לצמצם, למחזר, להשתמש באנרגיה מתחדשת(למשל פאנלים סולאריים), כך משלמים פחות וחיים באיכות חיים טובה יותר. הדינאמיות שההרחבה מספקת לשכונות המגורים היא רחבה מבעבר ואם מצד אחד אתם עשויים לגלות את הרחובות מזוהמים, באפשרותכם מצד שני לתרום לסביבה בהחלטות הצבעות ומיחזור בעצמכם וכך השכונה תראה נהדר.

נוסף על כך קיימת האפשרות לנהל שגרה שכונתית, שבה בוחרים באילו בחירות השכונה תשקיע ואפשר לקחת חלק בהצבעה, עבודה שתסייע לשכונה למשל. במהלך השימוש בפונקציה הנהדרת הזו, הבנתי כמה חשובה שיתופיות במשחק ועם ההרחבה הזו האפשרות של הבחירות איפשרה לי לנסות לשים דגש על מה חשוב לי כ״תושב השכונה״ עם דמות הסים שלי.

העולם של המשחק מרגיש דינמי יותר, ההרגשה שבה כל דבר שנעשה או נחליט עשוי להשפיע מקבל פה דומיננטיות רבהה יותר. במהלך המשחק מצאתי את עצמי מוצף בעבודות פרילנס עבור הדמות ובינתיים הסביבה של הבית והשכונה הלכה וצברה ערמות אשפה עד כדי בלאגן שלם ולאחר תלונות מתושבי השכונה התחלתי לבצע סדר ולהצטרך למאבק הסביבתי של הסימים האחרים.

הגישה האקולוגית שבה ישנו מד אקולוגיה וישנו צורך לדאוג לשכונה היא גישה מיוחדת שבאמת מהרגשה אישית מוסיפה המון.

לסיכומה של ביקורת
אחרי הרחבות שהוסיפו לנו עונות שנה, חיות מחמד ואקדמיה כעת הגיע הזמן לדאוג לסביבה. ההרחבה שיצאה לא מזמן מוסיפה לטעמי, תכנים מרתקים שכוללים שמירה על הסביבה, מיחזור, ״חוקים שכונתיים״ וכדומה. אחרי כמה שעות של בילוי בין הסמטאות והשכונות בסימס 4  והצטרפות ל״מאבק הגלובלי הסביבתי״ של תושבי העיירות בסימס לשמור על עירם יפה נקייה וממחזרת, אני מרגיש באקסטזה בדמי על התרומה שלי לסביבה גם במשחק. אם תרצו עוד אקשן ומטרות לקיומכם הוירטואלי במשחק מחשב, ההרחבה הזו תוסיף לכם את זה ובגדול – ואם אתם חסידי סביבה, מה טוב. הרחבה מומלצת, מאתגרת ועם המון אקשן.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?