נטפליקס: ירושה בחג המולד – העשירה והעני – ביקורת

עומר אוקון

עומר אוקון

ירושה בחג המולד הוא סרט רומנטי מבית נטפליקס, המציג פערי עושר ועוני ברקע חג המולד. הסרט מראה לנו מה כוחו של לב טוב, תמימות ופתיחות לשינויים יכול ליצור. עם אילו תובנות חזרנו מהסרט?

ירושה בחג המולד, עוד דרמה של נטפליקס, מנסה להציג באווירת חג את קסמה של משפחה. אנחנו חוזים בבחורה שעובדת קשה, אך טעות אחת מעמידה בסכנה את הורשת החברה מאביה. היא מנסה לגייס כספים עבור החברה ונתקלת במפח נפש עקב טעות שעשתה ערב גיוס הכספים. שרשרת התאונות המצערות הללו, ואכזבת אביה, גורמות לה לעשות צעד שיראה לכולם מי היא באמת.

אם אני אומר שמדובר בסרט לא מעניין, אעשה לו עוול. אני חושב שמדובר ביצירה משעשעת ודרמטית לא פחות ממתחריה. כמו כן לא מדובר בקומדית טעויות, אך זה לא ימנע מאלן לנגפורד לטעות והרבה. מה יוצא מלראות בחורה די מפונקת שמנסה את צעדיה הראשונים? סדרה של התחלות מוזרות ומפגשים תועים באמצע החיים. אומנם הסרט הוא לא מופת קולנועי, אך הוא דרך קלילה להעביר ערב גשום או מושלג. והבונוס הנחמד? צופי הסרט יאהבו את אלייזה טיילור, ששיחקה את קלארק מה״100״, בתפקיד ראשי סופר־נונשלנטי. נטפליקס פונה לקהל חובב הרומנטיקה, ויוצרת עבורו סרט נחמד וחורפי שיהווה ספתח לקראת חג המולד.

אלן צריכה לבחור בין שני בחורים - ארוסה או הבחור שפגשה בכפר.
קרדיט: TMDB

סיפורם של העשירה והעני

אלן לנגפורד הצעירה עומדת לרשת את עסקיו של אביה ג׳ים, אך טעות קטנה פוגעת במהלך. הטעות עולה לאלן בצורך להוכיח לאביה שלמרות מה שנכתב בעיתון, היא אחראית ובוגרת. בדרך היא לומדת מהי חברות, אהבה ומכירה אנשים שהופכים אותה לאדם טוב יותר.

העלילה לוקחת אותנו מהעיר אל הכפר עם אנשים שמעבר לכסף, מרעיפים חום ואהבה כלפיה. לנגפורד נשלחת לשם על מנת להעביר מכתב לדודה זיק בכך לכסות על בעיה תדמיתית. בדרכה שם היא עוברת שינוי עמוק שיוצר בה מאבק אנושי פנימי. היא נשלחת לכפר מגוריהם של משפחתה בעבר, בזהות בדויה להסתגל לחיי הכפר.

שיא הערב בכיכובה של אלן לנגפורד, שחזרה לכפר.
קרדיט: TMDB

לא מדובר בסיפור כל כך חדשני, אך הוא כן יודע להעביר אלינו רגש. הוא נבנה צעד אחר צעד, משלב הפתיחה והאקספוזיציה, סיבוך והתפנית וכמובן הקתרזיס והרגיעה. אנחנו חווים שלבים של סיפור טוב, במיוחד לאור זאת שהסיפור כתוב מעניין עם מוסר השכל.

משחקים בלשחק, מבקרים את דוד זיק

אין לי ספק בשחקנים של הדמויות, הם נהדרים עם המון רגש ושילוב דרמה נהדר. נתחיל בראשית שנפגוש והיא אלייזה טיילור, שמשחקת את אלן לנגפורד היורשת המפונקת בסיפור. אלייזה משחקת את תפקידה בצורה מעולה ואובר־דרמטית. ניתן לחוש בשינוי שהיא עוברת בדמותה לאורכם של כמעט שעתיים. כמו כן אציין שלצידה נמצאים ג׳ייק קולינס (ג׳ייק לייסי) נהג המונית המקומי ודבי (אנדי מקדוואל) חברת משפחה ותיקה.

קיבלנו אחלה קאסט, שרובו עושה באמת עבודה נהדרת ומראה כישרון על המסך הגדול. למרות זאת אהיה חייב לציין את הכעס שיש בי על ליהוק ארוסה של אלן. לטעמי הליהוק, למרות היותו ליהוק משני, היה ליהוק פחות מוצלח. הבחירה במייקל אקסבייר פחות התאימה לאווירת הסרט, על אף כישרונו, ופגעה בו בצורה רצינית.

אקדיש מספר מילים לבמאי ארני ברברש שביים כמה סרטים שאישית אהבתי כמו: קיוב ומשימה קטלנית. הוא הלך נגד חלק מהסרטים שיצר, ובנה סיפור דרמטי ורומנטי הרחק מהמתח בקיוב למשל. הוא אומנם לא מדובר בסרט לאוסקר, בכל זאת כיף לחוות את האווירה הנעימה והמחבקת שלו. כיף לראות במאי שפונה לכיוונים אחרים, והמפנה של ברברש הוא מפנה חד ומעניין.

מסכמים: דרמה רומנטית לילדי עשירים?

אוהבי הדרמות והרומנטיקה עשויים לאהוב את מה שיופיע להם על המסך בירושה בחג המולד. מדובר בדרמה שמתקדמת בקצב נכון, יוצרת קשר עם הצופה בה ומנסה לשוות לעצמה מראה אנושי. בפועל היא דרמה שמראה כמה עשירים, מתאמצים כדי להיות טובים ודומים לעניים. הסרט לוקח דבר מוחץ לבבות, האדם מהעיר מגיע אל הכפר, ומנסה ללחוץ אותו קצת יותר.

הכפר שממילא סובל לאורך התקופה, כעת נאבק בסופה ובבעיות שמסביב. הסרט מנסה בהילוך איטי ליצור רושם ורגש כלפי אלן וכלפי מה שהיא מייצגת לאורך הסרט. מבחורה מפונקת לבחורה תורמת ואנושית שבאה לסייע ולגאול את הכפר מייסורי הפשטות. אם שווה לראות אותו? כן, אם הוא מייצג את כל הערכים הנכונים? לעתים. אני אומר כך, מדובר בדרמה נחמדה לחורף ובמיוחד לקראת תקופות החגים.

No Comments on נטפליקס: ירושה בחג המולד – העשירה והעני – ביקורת

Leave A Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קוראים היום?