מגשרים במשחקים – it takes two – ביקורת

הוא זכה במשחק השנה ולא בכדי, הוא אחד המשחקים האהובים והיצירתיים ביותר שיצאו. it takes two הוא אחד מהיצירות שתכנסו אליהן ולא תוכלו לעזוב, והוא מכיל בתוכו כל אלמנט שהופך אותו לכל כך מהנה – גרפיקה, משחקיות, פסקול וכמובן סיפור. האם הוא עומד במבחן והאם הוא עובר חלק בNintendo Switch?

ראשית אציין שבאתי לשחק במשחק בראש נקי, וזו הפעם הראשונה שלא הצצתי אפילו בטריילרים. הסיבה לכך היא כמות ההמלצות שקיבלתי מאנשים קרובים, ואני לא מתחרט לרגע על כך. המשחק עושה עבודה נהדרת בכל אספקט, וכעת שהוא מונגש וקיים גם לSwitch רק נותר לעצור ולמחוא כפיים בריבוע. חשוב לציין שכדי לשחק בו חייב עוד אדם נוסף שירצה לשחק, אך לשמחתנו חשוב שרק לאחד מהשניים יהיה את המשחק. למה? כי ניתן לשחק גם עם אדם שלא מחזיק בעותק. זה מדהים ומאפשר לאנשים רבים יותר לחוות את החוויה שלו, והיא חוויה כל כך שווה שאני מבין למה הוא זכה בתואר של משחק השנה ודי בקלות. המשחק עשוי ברמה גבוהה ונוצר בהתאמה עבור זוגות וחברים ובתוך כך עבור גיימרים, וההרגשה האישית שלי היא ״מתי ייצא המשך?״ ובתקווה שאם ייצא הוא יהיה ברמה של הראשון ואף יותר.

״בואו אספר לכם סיפור…״ – היו היה פעם זוג שעמד להתגרש?

הסיפור הוא מעין וריאציה ל״סיפורי דיסני״ מרגשים, שרוצים בכל דרך לגעת בלב של השחקן ולגרום לו להתרגש ואפילו לבכות. סיפור שמתחיל בזוג הורים העומד בפני גירושין, והניסיון שלהם לספר זאת לילדה הקטנה שלהם. מי כמו הורים העומדים בצומת דרכים זו יודע כמה זה קשה, ומדובר באקט לא פשוט שמוסיף ממילא לחוויה הלא נעימה של גירושין בטוב או ברע. מכאן אתם יוצאים להרפתקה משותפת על מנת להציל את הנישואין של קודי ומאי, עם משימות מצחיקות משעשעות ודיאלוגים מצחיקים עד דמעות. כאן אני רוצה להרחיב קצת על הדיאלוגים המצוינים שמדגישים את הדינמיקה בין השניים, שכתובים בצורה חדה ומשתלבים היטב בסיפור והופכים את המשחק מדרמטי וכבד לקליל וכיפי על אף הנושא.

כאן מתחיל האקט המרגש והנוגע שבו לאחר שההורים בזהירות גדולה מסבירים לילדה שלהם את המצב, היא עולה לחדר בעצב רב. מתמודדת עם זה באמצעות בריחה למקום המוכר לה, ועל הדרך בוכה ומתפללת שהמצב יחזור להיות כשהיה. כבמטה קסמים המשאלה של הילדה כמעט מתגשמת, וההורים שלה מקבלים צ׳אנס אפשרי לחזור להיות יחד. למה אני אומר צ׳אנס? כי הם צריכים לעבור שלל אתגרים ומשימות שניתן לעבור רק ביחד. על הדרך אנחנו מכירים ספר מקסיקני מדבר, שנהנה ״לשגע״ אותם בבדיחות ובמשימות מאתגרות.

חמוד, צבעוני וילדותי

הפן השני של המשחק הוא כמובן הגרפי הצבעונית והמצועצעת, וזה בדיוק המקום בו הקסם עצמו מתחיל במשחק הזה. הקסם הילדותי והחמוד מנקודת מבטה של ילדה עצובה, שחולמת שהמצב יחזור לעצמו ושההורים שלה יהיו שוב חברים טובים ומאוהבים. העולם עצמו זכה לעיצוב מעולה ומיוחד היורד לפרטים הקטנים ביותר, זאת כמובן למרות שבגלל שמדובר בגרסת הסוויטצ אנחנו חווים את מגבלות הקונסולה בכל הנוגע למנוע הגרפי. בעיקר בבעיות גרפיות מינוריות. כמובן שלא מדובר בבעיות גרפיות משמעותיות שפוגעות בחווית המשחק, ובשורה התחתונה הוא מתפקד מעולה ונראה טוב לא פחות בעיקר כי מדובר במשחק שהגרפיקה בו היא בסופו של דבר דבר מעט זניח ביחס ליתר האספקטים.

המודלים של כל דבר במשחק נראים נהדר, הדמויות עצמן של הבובות שאותן נשחק נראות לא פחות ממעולה בפני עצמן. המשחק, על אף המגבלטות הטכניות של המנוע, נראה ומשדר בדיוק את מה שהוא מנסה – קלילות וצבעוניות. יש כמובן מקום לציין שמבחינת המודלים של בני האדם יש לאן להשתפר, אני לא יודע אם מדובר בגלל המנוע או הקונסולה, אבל הן פשוט נראות סטטיות אפילו כדמויות מצוירות. זה קצת קשה להתייחס אליהן כמו שצריך, ומה שמציל אותן בתחילת המשחק ובקטעים בין לבין זה בעיקר הוויס אקטינג והסיפור.

הווו המשחקיות הנהדרת – כך בונים משחקיות טובה ונוצצת במס׳ שלבים…

הגענו ללב ליבה של החוויה המטורפת של It Takes Two וזו המשחקיות, שכבר כאן אציין שלא ניתן לשחק ללא פרטנר נוסף. משמע שאם תקנו את המשחק לפלטפורמה מסוימת, תהיו חייבים פרטנר נוסף לשחק איתו. החדשות הטובות הן שסוף סוף יש משחק עם מפתחים נורמלים והגיונים מאחוריו, בעיקר כי ״בחנות הדיגיטלית״ אנשים ללא המשחק יוכלו להוריד מעין תוסף כזה שמאפשר להם לשחק עם אנשים שהזמינו אותם גם בלי שיש להם את המשחק בעצמם. זה מטורף ומוסיף כל כך הרבה להערכה שלי כלפי המפתחים, בעיקר כי זה מראה כמה הם רצו שכולם יחוו את החוויה העזה שלו.

נתחיל בכך שברגע שתתחילו לשחק המסך לכם יתפצל לשניים עם הדמות שלכם ושל הפרטנר שלכם. בהתחלה חשבתי שיהיה לי קשה להתרגל לכך, אבל לשמחתי התרגלתי מהר וזה מוסיף להנאה מהמשחק. אחד הקטעים של המשחק הוא שבמרביתו לא ניתן להתקדם בלי שיתוף פעולה מסוים, בין שזה ללחוץ יחד על כפתורים או לבצע משימות, ובין שזה לעזור אחד לשני במשימות האישיות יותר.

זה פשוט מטורף שהמסלול הליניארי בפועל מרגיש לא ליניארי, ומוסיף המון ערך למשחק בסגנון שכזה. לפעמים לקח לי ולפרטנר שלי במשחק זמן להבין מה צריך לעשות, בעיקר כי המשחק לא מסביר כלום במשימות פרט לתחילת המשחק. לכן צריך יותר להפעיל את הראש ביחד, ולעבוד ביחד על מנת למצוא פתרונות לחידות ולמשימות. בשלבים מסוימים הרגשתי את החוויה של פורטל 2 קואופ, בעיקר הרגשה של כיף עצום ממשחקיות כל כך פשוטה. אציין שגרסת הSwitch מתפקדת יותר ממעולה, ולא הרגשתי לרגע כאילו מדובר במשחק שלא מתאים לקונסולה. היא לא רק מסוגלת להריץ אותו, אלא עושה את זה ממש טוב בהתאם למפרט שלה כמובן.

הבוסים מתחילים

בין צ׳פטר לצ׳פטר ובין התקדמות להתקדמות אנחנו נלחמים בבוסים, והם כל כך מאתגרים וכיפיים שזה קשה לתאר. הקיום שלכם לכשעצמו הוא יצירתי ומיוחד, שלא נדבר על מתקפות שלכם ושלהם והדרך שבה אנחנו נלחמים בהם. ביניהם ניתן למצוא בוס שהוא ארגז כלים למשל, ורק אחרי שאתה פוגש אותם נופל לך האסימון כמה הבייס היצירתי במשחק בולט. לא משנה שהמפיצה זו ea, כי המשחק הוא מאה אחוז יצירתיות טהורה וזה דבר יפה לראות. בלי לחץ למשקיעים, יותר אכפתיות מהפרטים הקטנים ביותר.

הפסקול שהרג אותי…

אני נוהג להדגיש בכל משחק עלילתי כמה הפסקול הוא ערך חשוב ושווה לשאר האלמנטים. החוק הזה תקף גם בit takes two, והוא פשוט מפוצץ לכם נימים בגוף. הוא נוגע ושובר את הלב בכל רגע דרמטי, ומוסיף לרגעים המשותפים ביחד. זו אחת הסיבות למה כאן אפשר להמליץ על המשחק לחברים וזוגות, כי המשחק עם כיוון כל כך כללי שנוגע בכולם. המוסיקה שבו מדהימה ומושלמת לכל רגע במשחק, עם ביצוע נהדר מהתחלה ועד הסוף. רק תנסו ותבינו על מה אני מדבר, לאורך כל שעות המשחק ברמה שאתם לא רוצים שהמשחק או הפסקול ייגמרו. הם פשוט שזורים אחד בשני בצורה נאמנה, ומנעימים, מרגשים או מוסיפים למתח המסוים שקיים במשחק.

וויס אקטינג זה ה-דבר

בתוך נושרא הפסקול אני רוצה לדבר על הוויס אקטינג של הדמויות, שפשוט רק לעמוד ולמחוא כפיים לצמד המדובבים, שהם גם במקרה מפתחים במשחק. הם מייצגים ועושים כל כך הרבה למרות שלא מדובר באנשים שזה כול עולמם, וכך גם דמות המשה של הספר המדבר. ספר עם כל כך הרבה מסירות, ודיבוב הזוי ומצחיק עם מבטא מקסיקני משוגע וזו לחלוטין לא ירידה על מקסיקנים ;).

לסיכומה של ביקורת…

לא משנה אם אתם בזוגיות או רוצים לשחק עם חברים, It takes two הוא תופעה שלא תרצו לפספס. הפורט של הnintendo switch עושה חסד ענק למשחק, והחוויה שלו פשוט מטורפת אפילו בפלטפורמה הקטנה והניידת של נינטנדו. עוד אלמנט לציין הוא עבור שותפינו למשחק, שיכולים להוריד לקונסולה friends pass ולהתחיל לשחק יחד גם אם רק לאחד או אחת מכם יש את המשחק קנוי. מבחינה עלילתית אין לי אפילו ספק בהנאה שחוויתי בו, והשנינות העלילתית והדיאלוגית פשוט מדהימים ומעלימים כל ספק. אם אתם מחפשים חוויה זוגית עם משחקיות מצויינת, עלילה מעולה וחדה עם נגיעות הומור אל תחכו ולכו לשחק בו. כמובן אל תשכחו למצוא חבר או בת/בן זוג לשחק איתו, ויאללה להרפתקה.

It takes two (איט טייקס טו) הושק ב8 בנובמבר 2022 לNintendo Switch,
ולפני כן ליתר הפלטפורמות:
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5 ומחשב אישי.
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?