ביקורת: Friday The 13th

אפשר לומר שאני חסיד של סרטי אימה ובאמת שמכל הז'אנרים אני הכי נלהב מז'אנר האימה אך האם המעבר מהקולנוע לעולם משחקי המשחק עבר חלק עבור Friday The 13th? בואו ונראה.
הסרט המקורי בסדרת Friday The 13th יצא לאקרנים בשנת 1980 בבימויו של שון קנינגהאם וסיפר סיפור מאוד כאוב שבעקבותיו החלו מעשי רצח אכזריים ויצירתיים במיוחד במחנה Crystal Lake, הסוף שלו השתנה מספר פעמים עד שהגיע למה שאנחנו מכירים היום ושפתח את הדלת לסרטי המשך רבים חלקם טובים חלקם גרועים שהכניסו לקופות האולפנים מאות מיליוני דולרים, ולראשונה הוחלט לעבד רעיון מסרט קולנוע מז'אנר כזה למשחק של ממש עם כל האלימות היצירתיות והסגנון הכלולים בזיכיון.

במשחק אנחנו יכולים לשחק:
1.חבורת מחנאים שנקלעת לעימות עם ג'ייסון וורהיס וצריכה לשרוד בשלל דרכים מנחת זרועו של ג'ייסון על מנת בסופו של דבר לברוח ממחנה הדמים בין עם לזמן את המשטרה ולברוח איתם ובין עם לברוח עם רכב אחרי עבודת צוות ארוכה לתיקונו של הרכב, יש שלל אופציות לבריחה.
2.ג'ייסון וורהיס גיבור הסרט השני והלאה בסדרת הסרטים ובעזרת מוח מאוד יצירתי ומטרתו בעזרת יכולת איתור אנשים היא להרוג אותם אחד אחרי השני אם זה בשבירת המפרקת והגב של השורדים או אולי דווקא לתת אגרוף חזק ולמחוץ להם את הלב הכל כשר ואפשרי כאשר אתם ג'ייסון אתם רק צריכים להיות חסרי רחמים, יצירתיים אם ראש פתוח ולדעת לחשוב לרחוק.

כל זה טוב ויפה אך האם הסרט עובר טוב מהמרקע לעולם המשחק?

גראפיקה:
המשחק רץ מעולה בכל פלטפורמה ורואים שעבדו על הפורט שלו הרבה זמן על מנת שלא יהיה בעיות משמעותיות במשחקיות(על אף בעיה משמעותית במשחק כמה שעות אחרי צאתו). המשחק רץ על מנוע UNREAL 4 המנוע המתקדם ביותר בשוק היום וכן רואיםאת ההשקעה במודלים ובעיצוב והטקסטורות של

המשחק והוא נראה מדהים.

מוזיקה וסאונד:
המשחק מכיל סאונד חזק ועצמתי היישר מפסקול הסרט  הכולל נגינות פסנתר עדינות המרמזות על הרוצח או סאונד תזוזה מלחיץ במיוחד ומוזיקה עוצמתית ורועשת כאשר הרוצח בקרבתכם או תופס אתכם או את חבריכם, הכל נמצא במשחק ומותאם בצורה מעולה היישר מפסקול הסרט דבר שנותן כביכול תחושה של המשך בין הסרטים למשחק, תחושת האימה קיימת ולכן אין ספק שעשו עבודה מעולה בהתאמה של הסאונד ושל המוסיקה למתן האווירה הכוללת של האימה.

משחקיות:
המשחקיות מאוד בסיסית אך ממכרת – Jason Vs Survivors, במידה ואתם ג'ייסון אתם רודפים ממלכדים והורגים בדרכים מזוויעות את השורדים ובמידה ואתם השורדים מטרתכם לעכב את ג'ייסון עם מכות באמצעות חפצים ולמצוא את הדרך לברוח ממחנה הקיץ לפני שיהרוג אתכם ואת חבריכם ואומנם זה לא נשמע מקורי במיוחד אבל זה מבוצע בצורה גאונית וקשה להניח את האצבע על מה בעצם הקסם בסוג המשחק הזה ספציפית בf13 כי באמת שלעומת dead by daylight הכל פה מבוצע בצורה מושלמת ובאמת שיוצר הסרט המקורי יכול להיות גאה ממה שעשו מהסרטים שלו בעולם הגיימינג.

דבר ייחודי נוסף שקיים במשחק הוא האפשרות לבהשיג ולבחור דמויות חדשות של שורדים וסוגים שונים של ג'ייסון על פי השלב שלך והיכולת לקנות בעזרת נקודות שאספתם בכל משחק יכולות לדמות כמו ריצה מהירה או תיקון מהיר של הרכב או אצל ג'ייסון סוגי הריגות חדשות ואמצעי לחימה להרג.

ציון סופי: 

[poll id="2"]

(הביקורת נכתבה על ידי שחקן PC וPS4)

 

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?