בית החולים להחלפת מנורות(?) – Two Point Hospital – ביקורת

אישית משחקי טייקון וניהול עושים לי את זה בטירוף, והם אחד הז'אנרים האהובים עלי באופן אישי. משחקי ניהול ערים, חברות, ערוציו יוטיוב ואפילו איך לא – בית חולים. אולם Two Point Hospital הוא משחק שונה לגמרי, משחק הניהול הכי לא שגרתי והכי מפוצץ בהומור שהכרתי. מה אנחנו חושבים על TPH?

הז'אנר של משחקי ניהול פורח לא רע היום, עוד מתקופת Simcity, ולמרות תקופת רגיעה הוא רק הולך והופך למשוגע יותר. אז עד שיושק לו המשחק הבא של הסטודיו, אנחנו נדבר היום על משחק הניהול TPH. באופן עקרוני המשחק פשוט עד מאוד, ובו אתם מנהלים באספקטים כלכליים, רפואיים ומקצועיים בית חולים שאותו אתם בונים. אתם בונים חדרי רופאים, חדרי אבחון שונים וכמובן המטרה שלכם לשפר ולשכלל את בית החולים ככל הניתן. מה הקטע הייחודי שלו? בעיקר ההומור שמקיף אותו כמעט בכל דבר.

המשחק תופס חזק בעיקר בזכות ההומור שלו, הומור משובח ומשעשע שמתלווה להומור פיזי מוגזם. בין לקרוא את השמות המשעשעים ועד להחלפת המנורה בראש או טיפול פסיכולוגי לכול חובבי אלביס. אלו רק חלק מהתכנים שתמצאו במשחק, כשהמטרה היא כמובן לפתח את בית החולים ולעלות אותו בדירוגים ובפרסים. כן, יש חלוקת פרסים פעם בכמה זמן, בקטגוריות שונות כשהמטרה היא לנצח בתי חולים אחרים (חלקם מבוססים על בתי חולים של הקהילה.

קמפיין או סאנדבוקס, בית החולים של הלייף…

היות שלמשחק אין באמת קמפיין עלילתי, הקמפיין שלנו הוא בחציו טוטוריאל ובחציו פשוט מבנה סגור שבו אנחנו צריכים להתנהל. במסגרת הקמפיין אנחנו מקבלים בתי חולים בערים ואזורים שונים, ומטרתנו כמו עד כה זה לנהל אותו על הצד הטוב ביותר. מינימום מתים, מקסימום מבריאים ומרוצים. לעמוד בביקורות שונות שנערכות וכמובן להתרחב ולהרוויח כסף. כל צבירה של כמות מסוימת של כוכבים מאפשרת לעבור לבית החולים הבא, כשהמטרה נשארת זהה. זאת לצד מצב הסאנדבוקס עם שלל אתגרים נוספים, ואפשרות חופשית לבנות בית חולים חלומי (בערך).

הגרפיקה שלו מצוירת ויצירתית במיוחד

אתה נכנס אליו לראשונה וחושב כמה הוא צבעוני וילדותי, אבל בהתעמקות זה בדיוק המראה שמתאים לו. הוא מצויר ומעוצב בצורה כל כך יצירתית, אבל גם עושה לך שמח למרות שמדובר בבית חולים. בית החולים על כל כליו והאלמנטים בו נראים נפלא כמו שהם, הדמויות גם של הרופאים וגם של החולים משעשעות ומגניבות. לא תמצאו פה שום זכר לכל הנושא של גרפיקה מציאותית או ריי-טרייסינג, הכול משדר אווירה מסוימת ובהתאם למגבלות המנוע הגרפי.

משחקיות עם רופאים וחולים

המשחקיות שלו מאוד פשוטה להבנה, והוא באמת משחק קליל במיוחד. ברגע שנכנסים מתחילים ראשית במצב הקמפיין, שכאמור מאפשר לנו להתקדם מבית חולים לבית חולים בהתאם למצב של בית החולים וההתקדמות שלו ושלנו. כל פעם בית החולים מספק משימות מעט שונות ואלמנטים נוספים יותר ויותר. הכוונה באלמנטים היא חדרי רופאים שונים, אמצעי עיצוב חדשים וכדומה. כל זה כשיש גם הרחבות שמוסיפות אלמנטים נוספים שעליהם אפרט בהמשך.

ראית ברגע שנכנסים לא צריך להקים בניין בית החולים עצמו, אלא ליצור בתוכו את חדרי השירות והעבודה. אם ורוצים להרים את בית החולים ניתן לרכוש שטח נוסף, ובעצם ליצור רציפות לבית החולים. ניתן לבנות החל ממתחם קבלה וחדר של רופאי משפחה ועד לחדרי צילום וניתוח, החלפת ראשים וכמובן איך לא קרקס עצוב. כן, זה כמו שזה נשמע, זה מוזר ומצחיק ברמות, במיוחד בדרך בה המשחק מבצע את כל אחד מהם. בנוסף ישנם משימות ואתגרי עיצוב שמצריכים רכישה של ספסלים, עמדות ומכונות אוכל ועלונים או צמחים ורדיאטורים לחום ולעיצוב. יתר על כן ניתן לשכור 4 סוגי עובדים: רופאים עם הכשרות שונות, אנשי תחזוקה, אחיות ואחים ואיך לא גם אנשי קבלה בשכר מינימום. לכל אחד מהתפקידים יש גם הכשרות כמו למשל התעסקות עם תרופות, שאיבת רוחות רפאים, ניתוחים או למידה – הכל תלוי בתפקיד הכללי.

ניתן גם לראות את המצב הכלכלי של בית החולים, כמו רווחים והפסדים או הלוואות וערכו הכספי בית החולים. בנוסף גם מצבם של העובדים מבחינת מורל וכסף, מצבם של הפציינטים השונים, התאמה ושינוי מועט של מדיניות בית החולים ולוגס של כל מה שעשינו ונעשה. כל אלו לצד אפשרות שינוי מחירי הטיפולים ותרופות, שינוי משכורות ואזור לראות פרסים שזכינו או לוח ציונים לבתי חולים שונים ושלנו. אחד הלוחות החשובים הוא לוח המוניטין, שככל שעולה כך אנחנו נצליח יותר ויבואו אלינו יותר.

לסיכומה של ביקורת…

לא בטוח שהייתי שמח להתאשפז בבית החולים הזה, אבל בתור שחקן הוא אחד מהמצחיקי שנתקלתי בהם. הסטודיו שפיתח את המשחק לקח פה פרויקט מעניין ועשה אותו מצויין. לקחת נושא לא קל כמו רפואה, חולי ובתי חולים ולהקליל אותו לדור הצעיר יותר וגם עבור מי שכבר התבגר, אבל ישמח להשתעשע כמה שרק ניתן.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?