עוד סיפור אחד וזהו? – עוד סיפור אחד – ביקורת

יום הקולנוע הישראלי התרחש ברביעי האחרון, וישראלים רבים מצאו את עצמם בבתי הקולנוע. האמת ששמחתי להיות אחד מאותם ישראלים, ולצפות בסרט ישראלי רומנטי קיצ'י וסופר מעניין שנקרא "עוד סיפור אחד". הסרט בבימויו ומשחקו של גורי אלפי לוקח אותנו לשמוע סיפור רומנטי ובלתי אפשרי בעליל. מה חשבתי על עוד סיפור אחד?

עוד סיפור אחד הוא סיפור דייטים לכאורה קלאסי, שלוקח אותנו מהדייט הראשון היישר לחמישי. תארו לכם שהייתם מתחילים את הדייט הראשון עם בחורה בכמה אתם "חארות" והיא הייתה זורמת. עוד סיפור אחד מספר את סיפורם של זוג בתחילת הדרך, בזמן שהם נמצאים בדייט ראשון בדיינר ישראלי בערב מהסרטים. רשימה של מבוכות רודפת אותם, והופכת את הדייט בתחילת הסרט למוזר במיוחד. אך העניין האמיתי מתחיל עם תחילת הסרט, כשלכל אורכו אנחנו מלווים את הדמויות בסיפור בתוך סיפור. מסקרן לראות כמה אדם מוכן להיות כנה עם עצמו ועם אחרים, וכך לספר את הסיפור מעיניו עם נקודות עניין או עם אמת לאמיתה.

אני חייב לציין שהסרט הוא פרי הפקה של מרצה שלי בלימודי תקשורת, וסיקרן אותי לראות את אחת מהיצירות שלו על המסך הגדול. אני אומנם קצת משוחד, אבל מצד שני אני מוכן לציין את מה שטוב ומה שכמובן רע בסרט הנ"ל. סרטים ישראלים מאוד מותאמים למנטליות הישראלית, והעלילה מלווה בהרבה הומור עם פאנצ'ים ישראליים. גם השילוב של השחקנים מסקרן מאוד, בין גורי אלפי לדינה סנדרסון ולצידם דמויות משנה שמלווים אותם לאורך כול הסרט.

מספרים עוד סיפור אחד, ועוד אחד

הסרט עוקב אחרי זוג שיוצא לדייט ראשון, ובמהלך השיחה הנורא מוזרה ביניהם מגיעים למסקנה שהגיע הזמן לקפוץ דווקא לדייט חמישי. הם קופצים לדייט החמישי, על כול הכלול בדבר, ומתחילים לחשוף את פרצופם האמיתי מאחורי המסכות של עולם הדייטינג. כך אנחנו נחשפים, באמצעות השכנוע והעורמה של גורי אלפי בדמותו (לדמות לא מוזכר שם), לסיפורה הדי־נוראי של ירדן גת (דינה סנדרסון). ברגע אחד אנחנו עוברים לסיפור שמספרת ירדן, ובו היא מציגה את חברה הטוב, שהופך להיות שפן ניסיונות של העיתון בו הם עובדים יחד. היא מגייסת אותו לקחת חלק במיזם מיוחד, בו הם משיגים לו פגישות עם נשים והוא צריך להתקדם ולספר את החויות שלו. בסופו של הסיפור הם מנסים להשיג לו את הנסיכה שתתחתן איתו.

לאורך הסרט חוויתי הארה מסוימת, כמה המסר שמאחורי הסרט עמוק. אומנם מדובר במסר בסגנון דיסני קסום, אבל במבחן התוצאה הוא קנה אותי כצופה. אם חיפשנו להבין כמה חברים זה חשוב, בעוד סיפור אחד נבין מה חברים לא אמורים לעשות. מדובר בסרט שמציג צדדים אינטרסנטיים של בני אדם מחד, ותמימיים עם נטיות לנאיביות יתר מאידך. בסופו של דבר ניתן להבין את המניע העלילתי, ומדובר בכזה שיוצר קונפליקטים על קונפליקטים לכדי פיצוץ שלאחריו מה שנותר הוא לנקות את אבקת השריפה ולשקם את מה שנשאר. מדובר בסרט שבו האקדח שירה במערכה הראשונה, בעידודה של ירדן גת, וירה וואחד ירייה במערכה השלישית עם קולות נפץ על־קוליים.

השחקנים והבמאי – חד הם

את הסרט ביים גורי אלפי שגם לקח חלק בולט כדמות סמי־ראשית. אומנם שמו הופיע על הסרט, אך העלילה בתוך עלילה שבו מציגה דמויות נוספות שעליהן במיוחד יושב הסרט. הדינמיקה הקבוצתית של קבוצת שחקני עוד סיפור אחד היא פשוט מופלאה, ואין לי ספק ביכולתם ליצור סרט מעורר הזדהות אהבה והערכה. דינה סנדרסון היא פשוט שחקנית כישרונית, והיא זורקת ים של כריזמה על המסך הגדול. נהדר לראות את הדות שלה בסרט עוברת התפתחות מסוימת, וכזו שמובילה אותה להחלטות חשובות שעשויות לשבור את השקפת עולמה. נוסיף לכך את דמותו של גורי אלפי, דמות חסרת שם, שמובילה את הקו העלילתי בצורה סמויה. הוא אומנם לא כוכב הסרט במלוא מובן המילה, אבל הוא נוכח לאורך כל הסיפור שירדן מספרת.

השחקנים שזוכים לתשומת לב רצינית הם מעיין בלום ודניאל גל, שמשחקים דמויות כול כך שונות במהותן. לומר שמדובר בגורל או בישות קוסמית לא יספיק כדי לתאר את המקריות והמוזרות שממסגרת את החיבור שנוצר ביניהם. אדם הוא רומנטיקן חסר תקנה, ומאיה היא מדענית שמנסה לנטרל את גן האהבה (?). שני ניגודים שרואים את העולם במשקפיים שונות, ובצורה פלאית ותאונת אופניים הופכים לזוג נאהבים מטריד. אבל בחיים כמו בחיים לא הכול מושלם, וברגע אחד הכל מתפקשש והם נפרדים במפח נפש ענק.

אז כן, מדובר בקאסט מעולה של שחקנים, שנותנים את הנשמה שלהם בסרט שכולו מציג בעקיפין את האדם והאהבה. אומנם הוא מבוסס על ספר לחוץ חתונה, אבל יש בו את הקסם הקולנועי הישראלי. כול מה שלא קורה ולא יקרה בסרטים רומנטיים הוליוודים, עשוי וקורה בסרט שמצולם ונוצר כאן בארץ הקודש הקטנה.

לסיכומה של ביקורת

עוד סיפור אחד הוא יותר מקומדיה רומנטית, וזו גם התדמית שהוא מנסה למכור לנו הצופים. עוקבים אחרי סיפור מרתק מעולמות הדייטים, כשהפאנץ' פשוט נסחף לאורך כול הסרט. לא משנה אם הם יהיו ביחד או לא, בסופו של דבר אנחנו זוכים לראות קומדיה אנושית וישראלית. גורי אלפי עושה את זה נפלא, וגם הדמויות האחרות בולטות לאורך הסרט. הסיפור עצמו לא מקורי למדי, בכל זאת מבוסס ספר, אבל כשהביצוע טוב כך התוצאה טובה לכשעצמה. אין ספק בהמלצה לצפות בסרט הזה, שמחזיר גם את הנשואים שבינינו לימי הרווקות שלהם בזמני הדייטינג.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?