באטל רויאל בלגו – LEGO BRAWLS – ביקורת

כל משחק לגו שיוצא הוא מסיבה מיוחדת, חלקם שייכים לעולם הלגו וחלקם בעלי נושא מסוים. LEGO BRAWLS הוא קצת משניהם, ומשלב בין משחק מכות, באטל רויאל ולגו. המשחק מעוצב כמו משחק הקוביות המוכר, ומנסה לגעת גם בחובבי האקשן והמכות. אז הוא מטורף ומשוגע, אבל השאלה שצפה היא האם וכמה הוא טוב ומאתגר?

שיחקתי וסיקרתי בעבר משחקי לגו, אבל חייב לומר שLEGO BRAWLS הוא יצור שונה מביניהם. בתקופה שמשחקי מכות מנסים למצב את עצמם למעלה באיכות ובייחודיות, גם המותג האהוב לגו מנסה את מזלו. הוא מצליח ולא מצליח בו זמנית, והחוויה היא חווית לגו מוזרה ושונה מעט. נתחיל מכך שלהבדיל ממשחקי לגו אחרים, המפות/עולם של המשחק הוא פחות דינמי במובן המוכר. כלומר לא כל אבן לגו אפשר להרוס, ולא מתנהלים בצורה חופשית אלא נלחמים ומנצלים את הסביבה כמה שניתן. כן מדובר במשחק לגו, אבל הוא פשוט זורם כמו שאחרים כמותו לא זרמו להרגשתי.

נתחיל לדבר בקצרה על המותג של לגו וגיימינג, מותג שזורח לא מעט שנים בכיסויים שונים. משחק לגו שמבוסס על פארק היורה או כזה שמתבסס בכלל על משפחת סופר ער. משחקי לגו מראים כמה גמיש מותג יכול להיות. לטוב ולרע זה המצב של משחקי לגו, פעמים מסוימות הם עובדים ולפעמים הם רק קיימים. לגו ברואלס מנסה להיות בצד של משחקי הלגו שעובדים, משחקים שאנשים ייכנסו ויהנו מהחוויה. גם במחיר של להיות קצת מכל מותג לגו אי פעם – בחליפה של משחק מכות/באטל רויאל.

"עפים על טיל"

עולם מאבני לגו הוא עולם צבעוני

כולנו שיחקנו לפחות פעם אחת בחיינו בלגו, האבנים הצבעוניות שמאפשרות לנו לדמיין עד לא ידע. המשחק עובד שונה ממה שמכירים את לגו, ופרט לעולם שמעוצב בסגנון לגו ודמויות לגו, גרפית. הוא פשוט משחק מכות נוסף בשורה של משחקי מכות. הוא אסתטי ומכניס אותנו לעולם אבני לגו, ומציג לנו מפות שכולן מעוצבות בהשראה שלומותגי לגו.

לגו נינג'גו או לגו פארק היורה ואפילו לגו בחלל, אנחנו מקבלים קצת מכל דבר לטוב ולרע. מבחינת האנימציה של הדמויות והנראות שלהן, הן מחזירות אותנו לארגז הדמויות מלגו. נראות בדיוק כמו שמשחקי וסרטי לגו צריכים, אבל לא נותנים לעיצוב הצבעוני והילדותי להטעות אותנו, מתחת לכל השכבה העליונה הוא מתאים לכל הגילים ומוכיח שלגו הוא חזות הכול לפעמים.

עלילה? לא צריך, אנחנו באים לשחק

המשחק של LEGO BRAWLS היא דוגמא די טובה למשחקיות נחמדה אבל לא מושלמת. הוא מספק לנו פלטפורמות לחימה עם שלל אלמנטים, כשהמטרה שלנו היא פשוט להלחם ולנצח. בין שנלחם בקבוצות או כולם על כולם, המלחמה לא נגמרת לאורך כל הראונד. כמובן שיש לא מעט הפתעות לשלוף מהשרוול וכל מפה חושפת יכולות, שבתורן מאפשרות לנו להפתיע את היריבים אבל לא בהכרח לנצח. כל דמות מחזיקה ביכולת שונה ובכלי נשק שונה, כשיש ביכולתנו לשנות אותו ואת מראה הדמות.

המשחק מכיל בתוכו מצבי משחק שונים בסיסיים – Free for Brawls (כולם על כולם), Battle royal או קבוצה נגד קבוצה. בתוכם נמצא גם מצבי "תפוס את הדגל", כיבוש המפה ועוד. המשחק בבסיסו הוא משחק מכות הראשון בעולמות הלגו, והוא מכיל בתוכו כמה מהמותגים החזקים של לגו. בין שמדובר במפות מוכרות מסדרות או מערכות הלגו, ובין שמדובר בדמויות עצמם שמוכרות לכולנו. בין הנמצאים: נינג'גו, עולם היורה, עולם חייזרי וכיו"ב.

מערכת הקרבות הבסיסית

מערכת הקרבות, לפחות לתחושתי, מהווה אתגר לא קטן למי שמעוניין לשחק בLego Brawls. למה אני מתכוון? החוויה שהיא מספקת לא מרגישה שלמה ומלוטשת מספיק. מדובר במשחק שמצריך חיזוק של סקילס אישיים, אבל המון תקווה לקבוצה טובה בקבוצות ובעיקר מזל. הסיבה שהיא לא מרגישה מלוטשת נובעת, למשל, מסוגי מתקפות שקיימים, והשילוב הפחות מוצלח של ספיישלס שמפוזרים. משהו מרגיש פחות מאוזן ביניהם ובלחימה בין הדמויות, למרות שניתן למצוא Special Attack שמקרבים ניצחון ומוסיפים לחוויה.

לסיכומה של ביקורת

משחקי לגו הם ז'אנר משחקים שצריך להתחבר אליו ולאהוב אותו, על מנת שיהיה קל ליהנות מעולם האבנים הצבעוניות. Lego Brawls נוקט דרך שונה, משחקיות אחרת ועולם שונה, לעומת משחקי לגו אחרים. משחקיות שמנסה להתחרות במשחקי קרבות וBattle Royal אחרים בז'אנר. הוא כמובן מציג גימיקים ואלמנטים ייחודיים, בין היתר הSpecial attack במפה, שחלקם יעילים יותר וחלקם פחות. בסופו של דבר למרות שבשם מופיעה המילה לגו, פרט לWorld Design וה-Level Design והדמויות, המשחק הוא משחק שונה ממה שהכרנו. אם אתם אוהבים משחקי לגו תנסו, ואם אתם אוהבים משחקי מכות תנסו- אבל תבואו מוכנים למשחק באווירה שונה ובמשחקיות שעוד צריכה ליטוש.

Lego Brawls (לגו ברואלס) הושק ב2 לספטמבר 2022 למחשב האישי,
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5 ונינטנדו סוויטץ'
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?