ראיון: רועי פלורנטין

רועי פלורנטין – במאי ישראלי מצליח שהוציא תחת ידו לא מעט סרטים וסדרות מוצלחים ביניהם סדרות נוער כמו "חממה", "המובילים" וכן סרטים כמו ילד טוב ירושלים וסרטו האחרון ואז היא הגיעה.

תמלול
00:00:00

עומר:                   רועי, אני שמח שהסכמת להתראיין לבלוג שלי.

רועי:                     בכיף.

עומר:                   אני מאוד מאוד רוצה שתענה לי על מספר שאלות שנכיר אותך את מה שאתה עושה, את מה שאתה עובד עליו, אז אהה נתחיל.

רועי:                     יאללה.

עומר:                   מה הסרט או הבמאי שהכי השפיע עלייך?

רועי:                     וואו. אוקיי אהה וואו זה שאלה ממש… ספילברג, סטיבן ספילברג בסופו של דבר. אתה יודע, הסרט הראשון המשמעותי שראיתי בחיים שלי, הייתי בן 7 וראיתי את אי.טי. ראית את אי.טי?

עומר:                   ברור.

רועי:                     אז הייתי בן 7 וזה הפך את העולם. אבא שלי למזלי אהב נורא סרטים והוא לקח אותי לכל הסרטים שהיו אז… אני יליד 75, אז כל הסרטים של האינדיאנה ג'ונסים ומלחמת הכוכבים וכל אלה הם יצאו באותו זמן. אי.טי. ואבא שלי לקחת אותי. זה הסרטים שאני בסופו של דבר הכי אוהב. עוד במאי שאני מאוד אוהב זה קובריק, שזה כבר יותר גדול, בתיכון ושמה כאילו צפיתי בסרט שלו בקמרטי שלו בתיכון במהלך התיכון וזה שינה לי את התפיסה, הכול, כאילו זה, סטנלי קובריק.

עומר:                   כן.

רועי:                     לא כולם מכירים את הבמאי.

עומר:                   אוקיי. אני מאמין שלא תרצה כל כך לדרג אבל בכל זאת ארצה לדעת, איזה סדרה או סרט הכי נהנית לביים, הכי נהנית לעסוק בו?

רועי:                     וואו, וואו. איזה שאלות קשות הבאת לי. איזה סדרה או סרט הכי נ… תראה, הסרט הראשון שלי זה כמו "ילד טוב ירושלים"  זה כמו ילד ראשון, זה הכי כאילו יש לך רגש אליו. אתה לא הכי אוהב אותו בהכרח, אבל אתה מאוד מאוד מחובר אליו. יש לי איזה קטע מאוד רגשי לסרט הזה. זה הראשון שלי שהרבה זמן נורא רציתי לעשות סרט וזה הסרט הראשון שהתגלגל לרגליי. מאוד אהבתי לעשות סדרה שנקרא "מעצר בית" שמה הכרתי את גיורא חמיצר שהוא עד היום חבר טוב שלי ואנחנו עושים דברים ביחד וזה הייתה סדרה נורא נורא כיפית ומצחיקה, זאת אומרת היא לא כל כך הצליחה לצערי, אבל היא עדיין היה לה את ה… היה לה את הזה שלה.

00:01:55

עומר:                   יצא לי לראות מספר פרקים ולדעתי היא מצויינת ומצחיקה.

רועי:                     היא מצחיקה. היא הקדימה את זמנה, בוא נגיד ככה.

עומר:                   כן. זה קורה שסדרות, סרטים, ספרים מקדימים את זמנם ואז כאילו ההצלחה תעלה פחות ממה שמצפים.

רועי:                     ועוד סדרה שאהבתי לעשות זה סדרת ילדים שנקרא מובילים, שם פעם ראשונה שיחקה ליאת הר לב ושיחק גם גיא לואל ובן פרי ואוולין הגואל וזה היה סדרה שעכשיו בדיוק נתקלתי באיזה making of שעשו לי. זה הכי כיף בעולם היה לעשות את זה, זה היה מצחיק נורא נורא.

עומר:                   בשנים האחרונות עבדת לא מעט עם גיורא חמיצר, כמו שאתה אמרת שהוא חבר מאוד טוב שלך, אהה בין השאר הסדרות כמו החממה שהצליחה בטירוף, איך הרגשת כשעבדת על הסדרות האלה? האמנת שהם יגיעו להשפעה כל כך גדולה לנוער לרמה שהם הגיעו?

רועי:                     תראה, לחמיצר יש שם של אחד שמצליח בסדרות וכשהוא עשה את החממה הוא קרא לי לביים  כשכשפגשתי אותו, פעם ראשונה זה היה לפני כמה שנים, לפני החממה, הוא הוציא את הסדרה "האי" אני מניח שאתה מכיר את האי.

עומר:                   בטח שמכיר.

רועי:                     ואיכשהו זה לא הסתדר לי, בדיוק נולד לי הילד ומשהו שם לא עבד ואז נפגשנו כזה פה ושם בכל מיני מקומות ואז הוא הזמין אותי לעשות את "החממה" כמו שאמרתי לפני שהוא עשה את החממה כבר היה מאחוריו את המוניטין של אחד שמצליח בסדרות, אבל פה היה משהו אחר ואמרתי "יאללה אני הולך על זה" זאת אומרת אפילו שזה לא בדיוק הז'אנר שהתעסקתי בו עד עכשיו שזה דרמות מרובות פרקים ו… הייתי כבר במאי יחסית מנוסה ואמרתי "אני הולך על זה" והלכתי. והעונה הזו הייתה מדהימה וביימתי את כולה לגמרי לבד. יצאתי משם מרוסק לגמרי ועייף מת גמור, אבל אהה זה מאוד אינטנסיבי הסדרות האלה. זאת הייתה חוויה מאוד מאוד טובה ואז שזה הצליח זה היה אחד הרגעים הבאמת מגניבים. היה לנו… אני אספר לך שנייה אחת, היה לנו הקרנת בכורה בקולנוע חן ועשו לפני כן הקרנת בכורה והיה מלא מלא אנשים, אז מה שעשו את כל האנשים שהביאו האקסטרה הכניסו לפני זה להקרנה לפני ואז איך שאנחנו הגענו עם השחקנים וזה אלה שהיו בהתחלה יצאו החוצה והאימפקט היה כל כך מהר, הם בין שנייה היו כוכבים, הם רק הגיעו לבכורה של הסדרה שלהם והם כאילו, ביקשו מהם חתימות וצילומים והרגשתי שיש פה איזה משהו מאוד מאוד חזק וכל שנה שסיימנו את הסדרה אז גיורא היה עושה אירוע כזה של אהה סוף עונות, בהתחלת העונה גם בעצם היה וזה ככל שזה עברו השנים זה נהיה מטורף. היה שיא שזה היה בנוקיה שעשו שם בהיכל מנורה, נוקיה, איך שקוראים לזה עשו שם את המופע שלהם והתחילו את ההקרנת סיום של הפרק וזה היה מטורף, איזה ארבעת אלפים ילדים צורחים וכאילו מגיבים לסרט, לסדרה שעשית, שזה כוח מאוד מאוד עצום, אבל אהה אין אבל.

00:04:46

עומר:                   אהה אחרי המקור כמובן והחממה והכול עם כל ההצלחה הגיעה גם הגרסה האמריקאית שעלתה ב8 בספטמבר בנטפליקס , אני כבר סיימתי לראות אותה. זה הישג מאוד מאוד עצום לבמאי ישראלי וזה באמת הצלחה מאוד גדולה במיוחד בטלוויזיה העולמית מה הרגשת כשביימת את הגרסה האמריקאית? כאילו לעומת הגרסה הישראלית, הייתה התרגשות יותר גדולה או הייתה התרגשות?

רועי:                     שמע הייתה התכוננות יותר גדולה. היינו, ההכנות היו הרבה הרבה יותר רציניות. סתם בשביל הדוגמא, בשביל ללהק שחקנים נסענו ללוס אנג'לס, נסענו לארצות הברית. אי אפשר ללהק שחקנים פה, כי היה צריך שם דוברי אנגלית מבטן ומלידה וכל ההערכות לדבר הזה לעבוד מול רשת כזאת גדולה אמריקאית זה דבר שהוא לא, לא, לא הולך ברגל וזה היה הרפתקה מאוד מעניינת, מאוד מאוד מורכבת וקשה. איך אומרים? למדתי המון ואני מקווה שתהיה עוד עונה ואז יהיה אהה איך אומרים אהה… ניישם את הלקחים שהפקנו.

00:05:47

עומר:                   גם אני מקווה ואני מאמין בסדרה הזאתי. הסרט האחרון שיצא בבימוייך האחרון היה ואז הגיעה היא…

רועי:                     "ואז היא הגיעה"

עומר:                   "ואז היא הגיעה" סליחה.

רועי:                     אין בעיה.

עומר:                   ואז אחרי הצילומים ברוב הביקורות שאני קראתי, עוד לא יצא לי לראות את הסרט, אני כבר מחכה לראות אותו.

רועי:                     תעשה את זה מהר מהר תעשה את זה, כי עוד מעט זה יורד אחרי החגים.

עומר:                   בזמן העבודה על הסרט הייתה איזה מחשבה על תוצאה הסופית על איך שהסרט בסוף ייצא?

רועי:                     כן. שמע, כשאני קראתי את התסריט של זה אני הרגשתי ש… הסרט הזה להבדיל מהסרט הראשון שלי נגיד, זה כתב בחור בשם שי להב והוא הזמין אותי לעשות את הסרט איתו ביחד עם המפיקה שהפיקה את הסרט חני קושבסקי והם הזמינו אותי בעצם, זה סרט שאני הוזמנתי לעשות את זה, זה לא סרט שאני יזמתי את העשייה שלו כמו הסרט הראשון. כשקראתי את התסריט והחלטתי שאני רוצה לעשות איתו הרגשתי שיש פה איזה סיכוי לסרט שיהיה הצלחה, שיהיה לו הצלחה מסחרית מאוד מאוד גדולה, היה משהו בתסריט הזה שהיה גם כובש לב, גם מרגש וגם מאוד פונה כזה לכולם לקהל הרחב מאוד מאוד. הרגשתי שזה משהו שזה בא לי לעשות, בא לי לעשות סרט שיהיה כזה שלאגר ושכאילו שיצליח מאוד וגם כל העשייה שלו, אתה יודע הליהוק שלו והחזרות הוא נעשה כדי שהוא יהיה נגיש לכמה שיותר אנשים ושכמה אנשים יבואו וייהנו ממנו ויראו אותו ויבלו מ… ויבלו בשעה וחצי הזה. וזה ההכנות  שעשיתי, אתה יודע התכוננתי לזה שהוא סרט שהרבה אנשים יראו ושלא ירגישו שלא בנוח, שיוכלו לבוא עם המשפחה שלהם, שזה יהיה מן סרט כזה שאתה יכול לראות והוא יכול לראות והוא יכול לראות וכולם יכולים לראות.

00:07:23

עומר:                   לכמה שיותר קהלים אתה אומר.

רועי:                     כן. בגדול כן. לכמה שיותר מקומות. זה לא סרט שהוא תל אביבי בכלל, גם בחיפה וירושלים. זה סרט שהוא אהה משחקים בו חברה צעירים מוכרים מאוד שהם כאילו עושים אחלה עבודה וגם יש מבוגרים, גידי גוב נגיד שהוא הופיע פתאום בסרט וזה היה כל זה באיזה מן מטרת על כזאת זה שהסרט באמת יהיה אהה… שהרבה אנשים יבואו לראות אותו.

עומר:                   איך אתה רואה את העתיד שלך? חלום לביים סרט עם ז'אנר כלשהו? סדרה כלשהי?

רועי:                     תראה, אני עושה בעיקר קומדיות. איכשהו יצא שאני עוסק בעיקר בסרטים סביב קומדיות רומנטיות ובטלוויזיה אני עושה בעיקר כמעט הכול קומדיות. החממה זה לא קומדיה, אבל אבל חוץ מזה הכול קומדיות וזה מה שאני אוהב לעשות. ואני אוהב נורא, אוהב לעבוד על הסרטים כאלה או על סדרות כאלה ואתה במהלך העבודה אתה רואה את הסרט והסדרה המון המון פעמים, חורש על זה וחוצב בסלע מה שנקרא וזה כיף יותר לעשות קומדיות מאשר דרמות. איפה אני רואה את עצמי? אני מקווה שאני אעשה סרט, עוד הרבה סרטים כי זה מה שאני אוהב הכי לעשות, סרטים, הכי כיף. זה הכי מהנה ובעיקר מספק אותי ואם יצא לי מזה משהו בחוץ לארץ בכלל אני אשמח.

עומר:                   זה שאלה קצת כללית ובתור במאי אני מניח שאתה נתקלת בזה ואתה תוכל לענות על זה יותר טוב מכולם, כמה אתה רואה בשליטה אומנותית מוחלטת של הבמאי על כל המתרחש בסרט או בסדרה תנאי להצלחה של אותו הסרט או הסדרה שתחת הבימוי שלו? יש הרבה דוגמאות של במאים שניסו וקיבלו או לא קיבלו חופש יצירתי במסגרת ההפקה ויש כאלה שנתנו להם קו אחיד ואמרו להם "תלכו ככה" מה אתה חושב על הנושא הזה?

רועי:                     שאלה טובה דבר ראשון וצריך להפריד בין סרטים לבין סדרות. בסדרות יש הפרדה. בסרטים מה שקורה הוא שבדרך כלל ה… אני לא כותב, זה בכללי, אני תלוי בתסריטאי, והבסיס הטוב בכל סדרה או סרט שאתה רואה זה תסריט טוב בסופו של דבר, זה הדבר שהכי הכי חשוב, זה היסוד והכול בעצם ומכיוון שכך אז אהה אני מחפש הרבה פעמים תסריטאים ואנשי תוכן שאני יכול לעבוד איתם ושהם אנשים טובים ושאני… עם אותו סגנון כמוני. ואז מה שקורה הוא זה ש… בקולנוע הם נותנים לך את התסריט, בדרך כלל סוג של משחררים, נותנים לך לעשות מה שאתה רוצה ואז הראייה האמנותית הרבה יותר פתוחה. אני יש לי כבוד אליהם, כי אני לא יודע לכתוב אז יש לי המון כבוד לתסריטאים ואני נורא… המילה הכתובה אני מאוד כאילו, אני נותן להם את הריספקט שלהם ולא משנה גם את הדברים, אם אני משנה זה ביחד עם התסריטאי. בסדרות זה אחרת, בסדרות יש שם את ה… עכשיו, בשנים האחרונות את הדבר הזה שנקרא בעיקר אצל אנשים כמוני שנקרא יוצר סדרה. חמיצר, עידו רוזנבלום,  אסף שלמון, קיציס ופרידמן. זה אנשים שהם מאוד מאוד מחוברים לסדרה, הם חלקם היו מעורבים בכתיבה שלה ואז האינפוט שלהם הוא הרבה יותר קיצוני, הם בעצם עשו את זה ביחד ואז התוצאה הסופית היא לאו דווקא הדבר שאני רציתי שיהיה באותה הדרך ויש איזה מבחינתי כל מיני התפשרויות ו… אתה מבין למה אני מתכוון?

00:10:46

עומר:                   כן.

רועי:                     התפשרויות והרבה פעמים ויתורים. בסרטים אין את זה, בסרטים אני הרבה יותר משוחרר והרבה יותר…

רועי:                     כן. ואז התוצאה יוצאת כמה שיותר לפי ה… לפי הראות עיניי, לפי… אני מבסוט ממנה לפי מה שאני עשיתי.

עומר:                   יש לך שאיפה הוליוודית כלשהי?

רועי:                     בטח. ברור, מה? אני כאילו אשמח מאוד לעשות סרטים בארצות הברית ובאירופה ובכל מקום ששמה אני מקווה שהעבודה תיהיה יותר יסודית ויש יותר זמן לעבוד כאילו על כל פרט ועל כל פרק, כי בארץ התעשייה היא מאוד אכזרית ומהירה ואתה ואתה עושה פרק בחממה, זה פרק ביום עושים פחות או יותר וזה קשה. זה מאוד מאוד קשה ומאוד מאוד מעייף ומאוד שוחק ומאוד… יש הרבה פעמים הרבה ויתורים, זה נורא נורא… אותי באופן אישי מבאס. אז בחו"ל אני מקווה שזה לא… בחו"ל אני מקווה שזה לא ככה.

00:11:46

עומר:                   יש לך איזה פרויקט עתידי פרויקט חדש שהוא תחת עבדותך היום, תחת בימויך היום? יש משהו…

רועי:                     לא בימוי, אבל אני עדיין, אני מנסה לקדם כל מיני תסריטים או שהגיעו אליי מכל מיני דרכים או שאני יוזם אותם ומנסה כאילו למכור אותם ל… שישווקו אני מתכוון, למכור אותם לאחד הזכייניות ולעשות סרט כאילו לפי איזשהו רעיון שהיה לי. זה יכול לבוא בשלבים ככה, זה עדיין בשלבי כתיבה ופיתוח, זה עדיין מאוד מאוד מורכב.

עומר:                   אוקיי. ועכשיו משהו שהוא יותר לבני הנוער ממך, יש לך איזה משהו לומר בנושא יצירתיות והצלחה בעידן הדיגיטלי שלנו היום?

רועי:                     כן. הרבה ילדים ובני נוער יש להם רצון להיות מפורסמים, זה מה שמניע אותם. ובנאדם בדרך כלל מגיע ליצירה מהמקום הזה כאילו, לעשייה ממקום הזה, זה משהו שהוא לא נכון. העשייה צריכה לבוא מתוך רגש של רצון לעשות, רגש פנימי של רצון לעשות. אתה עושה את הבלוג הזה כי אתה רוצה לעשות, זה לא בגלל שאתה רוצה להיות מפורסם, לא כולם ככה. יש הרבה אנשים, הרבה ילדים, הרבה בני נוער שרוצים לעשות את הדבר הזה מה שאתה עושה עכשיו כדי להיות מפורסמים והם לא יודעים בהכרח שבין להצליח להתפרסם בעקבות צריך לעבוד מאוד מאוד קשה כמו שאתה עבדת בשביל לקבוע איתי פגישה ולהגיע לכאן ולקחת את האוטו ועשית זה וכתבת שאלות וזה, זה עבודה קשה. זה לא סתם לבוא לכתוב מה שאתה רוצה וזה. כל דבר זה… גם שחקנים, כדי להיות שחקן צריך ללמוד להיות שחקן, אתה לא יכול לבוא ולהגיד "וואלה אני נראה טוב, אני חתיך, אני אהיה שחקן" זה לא, זה לא כל כך עובד ככה. זה עובד ככה לעיתים רחוקות, אבל רוב האנשים שאני מכיר שהם שחקנים טובים הם למדו את זה, הם עשו את זה והם תרגלו את זה הרבה מאוד שנים וככה זה בכל דבר. גם בבימוי, גם בצילום, גם בעריכה, גם בכתיבת מוזיקה. להיות מפורסם זה הדובדבן נקרא לזה, למרות שאני לא רציתי, אבל אצל הרבה אנשים זה דובדבן. יש הרבה עבודה קשה באמצע וצריך לעשות אותה ואי אפשר לדלג עליה, אי אפשר לדלג על העבודה הקשה הזאת. זה האמת שיש להם הרבה אהה מאמורות והרבה קשיים, אבל היא בסופו של דבר מאוד מספקת וכיפית מאוד.

עומר:                   תודה רבה לך ושמחתי שהתראיינת והיה מאוד מאוד כיף.
רועי:                     סבבה.

עומר:                   ולמדתי ממך איך עובדת התעשייה ואיך הולך כל הנושא הזה. תודה רבה לך.

רועי:                     בכיף.

סלפי עם רועי פלורנטין הגדול והשחקנית גאיה שליטא כץ
עם רועי פלורנטין הבמאי הגדול מכולם

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?