בחזרה לעבר: DOOM

המשחק Doom הוא בערך משחק הFPS הראשון שנוצר והראשון שהצליח להביא את הגיימינג לעולם אחר לעולם חסר רחמים עצבני כוחני ולתת לנו להכנס לעולמו ולנעליו של לוחם מארינס חסר רחמים שנלחם בשדים מהגיהינום.
שנת 1991, מפתחים מחברת Softdisk בשם ג'ון קורמק, אדריאן קארמק, ג'ון רומרו וטום הול החליטו להקים את סטודיו ID SOFTWARE(אִיד) והחלו בפיתוח משחקם הראשון(Gamers Edge) ובעקבות הצלחת המשחק החלו לפנות אליהם חברות מהשוק, אך בעקבות כל ההצלחה גם חברה מסויימת עלתה עליהם הלא היא softdisk אשר החליטה לפטר את החבורה והם יצאו לדרך חדשה עם החברה החדשה שלהם ורעיונות למשחקים חדשים שישברו את השוק.

מפתחי ID עבדו קשה מאוד על משחקם הראשון בסטודיו commander keen שהצליח מאוד בשוק ולאחריו באו כמובן wolfenstein 3d והחברה התאמצה לבנות את המנוע למשחק הבא כך שיינצל במקסימליות מרבית את יכולות המחשב ותינתן תחושה אמיתית של הנאה בזמן המשחק וכך שנתיים לאחר צאתו של המשחק "הטירה הנאצית"(wolfenstein 3D) יצא המשחק הבא שלהם שכבש את העולם – DOOM.

DOOM

המשחק דום היה הפרוייקט הדגל הבא של חברת ID והם רצו ליצור חוויה אמיתית של סכנה בזמן המשחק ואכן הם עשו עבודה טובה וב1994 שוחרר המשחק רשמית ותפס כותרות ברחבי העולם גם בפן הטוב וגם בפן הרע. המשחק הציג לנו את לוחם המארינס חסר השם הקשוח החזק והאימתני ביותר, שנשלח למאדים לאחר שעבר עבירה חמורה ושם החליט להצטרף לניסוי בטלפורטציה ובעקבות ניסוי שגוי נפתח שער מהגיהינום למאדים ושדים מאיימים ומסוכנים החלו להגיח, מטרת השחקן היא להרוג את כולם ולברוח מהשלב, אך זה לא פשוט מכיוון שהוא צריך להרוג את השדים ולמצוא מפתחות וחדרים סודיים על מנת להתקדם ולזכות בניקוד גבוהה וכל זה לצלילי מוסיקת רוק-מטאל מדהימה.
אחד מהדברים שהמשחק כלל הוא הצורך החשוב לאסוף חבילות בריאות, תחמושת ומגנים לעולם המשחקים היום שדורשים התחבאות מאחורי מחסה לשיקום של השחקן ואכן זה היה קונספט מעניין שאתגר את השחקן מאוד.

DOOM 2

בניגוד למשחק הראשון כאן אנו נכנסים לנעליו של לוחם המארינס כשהפעם הוא חוזר לכדור הארץ ומגלה לתדהמתו שהפולשים מהגיהנום הגיעו לכדוה"א והשמידו מילוני בני אדם והוא מגייס את שארית כוחותיו להרוס את הפולשים הלא רצויים, להשמיד את הפורטל ששימש להגעתם של הפולשים ולהחזיר את חייהם של בני האדם בכדוה"א למסלולם.

DOOM 3

אין מה לומר על המשחק הזה – הוא לא משחק טוב. המשחק יצא בשנת 2004 ואומנם זכה להצליח מבחינת הכנסות וכמות הכנסות אך לקח את סדרת דום לכיוון שדום 1 ו2 נמנעו מלהגיע אליו וזה ז'אנר האימה, דום 3 הינו משחק אימה ופחות משחק FPS כקודמיו וככזה מטרתו להפחיד ולהלחיץ ופחות להתרכז בהריגות ולעניין את השחקנים שמעוניינים סך הכל להרוג שדים מהגיהינום.

DOOM 2016

חברת ID החליטה אחרי 12 שנים ארוכות שבהן היינו בטוחים שמשחקי DOOM אבודים להוציא את משחק הDOOM הטוב ביותר שיצא עד היום, במשחק אין עלילה(יותר מידי) אין ניסיון לתת מסר אלא פשוט ולעניין – הרוג את השדים מהגיהינום ותציל את העולם.
המשחק הוכרז, בוטל, שונה והוכרז שוב ואכן מספק את המוצר שהמעריצים חיכו לו במשך שנים רבות.
במשחק אנחנו משחקים דמות בשם DOOM SLAYER שמתעוררת בתוך מעין סרקופג עתיק ומגלה שהמדענים שעבדו במתקן החלל במאדים מתים ושכעת הכל נשלט על ידי שדים איומים ומסוכנים וכעת שוב עלינו להציל את העולם מפניהם ולסגור את השער שנמצא במגדל הראשי, המשחק הוא REBOOT של הסדרה ואכן משחק הDOOM הכי טוב שידע העולם. בזמן המשחק לא הייתה שום הרגשה של יותר מידי אקשן ויותר מידי Enemies ושלא ניתן לנצח אלא שיש את כל מה שצריך מבחינת נשק ותחמושת ומבחינת אוייבים בשביל להתרצות בזמן שאנחנו הורגים את השדים, ואם לא מספיקים לכם הנשקים המגניבים והמוזרים נוספה אופציה מדהימה חדשה שתספק אתכם אפילו יותר אשר נקראת "Glory Kill" לאחר מספר יריות על אחד השדים הוא נצבע כמה רגעים בצבעים כחול-כתום ובזמן הזה ניתן לבצע הרג אכזרי וחסר רחמים בידיה של הדמות על אותו השד כמו שרק הדום סלייר חסר הרחמים מסוגל לעשות ואם בא לכם להתענג בדרך אחרת על הריגה ניתן להשיג מסור חשמלי ולבצע הריגה קלאסית כמו פעם.
כמו כן המשחק חזר למסורת של פעם שבה כדי להעלות את החיים המגן והתחמושת צריך לאסוף חבילות בריאות תחמושת ומגן וכן חזר למוזיקת הרוק-מטאל דבר שאישית מאוד אהבתי והרגשתי את האדרנלין שוב זורם בעורקיי כמו בפעם הראשונה ששיחקתי משחק דום.

אז האם המפתחים והביאו לנו משחקי דום טובים? התשובה כן והמשחקים אומנם די קצרים ביחס למשחקי עלילה אבל יעבירו לך שעות ארוכות של כיף על מצב הקמפיין שלהם ובנוסף ישנם מודים ומפות שפותחו ע"י המפתחים וע"י מעריצים שיוסיפו עוד כמה שעות הנאה למשחק(ובמשחק החדש ישנה גם אפשרות הSnap Map המדהימה) אז האם שווה לשחק במשחקי דום? כן בצורה חד משמעית כן רק תמנעו ממצבי המולטיפלייר. רוצו לשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?