שלושה ענפי ספורט במשחק אחד- Riders Republic – ביקורת משחק

משחקי ספורט לרוב נוטים להיות דומים וחד־גוניים, אבל Riders Republic מנסה להדגיש כמה הוא שונה. אומנם יוביסופט עשו משהו דומה בSteep, ובכול זאת לריידרס פאבליק יש קסם משלו. הוא משתדל להיות קליל וקצבי, ותמיד מנסה להותיר טעם של עוד. האם כל זה מספיק כדי להפוך אותו למשחק ספורט מוביל? בואו נבדוק.

מי זוכר את Steep? משחק הספורט של יוביסופט, שלוקח אותנו להרים מושלגים עם מגוון סוגי ספורט שונים בשלג. בהחלט נשמע כמו אתגר רציני למשחקי ספורט, וRiders Republic הוא ממשיכו הכמעט־רשמי והפעם במצב רשת מושקע במיוחד. הוא לא מושלם כמובן, אבל הוא עובד כמו שמצפים ואפילו יותר מכך. באופן עקרוני לא מדובר במשחק עם עלילה, ומרבית הוויס אקטינג מוקדש להדרכה וטוטוריאל. במשך שעות המשחק הראשונות אתם פשוט תעברו בין הדרכה ואתגרים, והמטרה תהיה להבין איך אתם משחקים ומה זמין עבורכם. בזמן הטוטוריאל וההדרכות אתם עושים "משימות", כלומר משתתפים בתחרויות פעלולים וטריקים או מרוצים נגד אחרים. לא מדובר במשימה קלה בכלל, וככל שמתאמנים יותר כך משתפרים ויוצרים סקילס.

Riders Republic הוא לא הראשון להציג רעיון ספורטיבי, אבל המטרה שלו ליצור קהילת ספורט וירטואלי אלטרנטיבית מודגשת היטב. הוא מנסה לצייר בצורה שונה את משחקי הספורט-מולטיפלייר-עולם פתוח, ולייצר מרחב ספורט מטורף ועמוס בפעילויות. הוא מתמקד בכמה סוגי ספורט עיקריים: רכיבה על אופניים בשטח או באספלט, גלישה בסנואובורד או מגלשיים וכמובן דאייה באוויר וטיסה עם מעין אביזר סילוני. שילוב הפעילויות הספורטיביות יחד עם כמות משימות מספקת מובילה למשחק מעניין עם אופי ורסטילי . אתם יכולים לבחור לנוע לאורך המפה העצומה, ולהתאמן בכל תנאי וכל אזור שטח שקיים במשחק. אני מזהיר שמדובר במיומנות שצריך לשפר ולשדרג, במיוחד אם רוצים להגיע למקום הראשון ולהשיג נקודות.

גרפיקה הדור הבא? – "הגרנד קניון מעולם לא נראה טוב יותר"

הכניסה הראשונה שלי למשחק לוותה בשוק קטן, הוא פשוט נראה כול כך ענק ומפורט. מדובר במשחק ספורט תחרותי מהמפורטים שחוויתי, בין שמדובר בטקסטורות של העולם עצמו ובאלו של כלי הרכיבה/גלישה/דהייה. אומנם מדובר במשחק ארקיידי ברובו, אבל הירידה לפרטים החדות וההשקעה לא הוזנחו בצד. אני חייב לציין שבמשחק בו לא קיימת עלילה, אנחנו זוכים לקבל בהשקעה מרבית בפן הגרפי והמשחקיות. העולם כולו נראה פשוט אסתטי ומשתלב כנוף מהמם, משחקי האור והצל נבנו היטב.

אחד השילובים הטובים שנוצרו במשחק הוא שילוב בין אזורים מיוערים, מדבריות ואזור מושלגים. אתם נעים בין אזורים בחופשיות, וברגע אחד עוברים ממגלשיים או סנואובורד לאופניי הרים או דאונים. כמובן שככול שמתקדמים במשחק ומתחרים, כך ניתן לשדרג את כול האביזרים שאיתם אנחנו מתאמנים ומתחרים. בכל זאת קשה לא להנות מהנופים עוצרי הנשימה, שאילולא ידעתי שזה משחק, לא הייתי מאמין בכלל. אחזור שוב על עוד משהו שתפס אותי וזה ההשקעה במפה, ושוב בפעם במפה, שנראית כאילו נלקחה היישר מהמציאות. כול שביל, כביש ואבן דרך פשוט שם כנוכחים ומשפיעים וכמובן נראים טוב במיוחד.

המשחקיות שגרמה לי להסתחרר בRiders Republic תרתי משמע

אם נתייחס לגופו של עניין, אני בהחלט שמתי לב לעבודה על המכניקות בRiders Republic. הן הרגישו הרבה יותר בשלות מלא מעט משחקי ספורט ומרוצים, וכמובן תואמים לצרכי המשחק עצמו. כשרוכבים על אופניים מרגישים רכיבה, כנ"ל עם שאר הכלים, כשכמובן השטח משפיע על הנסיעה עצמה. מצאתי את עצמתי מתהפך במהירות במורד הר, בעיקר כי הוא היה חלק בעקבות השלג. מה שאני בא לומר כאן הוא ששמחתי לראות שילוב של דינאמיות עם ריאליזם בRiders Republic. יתר על כן מדובר עם משחק שמגיע אפוי ומוכן יותר לשוק, וזה בולט גם במכניקות ההתקדמות שבעזרתן צוברים נקודות או כוכבים ומשדרגים גם את כלי הרכיבה או הגלישה/תעופה. בלי בושה חשוב להבין כמה חיבור טוב בין פרוגשיין סיסטם (מערכת התקדמות) למכניקות התנועה המרכזיות, וכמובן בהתאם לעולם שבנו בו יכול הפוך משחק לאחד טוב.

סופו של דבר מדובר במשחק גנרי רעיונית, היות שהוא בסופו של יום משחק ספורט די שגרתי. אני חושב שזה דבר מעולה שהוא כזה, כי לפעמים מה שמספק אלו הדברים הפשוטים. התנועה ברחבי העולם פשוט מדהימה, ולא משנה באיזה כלי משתמשים ובאיזה חלק בעולם. הוא בנוי כמו שצריך, ומצריך מאיתנו להסתובב ברחבי העולם, לעשות משימות ותחרויות כדי לפתוח עוד חלקים במפה. כמובן שבגלל היותה עצומה בגודלה, יש תמיד לאן להגיע בה. המשימות מפוזרות ברחביה, אבל נפתחים לאט לאט לאורך ההתקדמות שלכם. בין היתר בצבירת כוכבים

מצבי משחק מאתגרים?

ברגע שנכנסתי למשחק ניסיתי להבין מי נגד מי, והתחלתי להתחרות בתחרויות השונות שקיימות. המטרה היא אחת: ללמוד לבצע פעלולים ולצבור נקודות לעומת אחרים. המשחק מתחלק לכמה מצבי משחק:
קרבות טריקים/פעלולים – במצב משחק הזה אנחנו צריכים לבצע כמה שיותר תרגילים, ובאיכות טובה. זאת על מנת לעקוף את האחרים שביצעו אותם לפנינו.
תחרויות המוניות ותחרות FFA – במצב משחק הה אנחנו מתחרים במרוץ נגד שחקנים אחרים (עד 12 שחקנים) במטרה לעקוף ולהגיע מקום ראשון.
Versus Mode – במצב זה משחקים נגד האדם שנמצא אתנו בקבוצה במשחק או כקבוצה נגד קבוצות אחרות.
והמוד המעניין והתחרותי ביותר הוא MASS RACE בו אנחנו מתחרים נגד 64 שחקנים. במהלך המסלול אנחנו משחקים עם כמה סוגי כלי רכב ונעים ביניהם לאורכו. מצב משחק זה לוקח זמן רב יותר, והמסלול ארוך יותר ומסובך יותר.

דבר נוסף שצד את עיני מרגע תחילת המשחק הוא שימוש במצב Rewind, מצב שבאמצעותו מריצים לאחור כדי לתקן טעויות שעשינו. אני מרגיש קצת תחושות מעורבות על התוספת הזו, בעיקר כי מדובר במשחק מולטיפלייר מרובה משתתפים. ההשפעה של מצב ריווינד לרוב רלוונטית במשחקי סינגל ולא מרובי משתתפים. בכל זאת אי אפשר שיהיה שלמות בכול, וצצו בעיות לא צפויות שהעיבו על הפאן של המשחק. בין הדברים היו פריזים מוזרים (על קונסולת XBOX SERIES X חדשה? פחות סביר שאמור לקרות) ובאגים גרפיים לעתים במהלך המשחק. לא מדובר במשהו שעשוי לפגוע מידי, אבל כן דבר שקורה וקיים וצריך לקחת בחשבון כרגע.

טריילר לקראת השקת המשחק

הכנסו למצב זן: הקינוח המתוק

אחד המצבים המסקרנים במשחק הוא מצב הזן, שבו אתם פשוט מטילים לכם ברחבי העולם. אין במצב הזה מטרה מסוימת, אלא סך הכל לסייר בעולם בלי משימות או אתגרים. מדובר במצב סינגלפלייר, שפועל גם במצב בו אין רשת. אולם כאמור אין בו מטרה מסוימת, ולא ניתן לבצע בו אף משימה או אתגר. מי שאוהב טיולים ואקסטרים, מוזמן לשחק במצב זן ולהנות מהנופים שבדרך.

לסיכומה של ביקורת (באקסטרים)

לא מדובר במשחק שגרתי בהכרח של יוביסופט, אלא בניסיון די מעניין לגעת בקהל שונה בהכרח. אומנם בסופו של דבר מדובר במשחק מחשב, אבל הוא נוגע דווקא בעולם הפוך מעולם הגיימרים. כשם שיש משחקי מרוצים, גם משחקי ספורט כאלו מקבלים דגש מפתיע. Riders Republic לא חף מבעיות במכניקות ובגיימפליי, אבל הם לא בולטים למדי לעומת מה שהוא מספק. שמחתי להסתובב ברחבי העולם הוירטואלי שנבנה, ולהתחרות בשחקנים אחרים. בין שהפסדתי ובין שניצחתי, זו הייתה חוויה כיפית ומספקת. הניסיון ליצור משחק רב משתתפים כמו Riders Republic לא פשוט, ויש כול כך הרבה סיבות שהוא לאו דווקא יצליח. למרות הכול מדובר במשחק שהוא אבן דרך מסוימת, שעשוי לפרוץ את הדרך למותגים נוספים בז'אנר. מה שנותר כעת הוא להנות ממה שהוא מציע, ולהאמין שימשיכו לתחזק אותו לתקופות ארוכות עם עידכונים ואירועים.

ריידרס פאבליק (Riders Republic) יצא ב28 באוקטובר 2021 למחשב האישי,
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5.
המון תודה לעדלי יונייטד וUBISOFT על עותק הסקירה של Riders Republic.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

    Moshe
    8 בNovember 2021

    ביקורת מצויינת שווה לנסות

      0
      0

    מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

    מה קוראים היום?