מחנה הקרטיקון – עולם היורה: מחנה הקרטיקון – ביקורת סדרה

אז עד שאשב לכתוב את הביקורת לפרק היורה 2 ו3 ואתפנה לכתוב על האח המאומץ "עולם היורה", קבלו ביקורת לבייבי הישן-חדש של דרימוורקס שמופץ בנטפליקס. עולם היורה: מחנה הקרטיקון הוא סדרת ספין-אוף של פארק/עולם/יקום היורה. אנחנו נשלחים אחרי חבורת מחנאים צעירים במיוחד, ומתקדמים בערך מאזור טרום הסיום של סצנת הסיום של עולם היורה הראשון. מה כל כך מיוחד בעולם היורה: מחנה הקרטיקון?

אז אומר זאת פה ישירות ובלי חשש אבל עולם היורה: מחנה הקרטיקון הוא כל מה שחיכינו לו. סדרת אנימציה די מרשימה עם אסתטיקה, דיאלוגים טובים יחסית וסאונדטראק שמחזיר אותנו לאיסלה נובלר. עכשיו אפרט קצת יותר היות שמדובר בסדרת ספין אוף שיותר נוטה לכיוון עולם היורה\ ומעט מתעלמת ממה שהיה בפארק היורה. סדרת אנימציה מבית אולפני האנימציה של דרימוורקס שמופץ בלעדית לנטפליקס, ומנסה לצייר סיפור רקע מרתק סביב ולאחר המאורעות של הפתחה המחודשת של פארק היורה במתכונת מרשימה אפילו יותר ממה שג'ון המונד יכול היה לדמיין. בין היתר נזכה לשובם של דמויות בכירות ואהובות, ובסופו של דבר הן זוכות ליחס אפילו יותר מזה שלו זכו בסרטים.

Jurassic World: Camp Cretaceous (L to R) Sean Giambrone as Ben, Paul-Mikel Williams as Darius and Jenna Ortega as Brooklynn in episode 502 of Jurassic World: Camp Cretaceous Cr. Courtesy of Netflix © 2022

שובו של האינדומינוס רקס או מה היה קורה אם היינו מגיעים למחנה קיץ של דינוזאורים?

הסדרה לוקחת אותנו למחנה קיץ ועוקבת אחרי קבוצת צעירים שהגיע אליו מסיבות שונות. הכול מתחיל שמשי וקסום, עם סיור מגניב והרבה דרמת נעורים, עד הרגע בו הסדרה והסרט מתנגשים והפארק הולך ומתמוטט. הדינוזאורים בורחים ובערך כל מה שאנחנו זוכרים מעולם היורה הראשון, משפיע בצורה מסוימת על הסדרה שיוצרת המשכון צדדי שלא נוגע ליתר הסרטים. העלילה עצמה מאוד נחמדה ומלאת אקשן, והדיאלוגים כתובים מעולה לטעמי. האי קורס, בני האדם בורחים ובמקרה חבורת ההרפתקנים הצעירה נשארת לבדה עם מעט מזון ומים והרבה דינוזאורים. כל זה נמשך ל3 העונות הראשונות, כשהעונה הרביעית מוציאה אותנו מאיסלה נובלר למקום חדש ומסתורי.

הרעיון של ליצור סדרה כסיקוול אפשרי ומכיוון אחר הוא רעיון מעולה, ומספק לנו הצצה להשפעה של נפילתו השניה של איסלה נובלר לידי הדינוזאורים. דמיינו לו הייתם חבורת ההרפתקנים הצעירה, כשהעולם נוטש אתכם ואתם די לבד בטבע מתחמקים בעור שיניים מהדינוזאורים הטורפים. זה לא פשוט לקחת קו עלילה, למרוח אותו במלוא מובן המילה על פרק של שלוש עונות, ובכול זאת להוציא תוצר ראוי ולדעת לצאת מזה בזמן. הערת אגב חשובה היא שהסדרה הולכת לעונה חמישית ואחרונה שכמו קודמתה היא לא תתרחש על האי אבל תעסוק באותם גיבורים צעירים ברי מזל ושכל.

Jurassic World: Camp Cretaceous (L to R) Jenna Ortega as Brooklynn, Paul-Mikel Williams as Darius and Sean Giambrone as Ben in episode 502 of Jurassic World: Camp Cretaceous Cr. Courtesy of Netflix © 2022

הסאונד, הדיבוב ומה שביניהם

אז נתחיל בכך שמרבית הסאונדטראק נלקח כמו שאפשר לנחש מהפרנצ'ייז הקולנועי. כמובן שנוצרו והותאמו עוד מוסיקה וסאונדטראק ייחודיים לסדרה, אולם הכול משתלב בהרמוניה באחת מסדרות המד"ב אנימציה הטובות שדרימוורקס יכלו לשחרר. עד כאן הכןל טוב ויפה עד שמגיעים לעסוק בדיבוב של הדמויות בסדרה, שפשוט עשוי לשגע אתכם אם אתם לוקחים אותו כמשהו חשוב עבורכם. הדיבוב באנגלית הוא דיבוב במרביתו מעולה, ותענוג לשמוע את מרבית הדמויות (טוב, חוץ מבן). לעומת זאת הדיבוב העברי לסדרה צריך להגנז ודי מהר, דיבוב שפשוט עושה עוול נוראי לדמויות וקשה שלא לשנוא אותו.

לסיכומה של ביקורת

מדובר בסדרה איכותית ומסקרנת שמספקת הצצה להתרחשויות מעבר לעלילה הראשית, עלילה חדשה לגמרי עם הרפתקאות שונות ומעניינות מאוד. הדיבוב באנגלית מוסיף לאווירה וגם הפסקול של הפרנצ'ייז מקבל פה את המקום שלו, תענוג לאוזניים ותענוג לאדרנלין שאופף אותנו בצפייה. אז נכון, מדובר בסדרת אנימציה, אולם זה לאו דווקא החיסרון שלה אלא דווקא היתרון המשמעותי שלה. עבורי כחובב אנימציה זה מרגיש די טבעי, וקשה לי לדמיין שהיו עושים זאת טוב יותר כלייב אקשן (דיסני, לא חייב הכל להפוך ללייב אקשן).

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?