המלצת טינייטס לבינג': 14-19 בנומבר

חודש נובמבר בשיאו, ותכנים רבים מוזרמים לקולנוע ולטלוויזיה בישראל ובעולם. אלו הם שלושת ההמלצות השבועיות שלנו, והן כוללות המלצות לתכנים משירותי צפייה שונים. כרגיל ההמלצות יחולקו ל2 המלצות כלליות של סרט או סדרה, והמלצה על סרט או סדרה נוסטלגיים. מוכנים?

סדרה: הסרטים שגדלנו עליהם

התרגשתי לצפות בסדרה שלוקחת אותנו אחרוה בזמן, ומראה לנו צילומים וראיונות עם יוצרים ובמאים מיצירות אהובות. ריקוד מושחת, מכסחי השדים, פאר היורה ועוד טובים ורבים, כול אלו זכו לפרק שעוקב אחר יצירתם. איך הכול התחיל, מי לקח חלק וכמה אותה יצירה השפיעה על העולם. מדובר ביצירה אלמותית חשובה במיוחד, שמשמרת את קיומו של הקולנוע הנוסטלגי. במיוחד לאור התבגרות היוצרים והאנשים שלקחו בסרטים חלק, והסדרה חולקת להם כבוד רב כיוצרים וכאנשים. גם הקשיים מקבלים מקום חשוב, ולא הכול והלך קל ליוצרי קולנוע.

סרט: זרים מושלמים

אז זרים מושלמים הוא אומנם סרט ישראלי וחדש, אבל הוא מבוסס על יצירה איטלקית שעברה הסבה לתרבויות שונות. לא מדובר בעלילה מקורית במיוחד, אבל שווה התייחסות והמלצה במיוחד עם אסופת השחקנים הנהדרת. מרותם אבוהב, דרך יוצרי עספור ועד יוסי מרשק – כולם לוקחים חלק בהנאה ובשמחה. מדובר ביצירה שלוקחת אותנו לרגעים הקשים שלנו, וכפי שהטיבו לנסח נוגעת בקופסה השחורה שלנו. מה יקרה בערב אחד בו שמים את כול הפלאפונים על השולחן, וכול הודעה או שיחה צריכה להיחשף בפני כולם? אילו סודות עשויים להיחשף זאת השאלה שעולה לאורכו. מרשים, מרתק ואנושי, עם נראטיב ברור ברוב הזמן. אפשר לומר שמדובר בניסוי אנושי מעניין, שעשוי לא רק להרוס משפחות אלא להפוך את העולם.

נוסטלגיית השבוע: גברים בשחור

גברים בשחור הוא סרט קומדיה־חלל משעשע ומפוצץ הומור בכיכובו של וויל סמית'. אומנם וויל סמית' לרוב הוא שחקן דרמה ואקשן, ובכל זאת הקומדיה הזו בכיכובו התפוצצה מהר והפכה לחתיכת היסטריה. אנחנו עוקבים אחרי שוטר שמגויס לסוכנות גברים בשחור, שאחראית על התנהלותם וקיומם של יחסים בין בני האדם וכדור הארץ לחייזרים שבאים לנופש או לעבודה. הכול כמובן משתמש שמגיע אויב חסר מעצורים, ומה שנותר הוא לגייס את כל היכולות כדי לעצור אותו ולמנוע מלחמת חורמה. בתכל'ס? מדובר בסרט מסקרן ומעניין, שמעלה המון תהיות על קיומם של חיים מחוץ לכדור שלנו. אבל בינתיים אנחנו נהנים מוויל סמית' יחד עם שותפיו לדרך, שמחסלים חייזרים עם נשקים מטורפים והמון סוואג. מדובר בטרילוגיה מטורפת ומפוצצת, וקשה לשפוט אותה לחומרה על אפקטים שלא עומדים במבחן הזמן – אלא יותר הפילוסופיה שמעבר. אומנם מדובר בסך הכל בקומדיה מוזרה בכיכובם של כוכבים גדולים, אבל ללא ספק זו הקומדיה שבנתה להם לא מעט מהקריירה לפחות לטעמי. נלחמים בג'וק ענקי, או מגלים שכדור הארץ הוא גולה של חייזרים בכוכב אחר ובקיצור הכל אפשרי.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?