שדה הקרב העתידני? – באטלפילד 2042 – ביקורת

משחק באטלפילד חדש מוצא את דרכו לסדרה, ומחזיר אותנו בפעם השניה בחיי המותג למלחמה עתידנית. לעומת הניסיון הראשון, שלקח אותנו שנים רבות קדימה, אנחנו נלקחים הפעם כ21 שנים קדימה. הטכנולוגיה התפתחה מאוד, בכל זאת המלחמה היא אותה מלחמה. מה חשבתי על באטלפילד 2042?

הוא לא משחק באטלפילד שגרתי, ונוטה להיות מהיר אפילו יותר. לעתים זה מרגיש כניסיון לשילוב בין העולם של סדרת באטלפילד, לבין המשחקיות המהירה וחסרת המעצורים של המתחרים. קשה לשפוט לרעה ניסיון כזה היום, במיוחד שמשחקים רבים מתהדרים על היותם מהירים וקצביים. אני מודה שאני מעריץ של משחקי באטלפילד, ולרוב המולטיפלייר שלהם הוא דוגמה לאיך עושים זאת. מבילוי של כמה שעות במשחק Battlefield 2042, שמתי לב שלא מדובר במשחק קאלסי בסדרה. הוא ניסה "לחלוב" רעיונות מקודמיו ומתחרים בז'אנר, ואני עדיין מנסה לראות את הפוטנציאל בניסיון.

לכל חובבי משחקי הFPS, ומשחקי באטלפילד בפרט, הכניסה לעולם של באטלפילד 2042 תהיה פשוטה למדי. הוא באמת לא שונה מדי מקודמיו או מאחרים, אלא פשוט שואב השראה ואספקטים שונים לכדי יצירה אחת. בניגוד לקודמים שהכילו גם מולטיפלייר וגם סטורי, Battlefield 2042 הוא משחק רשת במלוא מובן המילה. הוא מתרכז במה שמשחקי הסדרה היו הכי טובים בו, ומצב הרשת פשוט מפליא ומהנה עם תוספות. אולם ישנם כמה בעיות שלפחות לטעמי נוגעות בנראות ובעולם חווית המשחק והשחקן.

גרפיקה עתידנית – לדור הבא!

באטלפילד 2042 הוא משחק NextGen, וסוף סוף המפתחת DICE ממשמשת את הפוטנציאל של מנוע הFros. אומנם שיחקתי על קונסולת הדור הנוכחי, כלומר קונסולת PS4, אבל גם כאן המשחק לא נראה רע בכלל. המודלים ללוחמים ולכלי המלחמה שבו נראים כאילו יצאו ממפעל הנשק. כמובן שבקונסולת PS4 ומקביליה מדובר ביכולת מוגבלת, ובקונסולת הדור הבא המשחק הוא מפציץ במראה שלו. תצוגה חדה באיכות גבוהה, בנוסף לשילוב של טכנולוגיית Ray Tracing ושיפור במשחקי האור והצל. כאן בקונסולות היותר ישנות ניתן לשים לב לשיפורים מסוימים, אבל המשחק החדש בסדרה נועד כמעט כולו לדור הבא.

כן ראוי לציין את שימת הלב לפרטים הקטנים, בעיקר שמדובר במפות עצומות מימדים. המפות של באטלפילד 2042 לוקחות אותנו לעתיד אפוקליפטי, ומן הראוי שגם יציגו חזות נוראה שכזו. בניינים שקועים בחול או רחובות שחרבו, אפשר לראות הכול במשחק הזה. בכל זאת במהלך שיטוט במפה גם רואים גם עבדו על המודלים, בין שנדבר על אלו של כלי הרכב והמבנים ואלו של כלי הנשק שלנו. לא נמצא במשחק אף נשק עתידני, והבסיס היה ונשאר משהו שקרוב אלינו גם היום. בין היתר שדרוגים של נשקים כמו M4, AK, וגם שיפורים קלים במכונות מלחמה כמו הF35, טנקים וכדומה. כן ניתן לראות שיש קצת מחסור בגיוון בלא מעט מהם, והאמת שזה מרגיש די חבל ביחס למה שמצופה ובמבחן התוצאה גיוון הוא אחד הדברים שחסרו מאוד.

בואו נרד לשטח – איך המשחקיות?

מחד קצת קשה להכריע האם זה לטובה או לרעה, שמשחק באטלפילד חדש לא מכיל עלילה. מאידך המון ביקורות שללו מצבי סינגל ואמרו "תנו לנו מולטי ודי", וזה די מתבטא במשחק. אנחנו נכנסים היישר אל מצב המולטיפלייר המטורף שמאפיין את משחקי באטלפילד. הפעם DICE החליטו לשנות את הקונפסט מעט, וקיבלנו 4 מצבים אפשריים למשחק שמכילים בתוכם תתי-מצבים. הראשון שביניהם הוא מצב WarFare שמכיל את מצבי הConquest ומצב Rush שנקרא "BREAKTHROUGH" השגרתיים בבאטלפילד. המצב השני Hazard Zone שולח אותנו כיחידה במטרה "לכבוש" עמדות ולהרוג קבוצות מתחרות (הניסיון של המשחק ליצור מתחרה ראוי לבאטל רויאל?). לבסוף ישנו מצב הפורטל שהוא גולת הכותרת בצורה מסוימת של המשחק החדש. הוא מאחד בתוכו מצבים פופולאריים עם מפות פופולאריות, וכולם ממשחקי באטלפילד אהובים מהעבר. בין היתר מבאטלפילד 1942, באד קומפני 2 ובאטלפילד 3.

כול הערבובייה הזו עשויה להתפרש כבעיית מיקוד קשה, בגלל שמדובר במשחק גדול של חברה גדולה. האם לתת לקהל נטו עתידני ולהתמקד בזה, או שאולי לסטות לנישות שונות ולקוות לקלוע לקהל. אני לא חושב שיהיו שחקנים שיתלוננו עם היה מדובר בהמשך לבאד קומפני למשל, אבל למרות זאת ישנו פיזור מוזר בין שלושה סוגי משחקים שניתנים לבחירה בבאטלפילד 2042. כעת נתמקד במשחקיות עצמה של המשחק, שאיננה מושלמת ולוקה בבעיות שמעיבות על מה שכן טוב. למרות הכל לא מדובר במשחק רע בכלל. הוא עדיין מטריף את חושי הציד שלנו, אנחנו נשלחים לקרב כבעבר עם סט נשקים ומטרה לנצח.

פירסט קלאס – הקלאסים

ראשית, נפתח דווקא בעיסוק בקלאסים עצמם של המשחק, וניתן לשים לב לשינוי הבולט שנעשה בהם. כעת אנחנו לא בוחרים קלאס ספציפי או מרכיבים Loadout, אנחנו מתעסקים עם Specialists שכול אחד מהם בעל יכולות משלו. אומנם אנחנו עדיין מרכיבים את סט הנשקים והציוד, אבל קיימת תלות מסוימת באותם מקצועות מיוחדים. אני יכול להניח שהם נוצרו בתגובה לבחירה ליצור משחק עתידני, היות שיש צורך לשלב בצורה מאוזנת את הנשקים יחד עם היכולות המיוחדות והגאדג'טים. זה גם מגיע בעוכריהם, כי מדובר במערכת שלעתים מסרבלת משהו שהיה אמור להיות פשוט. נוצר "עץ מקצועות/נשקים" מסוים, שדי מזכיר את המגבלות של באד קומפני, ואנחנו כפופים למגבלות הללו שדווקא פוגעות באיזון. זה מצטרף כמובן לכמות נשקים וגאדג'טים קטנה יחסית, שלא מגרדת נכון לעכשיו את הכמות במשחקים קודמים.

נכנסים למגרש החול והמשחקים של באטלפילד 2042

ברגע האמת מה שחשוב זה התפקוד של המשחק, ומה שהוא מספק בזמן שמשחקים בו. האמת שהדבר הראשון שצץ בעיני זה הדרך שניתן "לשדרג" נשק, שמאפשרת לשנות ולהוסיף חלקים כמו כוונות וידיות הסתערות בקלות במהלך משחק. בלחיצת כפתור ניתן לבחור אילו גאדג'טים ותוספות יישבו על הנשק שלנו, זה מאוד מקל ומשפר את היכולות במהלך המשחק. בין שנרצה כוונת רד־דוט או כוונת קלעים, מה שנקרא הכול הולך. בנוסף לכך ישנה תוספת משמעותית שמצטרפת למשחק, היכולת לזמן לשדה הקרב כלי נשק שונים – טנקים, נגמ"שים, מסוקים (כמו בל בוינגV-22), רובוטי קרב וכדומה. זה בהחלט מטורף וכמו הזמנה מאמזון, ניתן להזמין כלי רכב ונשק לשדה הקרב. זה כמובן לא מבטיח ניצחון לאף צד, אבל זה בהחלט מכניקה שמשנה את המלחמה העתידית. ככול שעובר הזמן המצב משתפר, ואני מאמין ביכולת של באטלפילד 2042 לאחד קהל כמו בעברו. כזו שתסייע לנו להתחבר אליו יותר ויותר, וגם ובמיוחד תאזן את המשחק והשחקנים.

למרות שמדובר במשחק עתידני, שכולל פיצ'רים עתידניים, בבסיסו הוא מרגיש כמו משחק באטלפילד רגיל. לצד הפיצ'רים המיוחדים שנוספו, אנחנו עדיין מתנהלים באותה צורה פחות או יותר עם נשקים רגילים. אומנם מדובר במשחק עתידני, אבל הוא יותר ריאליסטי לעומת באטלפילד 2142 שיצא בראשית הסדרה. בנוסף לכך ישנו מגוון מפות מצומצם כרגע במשחק, 7 מפות כרגע, וזה עשוי לשוות למשחק אלמנט רפטטיבי מסוים. אשמח לציין את העולם המשתנה שנוצר בבאטלפילד 2042, כשמזג האוויר משתנה מעת לעת ומגיע למצבי קיצון. אם כבר עסקינן בועידת האקלים, המשחק החדש בסדרה נוגע בדיוק בעולם שאחרי האסון. חשוב לציין שהמשחק מעביר אותנו סיור ברחבי העולם, ואנחנו נלחמים בחצי האי הקוריאני; בקטאר; גינאה וכדומה. המיקומים השונים כוללים גם אקלים שונים, שנים רבות אחרי שמשבר האקלים החריף והפך את כדוה"א לחורבה. בין היתר סופות חול, הוריקנים, גשמים עזים ומזג אוויר 'משוגע' ביותר.

פורטל טיים

אם כל הכבוד למשחקיות המטורפת והיצירתית בשאר המודים, באטלפילד פורטל הוא אחד הטובים שבהם. אנחנו חוזרים אחורה בזמן לימי התהילה של באטלפילד, ונכנסים למפות ולמשחקיות האהובה של באטלפילד מהעבר. באטלפילד 3, באד קומפני 2 ובאטלפילד 1942 בשיאם, חוזרים אלינו עם המודים האהובים והאמת? כולם מרוצים. מדובר בניסיון להחיות את המותגים האהובים, ולשלב אותם במשחק החדש כמחווה לעבר של סדרת המשחקים. ההרגשה אותה הרגשה, ופרט לגרפיקה הכול נשאר זהה במידה רבה. מטורף לחשוב כמה אנחנו נהנים לחזור לעבר, וההזדמנות שניתנה לנו פה היא לא פחות ממעניינת. שרתים אקראיים, שרתים לבחירה ואפשרות לפתוח שרת בעצמנו. מוד מסקרן, עם פוטנציאל עצום, שמפנה במה לאהובי נפשנו הישנים תוצרת DICE.

באטלפילד 2042: לסיכומה של ביקורת…

אז למרות שהדעות עליו חלוקות, באטלפילד 2042 הוא עדיין מכונה משומנת של כיף. הוא מספק לנו בסופו של יום את מה שאנחנו מחפשים, אקשן רציני וחסר מעצורים. יש בו את הבעיות שלו, שצוינו בביקורת, אבל הוא מספק את סחורה בסופו של דבר. הוא לא משחק באטלפילד רגיל, והאמת שבתור גיימרים עדיף שניקח אותו כמשחק יריות בפני עצמו. הוא מנסה לחדש ולתת אווירה אחרת, והוא גם מצליח לא רע בכך. אני מודה שבתחילת הדרך הוא צריך להבשיל, אבל ככול שיוצאים פאצ'ים ועידכונים הוא עובר את התהליך. אם בא לכם משחק FPS חדש, באטלפילד 2042 הוא האופציה המובילה. הוא עטוף במעטפת המוכרת של שדה קרב עצום, עם אלמנטים כמו מהירות, דיוק ועימות חסר מעצורים.

Battlefield 2042 יצא ב19 בנובמבר 2021 למחשב האישי,
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5.
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק Battlefield 2042.

לעוד ביקורות למשחקי באטלפילד לחצו כאן

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?