הלהקה המצליחה מהריתוק -לימונד מאות׳ – ביקורת

עומר אוקון

עומר אוקון

מה לי ולסרט דמוי מחזמר? האמת שלא מעט, ולימונד מאות׳ מוכיח שבעבודה נכונה אפשר להוציא סרט מזמר איכותי. מדובר בסרט בן תשע שנים, אבל הוא עודנו מרומם רוח וגורם לרגשות חיוביים. האם מדובר בסרט טוב גם להיום?

לימונד מאות׳ הוא סרט מזמר שמציג לנו תלמידי תיכון אמריקאי שנפגשים בזמן ריתוק. בעת הריתוק הם מתחברים, ומקימים הרכב מעניין שמסייע להם לבטא את עצמם ולהאבק על עקרונותיהם. הסרט הוא פרי הפקה של דיסני, ורבים ממאפייניהם של סרטי דיסני קיימים גם בו.

הסרט מייצג ערכים שמזכירים סרטי דיסני אחרים, ובכל זאת הוא עדיין מצליח לגעת במקומות עמוקים. לדעתי הוא לא מותאם רק לגילים צעירים, וכל אדם שבא בראש פתוח עשוי להתאהב בו. הסרט הוא נוסחתי, צעד הגיוני, ובסופו נקבל את הסוף הטוב כמיטב מסורת הוליווד.

עלילה: עומדים בפני ריתוק? בואו ננגן

מספר צעירים בעלי הפרעות התנהגות נשלחים לריתוק במרתפי ביה״ס, וזועמים על המטלות שנתבקשו לעשות. הזמן עובר בו המנהל מנסה להעלימם מנוף הלימודים, ולהציג את מיטב הכשרונות המטופחים בידיו. היחס המפלה והמכעיס לא עוצר אותם, ומתגבשת לה להקת ריתוקים אומנותית. המכנה המשותף שלהם מתגלה כמכונה המוכרת לימונדה, ומשם גם השם של הלהקה (והסרט) לימונד מאות׳.

כך כל חברי הלהקה החדשה משתפים פעולה, בשביל לזכות ברגעי תהילה בטלוויזיה בחוזה הקלטות. אך מעבר לשני הדברים הללו, הלהקה המתגבשת יוצרת חברויות אמת כמו שרק דיסני יודעים להציג. הם נלחמים למען המטרה שלהם, עובדים קשה וההכרה לא מאחרת לבוא. אלו מוטיבים ורעיונות דומים לסרטים וסדרות של דיסני לאורך שנים. אין פה חידוש מהותי או הוויה שונה, וגם בלי חדשנות הסרט מעביר מוסר השכל חשוב.

השחקנים משחקים בתופים, בגיטרות ובשירה

אז מעבר לדמויות ישנם שחקנים שעושים עבודה לא פחות ממעולה, בדיוק לפי הספר וברמה המצופה. את מרביתם לא הכרתי, ובמיוחד שהסרט לא יועד מלכתחילה לקולנוע. בכל זאת השחקנים ברידג׳ט מנדלר, אדם היקס, היילי קיוקי. בנוסף גם נעמי סקוט ובליק מיצ׳ל נראים נהדר על המסך. הם מייצגים מגוון של אנשים וערכים, ונדמה שגם ללא המצלמה והבום זה היה נראה כך. המטרה הייתה להראות שכל אחד טוב בתחומו, ובכך להראות שהשלם טוב מסך חלקיו. הניסיון הזה הותיר רושם טוב שמניע להמשךי ולצפות בסרט (בנוסף לשירים הקליטים).

דיסני שמחזיקה בערוצים ברחבי העולם לילדים ונוער, עושה את מה שהיא עושה הכי טוב. אין פה שינוי ממה שהתרגלנו מסדרות וסרטים בז׳אנר, והשחקנים המזמרים בסרט עובדים לפי התבנית המוכרת.

סאונדטראק קליט וסטנדרטי

גולת הכותרת, כמו בסרטים מוזיקליים אחרים, זו המוסיקה הקליטה והאהובה שנוצרת במיוחד עבורם בלימונד מאות׳. החבורה המופלאה נפגשה בריתוק הקימה להקה פיקטיבית, ולאחר זמן קצר מתפרסמת עם מספר להיטים סופר־כיפיים. כמובן שמאחורי רוב המוסיקה עומדים התסריטאים ומלחין הסרט, ובפועל יוצרים אומנות מוזיקלית משמעותית. כריסטופר לנרץ הוא הכישרון שאחראי על המוזיקה , וכל שיר או מוזיקת רקע עשויים בטוב טעם. מתוך אלו יוצאים להיטים כמו Determinate, Somebody וכדומה. למרות שלא מדובר בדבר ייחודי, הסרט הזה הוא פשוט עוד עליית מדרגה מוזיקלית ממכרת.

מסכמים: מכיתת הריתוק לאולמות מופעים

לימונד מאות׳ הוא סרט שעושה את דרכו ללב האנשים בדיוק לפני הספר. כל סצנה וסצנה מזכירה בו שמי שמפיקה אותו זו דיסני, ובצורה מרשימה וצבעונית להפליא. כמו כן המוסיקה היא בהחלט גולת הכותרת, ומצאתי את עצמי מזמזם את השירים הקליטים מהסרט. אז האם שווה לצפות בו? בהחלט וללא שום ספקות. מדובר בעוד להיט מצויין, שמוכיח שלא חייב להיות ייחודי כדי להיות טוב.

No Comments on הלהקה המצליחה מהריתוק -לימונד מאות׳ – ביקורת

Leave A Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קוראים היום?