ביקורת: Batman – The killing joke

עומר אוקון

עומר אוקון

אומנם זה לא סרט האנימציה הראשון של באטמן ואומנם הוא בחר להתבסס על קומיקס קצר וטוב אך האם הוא משתווה לכתיבה הגאונית של הקומיקס? נראה.

הקומיקס "באטמן – הבדיחה ההורגת" יצא בשנת 1988 ע"י חברת DC COMICS ונוצר ע"י אלן מור, הוא נחשב לקומיקס קצר יחסית אך נכתב בגאונות כרומן גרפי מרשים.
הקומיקס מנסה לתאר לנו דרך פלאשבקים את תחילת הקריירה של הג'וקר המסתורי כרוצח מסתורי ובאותו זמן מציג לנו קו עלילה אחר בו הג'וקר מנסה עם שלל תכסיסים והומור חולני להעביר את מפכ"ל משטרת גותה'אם ג'יימס גורדון לצידו. הקומיקס הזה מאוד טרגי ונכתב בצורה מושלמת ומציג לנו צד חדש של הג'וקר שלא ידענו עד אותה העת.

ולמי שלא מכיר "הג'וקר" הוא נבל הנלחם בבאטמן ומטרתו הגדולה היא השלטת הכאוס ברחובות הערים, הוא אכזרי מסוכן חסר צלם אנוש ויותר מכל פסיכופט
סיפור המקור של הג'וקר כמעט אף פעם לא באמת עובד לקולנוע(חוץ מאולי הסרט "באטמן" של טים ברטון שם שמים על זה דגש שולי מאוד") וכעת אנו זוכים להכיר צד נוסף שלו איך הוא נהפך לפסיכופט שהוא ומה המניע שלו והאם באמת יש לו מטרה.

אך האם הסרט עומד בציפיות כמו הקומיקס?
קצת בעייתי לביים סרט שעוסק ברומן הזה עקב זה שהוא קצר להפליא ולא היה מספיק כדי למלא לנו חלל של יותר מחצי שעה ולכן בנוסף לסיפור המקורי נוסף לנו חלק נוסף שאינו קשור כלל לקומיקס הספציפי הזה ובמשך החצי הראשון של הסרט אנחנו רואים משהו שלא ציפינו לו לא רצינו אותו ולא שמחנו לראות אותו, זוהי התחלה נמרחת ארוכה וחסרת כל קשר והגיון לסיפור אותו הם רצו להציג לנו וחבל שכך.

הבימוי והכתיבה נעשו בצורה סבירה ביותר, הבמאים והתסריטאים לא הצליחו להעביר את התחושה האפלה והקודרת מדפי הקומיקס אל המרקע והיו צריכים להתעסק בעלילה מורכבת כפליים היות שחוברו פה עלילות של שתי חוברות קומיקס האחת מהקומיקס המקורי והשניה על מנת להאריך את הסרט לכדי סרט של שעה ורבע והתוצאה? סרט בינוני שיכל להצליח אם היו נצמדים לתוכנית המקורית שאומנם קיצרה את הסרט לפחות ממה שהוא אמור להיות אבל הייתה מציגה לנו את אותו הסיפור לו ציפינו.
על האנימציה נתין לומר שלעומת סדרות באטמן בעבר ולעומת חוברו תהקומיקסים האנימציה פה היא די בסדר אומנם היא לא משתווה לציור של אמני הקומיקס אבל היא מחזיקה די יפה(לציין פה שהג'וקר נראה פה בשיאו).

אם אפשר לומר משהו טוב זה יהיה על הדיבוב והסאונד של הסרט שנעשה בצורה מצויינת ותואמת לאווירה אותה ניסו להציג לנו פה, דיבוב מעולה תואם שפתיים עם קולות מתאימים לכלל הדמויות וסאונד ומוסיקה מעולים שהצליחו אפילו במעט לחבר את הקהל לסרט.

אומנם לקהל חובב הקומיקס יהיה קשה להתחבר לסרט שכזה אך למי שלא עוקב באדיקות אחר מעללי הקומיקסים הסרט יהווה סרט קיצי נחמד לשבת עם חברים עם פופקורן ולצפות בו סתם לכיף.

האם שווה  לצפות בו?
בתור אחד שצפה בו כמה וכמה פעמים אני אומר שכן, הוא לא סרט לאוסקר או סרט בעל עומק כה משמעותי אבל הוא כן נותן לנו הצצה של בערך לעולם הקומיקס, הוא אומנם חיבור של שתי קומיקסים אבל אם נעזוב את החלק הראשון ונתמקד בחלק השני הוא באמת שווה צפייה ובהחלט אני יכול להמליץ.

ציון: 

כמו שהג'וקר אומר:

"יום רע אחד. זה כל מה שצריך"

No Comments on ביקורת: Batman – The killing joke

Leave A Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קוראים היום?