משחזרים זכרונות – רקורסיה – ביקורת ספרות

תארו לכם שהייתם יכולים לשלוט בזכרונות שלכם, שהייתם יכולים לחיות ולחוות אותם שוב ושוב ושוב. קחו את היכולת הזו כמה צעדים קדימה, ותצליחו רבות הנוגעות בזיכרון. הפתרון המושלם לדמנציה ואלצהיימר שכרוך בקשר הדוק עם ספריית זכרונות ענקית שהופכת לגיבוי המודרני. פה בלייק קראוץ' נותן רוח גבית לרעיון המשונה, ונותן לו חיים משלו בספרו החדש 'רקורסיה'.

ההקבלה הכי טובה שאפשר לתת לרעיון שעולה מתוך הספר הוא יצירת דיסק גיבוי למוח האנושי. ליצור דרך לשמר זכרונות עבור אנשים, ואפשרות לחוות אותם מחדש ולעורר על הדרך את המוח. התרשמתי מהדרך שבה הספר כתוב ומתאר את הנושא, עד כדי שהיה לי קשה לעצור את הקריאה שלו ולו לרגע. הוא ריתק אותי לדפים, ולוקח אותנו למסע בין זמנים שונים, בזמן שבעולם מסתובבת מגפה חדשה ומסתורית שפוגמת בבני האדם.

אחרי קריאת הספר רקורסיה יש לי דעה אחת על הסופר בלייק קראוץ'. אתם מוכנים? אני מרגיש שהוא רב־אמן ביצירת עולם מעניין, שמכיל מאפיינים פנטסטיים מרתקים. אומנם לעתים חשתי בלבול, היות שישנם מעברים בין דמויות שונות. בכל זאת החיבור שנעשה ביניהן זורם לגמרי, במיוחד כשמדובר בניסיון לאחד בין סיפור המקור של המגפה לבין ההווה. לומר שלא חששתי מהעולם שיצר קראוץ' יהיה שקר גס, והוא מזכיר במידה מסוימת את היצירה והרוח האומנותית המעלפת של ז'וזה סאראמאגו (על העיוורון). זאת מחמאה גדולה לתת לסופר, היות שזה מעיד על כמה היצירה משפיעה על הקורא.

מבלי ליצור לכם ספוילרים רק אומר – תתכוננו למסע משמעותי שמתחיל מצעדים קטנים. איש עסקים מסתורי שמציע הזדמנות למדענית שנלחמת לשקם את אמה ממחלה קשה. ההסכמה שלה מגיעה עם אותיות קטנות, והיא תאלץ לעבור לא מעט כדי להבין את זה. האם זה יהיה מאוחר מידי בשבילה או שמא היא תצליח להפוך את האנושות למקום טוב יותר?

עשו לעצמכם טובה ותחילו לקרוא את הספר, אתם תתמלאו בכוחות מעצימים מרגעי ההתחלה, השפל ושיאה של העלילה. לבסוף תצטרכו להתמודד עם תובנות קיומיות, שינחתו עליכם בבת אחת. האנושות אומנם לא בסכנה במציאות שלנו (כרגע), אבל האם זו רק אופציה אחת שאנחנו רואים או שאולי אשליה? אשאיר אתכם עם הסוף הפתוח של הביקורת, שאותו כמובן תשלים קריאת הספר. ובלייק? תודה על חוויה מתחילת הספר ועד סופו – אהבתי והתרשמתי לחלוטין!

גילוי נאות:
תודה לידיעות ספרים על עותק הסקירה של רקורסיה.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?