כבוד הנשיא – דמוקרטיה 3 – ביקורת

אם אי פעם עלה בדעת רבים מאיתנו תפקיד שתפור למידותינו, שבו נוכל לנהל ולפקד, כנראה רצינו להיות נשיאי ארצות הברית או מדינות באירופה. קבלו את המשחק שבו תוכלו להיות קנצלר גרמניה, נשיא צרפת ואפילו נשיא ארצות הברית, מדובר במשחק מורכב שמציג לנו את עבודתה של הפוליטיקה והדמוקרטיה. מהו המשחק דמוקרטיה 3?

אנחנו מתקרבים לבחירות לנשיאות ארצות הברית. לכן זו הזדמנות להכיר לכולנו משחק מצויין שיגרום לכם לדעת איך דונלד טראמפ, למשל, מרגיש כנשיא הרפובליקה והפרדציה המורכבת (וכנראה גם החזקה) בעולם.

אם יש משהו שתמיד חלמתי זה לנהל מדינה, כשגיליתי את המשחק ״דמוקרטיה 3״ החלום הוגשם. המשחק זורק אותנו, לאחר שהגדרנו את הנתונים, לנהל מדינה החל מגרמניה וצרפת ועד מעצמת־על כמו ארצות הברית. הוא לא מנסה להיות ידידותי או ליצור רושם של משחק פשוט, הוא מציג לכל חובבי הפוליטיקה איך היא עובדת. אתם מנהלים כל אספקט בממשלה שלכם – החל מחברי הממשלה ועד תקציב המדינה וחקיקת חוקים.

כל צעד שאתם עושים בדמוקרטיה 3 צריך להיות שקול היטב, כל חוק; תקציב ומינוי עשוי לשלוח אתכם הביתה או להוסיף לכם עוד 4 שנים לקדנציה. אתם נאבקים במשחק על חקיקת חוקים, ניהול הממשלה שלכם וכמובן שמירה והגדלת הכוח האלקטורלי שלכם*.

הצעת חוק במשחק | מקור: גוגל תמונות

משחקים בצורה מופשטת

אם אתם מצפים למשחק עם גרפיקה מפוצצת או מודלים מציאותיים המשחק הזה עושה ההפך. הוא אומר כן לפשטות, כן לאסטרטגיה ולסימולציה ולא גדול לנראות הנוצצת של משחקי AAA. המשחק בנוי כמשחק סימולציה ממודלים מופשטים ובצורה שונה ממה שתדמיינו, מה שתראו מול עיניכם הוא כפתורים פשוטים שמובילים אתכם לכל תפריט או מהלך שתרצו לעשות בכל תור.

מחובתי להודות שאנשים שרוצים גרפיקה על פני משחקיות, דמוקרטיה 3 הוא כנראה לא אופציה עבורם. הפונקציונליות שמתלווה למשחק מזיזה הצידה את הערכים הגרפיים, מה שחשוב זה הטקסט וההמהלכים כלומר החשיבה שמתורגמת לצעדים במשחק. הוא בנוי בצורה לא שגרתית שבסופו של דבר ניתן לסכם בהפשטה כמעט מלאה עיצוביות.

המפה הפוליטית: האם אתם ליברלים או שמרנים, קפיטליסטים או סוציאליסטים

המשחקיות – בונוס פנומנלי וחשוב

קטגוריית גרפיקה אומנם ירדה מהפרק, אבל אנחנו צריכים לדבר על הכוח האמיתי של Democracy 3 – הגיימפליי. בתור מנהיגים אתם יכולים לעשות כמעט הכל, אך הקושי שהמשחק מספק מאלץ אתכם לעבוד בחוכמה. אם תעשו צעד לא נכון ותחוקקו חוק חסר אהדה – כנראה שתסיימו במסך הראשי אחרי שהודחתם בבחירות. המשחק מכיל חוקים שכבר חוקקו, חוקים שאתם יכולים לחוקק ובאפשרותכם – לצבור כוח פוליטי לבטל חוקים, לחוקק חוקים או לעסוק בהגדלת או הקטנת התקציב עבורם

מגוון האופציות של הגיימפליי לא נגמר רק בחוקים, במידה ותתנהלו לא בתבונה עם הבוחרים כנראה שתאבדו אותם די מהר. וכמובן עסק התקציב שרובץ על כתפיכם, עליכם לדעת לאזן בין מיסים ורווחים לבין הוצאות שונות. האמינו לי לא מדובר בעסק קל, מהר מאוד אתם עלולים לרושש את קופת המדינה לחובות. חובות שיאלצו אתכם למהלכים כואבים שבתורם ידאגו שתאבדו כוח אלקטורלי רחב היקף.

פאנל המינויים הפוליטיים

כל צעד שאתם עושים חשוב בעיקר כשאתם צריכים קולות לבחירות, אתם עלולים לחוקק חוק שיטיב עם הקפיטליסטים וייפגע בקול הסוציאליסטי למשל. זה הזמן להזכיר שבמשחק יש ״מפה פוליטית״, כזו שמדרגת את מיקומכם(קפיטליסטים, סוציאליסטים למשל) בהתאם לחוקים שחוקקתם והעבודה הפרלמנטרית שלכם.

כל דוברי האנגלית התאחדו!

אז זו לא פעם ראשונה שמשחק מאלץ אתכם לדעת אנגלית, האמת שרוב המשחקים מבוססים ראשית על השפה האנגלית. ההבדל המרכזי הוא שהאנגלית תופסת נתח חשוב, ביכולת לנהל את סדר היום של המדינה בראשותכם. אתם תבלו זמן ארוך על קריאה של מידע חשוב, חוקים ואירועים שמתרחשים ושעליהם תצטרכו להגיב או להתעלם.

מסכמים: מה מצפה לשחקני Democracy 3?

אם בחיים שלכם דמיינתם את עצמכם מנהיגי העולם החופשי, פה תקבלו את ההזדמנות להתנסות. זכרו שההתנסות הזו היא מציאותית מאוד, כל צעד שלכם יזכה לביקורת ולתוצאה. בהתנהלות הנכונה תצעידו את המדינה שלכם קדימה, בלי פשע; חינוך ברמה גבוהה; נושאי אקלים וכמובן נושאים חברתיים. לא מדובר בעולם האמיתי, אבל זה חיקוי רציני ומדויק של הפוליטיקה האנושית ועבודה פרלמנטרית כראשי המדינה. אז לכל חובבי הסימולציות – דמוקרטיה 3, כולל ההרחבות, היא המשחק בשבילכם.

הערה: בקרוב עתיד לצאת המשחק הרביעי בסדרת Democracy. מוכנים?

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?