ביקורת: Greenhouse Academy

עומר אוקון

עומר אוקון

גיורא חמיצר הוא אחד מיוצרי הטלוויזיה הפורים שהכרנו בישראל ולאחר יצירות ישראליות מדהימות כמו השמיניה האי "חממה" ושכונה הוא מגיע גם לאמריקה עם הגרסה האמריקאית שיצאה היום(8 לספטמבר) לסדרת הדרמה היומית "חממה". האם הגרסה הזו טובה כמו הגרסה הישראלית המקורית? בוא נבדוק.

אם מישהו היה אומר לנו לפני כמה שנים שסדרות ישראליות ינחלו הצלחה כבירה כזו מחוץ לארצנו הקטנטונת במיוחד בארצות הברית בטח היינו מתפקעים מצחוק ואומרים No way אבל היום זה עוד צעד להכרה ביכולות הישראליות בתחום הטלוויזיה(מה שתחום הקולנוע הישראלי לצערי כושל בו לרוב)

אז מה אפשר לומר על הגרסה האמריקאית של סדרת הדרמה היומית "חממה"?
בהחלט לא הופתעתי מהיכולת של הסדרה לחבר אותי כצופה לסדרה ולדמויות, וחשוב לציין שהעלילה היא בעצם כמעט אחד לאחד כמו המקור עם שינויים קלים והתאמה לקהל האמריקאי והעולמי, כמובן שהגרסה יצאה מאוד שונה בהרבה מאוד מובנים כמו האווירה שמתרחשת שאצלנו הייתה מאוד ישראלית וחמימה ואצלם היא יותר מוזרה עם הרגשה מאוד אמריקאית זה קצת קשה להסביר את מה שהרגשתי כשראיתי תפרק הראשון אך בהחלט שהרילוקיישן של הסדרה עבר טוב והיא קיבלה נחיתה רכה היישר אל שירות הסטרימינג המעולה Netflix שקנה את הזכויות להפקת הסדרה והשכיר במיוחד לכך גם שחקנים ישראלים(כמו ישי גולן) גם את הבמאי המקורי רועי פלורנטין ויוצר הסדרה גיורא חמיצר.

אז מה  הופך את הגרסה החדשה לשוות ערך לגרסה המקורית?
המשחק של כלל השחקנים הוא מעולה ברובו כמובן שלקחו שחקנים צעירים בתחילת הדרך ונתנו להם הזדמנות להוכיח את עצמם ולממש פוטנציאל גלום ומה יותר טוב מלהתחיל בסדרה כזו? בהחלט התרשמתי מהיכולות של השחקנים האלה(כמובן שישנה גאווה ישראלית בין שחקני הקאסט האמריקאים) ואני צופה לסדרה עתיד גדול במיוחד לאור ההתאמות והשינויים שעברה השחקנים שנבחרו, אני מודה שהיו כמה שחקנים שהתעייפתי מלראות אותם משחקים אבל הרוב מחפים על כך.

עיצוב העולם וסט הצילומים
 של "חממה" האמריקאית שונה מאוד מהגרסה המקורית שהתרחשה באזור של קיבוצים על גדות הכנרת, כמובן שכמו שכולנו יודעים בארצות הברית הכל גדול יותר נראה טוב קצת יותר וגם המבנים והתפאורה שהסדרה צולמה בהם נראים ממש רחבי היקף וגדולים מאוד(אווירה מאוד אמריקאית בסט שצולם דווקא בישראל), זה מרחיק אותנו קצת מהשחקנים כל נושא הגודל והמרחב שניתן לעומת המקור אך זה משדרג את הסדרה ולוקח אותה למרחבים חדשים.

בימוי הסדרה בגרסתה האמריקאית הוא שיא הגאווה הישראלית ונעשה על ידי אחד מהבמאים המובילים רועי פלורנטין, רועי פלורנטין נחשב לבמאי מוביל וביים סדרות ביניהם השתתף בבימוי השמיניה, חממה, החברים של נאור וכן הלאה וכמובן ביים סרטים ישראלים מוצלחים ולכן הוא גם מבחינתי הבחירה הטבעית לתפקיד הבמאי(במיוחד כשהוא זה שביים את הסדרה המקורית גם) בסדרה הזו ובעוד מגוון סדרות. שאפו רועי.

הקאסט החדש שונה מאוד מהקאסט של הסדרה המקורית

המוסיקה בגרסה האמריקאית עברה שינוי ומתיחת פנים ועוצבה מחדש בהתאם לקהל היעד האמריקאי והעולמי ובאמת שכמה שהשינוי הזה מבורך כי ככל הנראה הובן שהמוסיקה המקורית לא התאימה לקהל היעד אחר וכדי לתת להם את היכולת להתחבר לסדרה המוסיקה צריכה להוסיף ולרגש ולחבר את צופי הסדרה והעבודה נעשתה על הצד הטוב ביותר.

הסיפור הוא אותו סיפור כמו הגרסה המקורית עם קצת תוספות חיוביות, חבורת נער ואחותו מתקבלים לבית ספר למנהיגים בשם החממה/greenhouse academy חוברים לעוד אנשים חדשים וישנים וביחד נאבקים בסודות שקרים בגידות והרפתקאה אחת גדולה ובנוסף צריכים לעבור ולנצח בכל אתגר של בית הספר הזה, כמו שהסיפור הצליח בישראל אני מאמין ביושר האומנותי של הסדרה והיוצר שלה ושהיא תצליח בשאר העולם ותקטוף פרסים וביקורות חיוביות.

לסיכום הגרסה האמריקאית יצאה בהחלט כמצופה, וההמלצה היא שתצפו ותהנו ממנה היישר משירות נטפליקס באיכות הכי טובה ותתרשמו עד כמה הבימוי נעשה בצורה מושלמת וגם המשחק ושאר האלמנטים שקיימים בסדרה, אותו קסם מהסדרה המקורית מגיע גם לפה ומציג לנו אקשן לא נגמר שמתפתח אט אט בעונה רצופה ומעולה.

One Comment on ביקורת: Greenhouse Academy

    15 בSeptember 2017

    Visitor Rating: 52%

      0
      0
      Miv
      3 בJanuary 2018

      היה עדיף שיעשו גרסא אמריקאית לשמיניה.. סדרה הרבה יותר טובה

        0
        0

      Leave A Comment

      תגובה אחת

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      מה קוראים היום?