חוזרים לפתחו של השטן – Diablo 4 – ביקורת

אני מת על כל משחקי דיאבלו, הם דוגמה למשחקים שמשלבים פאן טהור בין דאנג׳ן ומשימה. הראשון והשני היו מעולים, השלישי היה אחלה אבל הרביעי מתעלה על כולם. משחק מוצלח מבית בליזארד שרק מחזק את התחושה שלי שמייקרוסופט עושים החלטה מוצלחת ברכישה. מה חשבתי על Diablo 4?

אני חושב שלא נהניתי ככה ממשחק תפקידים עולם פתוח כמו שאני נהנה מ-Diablo 4. בליזארד היא בהחלט מפתחת מובילה שיודעת ליצור משחקים איכותיים לאורך זמן שנוקטים קו שונה. היא לא נוטשת את המשחק עד שמוצה לחלוטין, ואני כבר מצפה לעידכונים ולהרחבות של דיאבלו 4, שאמור להכיל תכנים עונתיים כל כמה חודשים. בינתיים אפשר רק לומר שהמשחק פשוט מפוצץ בפאן ובנשמה, ורואים שמי שפיתח אותו נהנה מכל רגע. הוא מכיל המון תוכן, ומספק לנו עולם פתוח מאתגר להסתובב בו ואוייבים ומשימות שיאתגרו אותנו כל הזמן. עידכונים עונתיים כבר אמרתי?

ניקח קצת רקע על סדרת משחקי דיאבלו, שלוקחת אותנו לז׳אנר משחקי התפקידים. משחקים בזמן אמת ובתת ז׳אנר Hack and Slash. משחקים שמאפשרים לכם לחוות את הגיהינום כדמות באד אס מטורפת (טוב לא כמו מה שמציע משחק כמו doom, אבל מדובר גם בז׳אנרים שונים). כמות האנשים שחיכו ליציאתו של המשחק הייתה מטורפת, ואיך ששמעתי על הכרזה לצאתו של המשחק חיכיתי בשקיקה.

הסיפור שהיה בגיהינום?

מצב הקמפיין של המשחק הרביעי מתרחש 50 שנים לאחר המשחק השלישי. העולם הבוער משאיר בתוכו וואקום שאליו נכנסת דמות מסתורית בשם לילית׳, שמנסה לצבור עוצמה ולשלוט ביד רמה. כוחות ישנים שהתקיימו ודאגו לבני האדם מוחלפים בכוחות אחרים וחזקים יותר. כעת העולם הופך לאפל ורצחני, כשלילית׳ ושליחיה שולטים בו באכזריות. השנאה מניעה את העולם החדש שעלה מהאפר, בנוסף לדמות של אינאריוס שנאלצת להיאבק אף היא בלילית׳. מדובר בנקודה חשובה ומרכזית לא מעט במשחק.

אתם לא חייבים כמובן לבוא בשביל העלילה, אבל היא מוסיפה המון לחוויה השלמה. אני ממליץ כן לחוות את הסיפור, להתרגש, לכעוס, לחשוב ולתת בראש בשביל להציל את העולם שלכם. אני התרשמתי גם מקטעי הקאטסינס, וגם מקטעי הדיאלוגים שבין לבין. הדמויות חלקן עגולות ומעניינות וחלקן פשוט דמויות שטוחות ופשוט שם. הדיאלוגים במשחק קולחים, ואתם מוצאים את עצמכם מרגישים מחוייבים להציל את כולם.

הגיהינום שכבש אותי

אני ממש רוצה להחמיא למשחק, הוא נראה ומרגיש חי וצבעוני (עד כמה שאפשר לומר על הגיהינום). משחק שבנוי נהדר גם בעיצוב העולם וגם בעיצובי השלב, אם נסתכל על המודלים של העולם או של הדמויות השונות. גם הממשק של המשחק בנוי נהדר וקל להבנה, כך שכל שחקן גם מתחיל יוכל לקפוץ למים ופשוט ליהנות. המשחק מכיל אלמנטים מיוחדים כמשחק תפקידים, ובעיקר מתבסס על לוט משתדרג ומשתנה. העולם כולו פתוח שניתן לחקור ולהלחם, בין שתחליטו לבצע משימות ובין שתחליטו להתחזק פשוט ולצבור נקודות ניסיון.

גם המפלצת מעוצבות נהדר, מאיימות רק לפי המראה שלהן. אתם מסתובבים בדנג׳נים מטורפים, שמחכים להכניס אתכם להרפתקה מלאה באקשן. העיצוב שומר על עצמו לאורך כמעט כל משחקי דיאבלו, מבחינת הוורלד דיזיין, אבל כמובן שיש את הייחודיות של המשחק ומביוחד שהוא עולם באמת פתוח. המודלים מעוצבים פנטסטי, ואני פשוט מת על איך שעיצבו את הדאנג׳נים, המערות ואפילו העולם הרגיל (כולל הכפרים). רואים שהושקעה מחשבה בבחירה מעיצוב העולם ועד עבודה על המפלצות המגוונות והדמויות שסביבנו. וכמובן שיש לנו גם שליטה כמעט מלאה על עיצוב הדמות שלנו במהלך בנייתה.

יוצאים לכיוון הגיהינום – משחקיות

נתחיל בכך שאתם יכולים לבחור אחת מכמה דמויות: רוג, ברברי, קוסמת, דרואיד, ומעלה באוב. הבחירה ביניהם היא די לבחור את הסטייל שתרצו, בחלקם תמצאו מן המשותף. אך כמובן שיש את היתרונות של כל דמות, שעבורי המועדפת היא הרוג. אתחיל בכך שניסיתי את הברברי (נבחר בטעות) שהיה מגניב ועוצמתי, אבל פחות הסטייל שלי. כאן נכנסת נקודת הסטייל האישי, שאתם יכולים להתאים בהתאם לסגנון המשחק שתעדיפו. קשתים ואוהבים לתקוף מרחוק? מעולה. מעדיפים קרב פנים אל פנים או להשתמש בקסמים מטורפים? לכו על זה.

המשחקיות של דיאבלו 4 היא אחת המהנות שקיימות, וכל הזמן שהמתנו היה ביג טיים שווה את זה. עולם פתוח עם מפלצות ברחבי העולם, דאנג׳נים ומשימות מלאות באתגר. חשוב כמובן לדעת שלא חייב ללכת בצורה ליניארית לפי המשימות, ואם בא לכם להלחם במפלצות או משימות צד או סתם ללכת עם הקלאן שלכם בפאן. כן יש מערכת קלאנים מעולה, שמאפשרת לכם להתחבר עם שחקנים מקונסולות אחרות. תכירו שחקנים אחרים או תצרו עם חברים שלכם קלאן מהלך אימים, החוויה שלכם תרגיש שלמה לבד או עם חברים. גם מערכת עץ היכולות משודרגת ומבוססת על כמה בסיסים כמו: יכולות ליבה,

בנוסף האזורים השונים מחולקים גם לרמות מבחינת המפלצות, כולל כמובן במהלך המשימות שבעצם מחייבות אותנו להתחזק לאורך הזמן. בנוסף יש גם בוסים מטורפים וחזקים, ומערכת איסוף לוט מעולה. פשוט אוספים ובודקים מה מתאים, ואם אתם רוצים תוכלו גם למכור בחנות הקרובה או לרכוש לכם שיריון או נשק חדשים. אחד הדברים שתיסכלו אותי בהתחלה, כמו במשחקי דיאבלו האחרים, היה המאבק בבוסים. הם קשוחים, מאוד קשוחים, וכשאתם מוגבלים בשיקויי חיים זה הופך לקשה כפליים. מצאתי את עצמי נלחם שוב ושוב, מנסה לשרוד, ומתי המון. אבל בסוף כמובן הצלחתי, אחרי שהתחלתי מחדש את הקרבות. אחרי כל הפסד כמובן שיורד לכם מד היעילות של הלבוש והנשקים, כי אם אפשר להקשות אז למה לא אהה בליזארד? 😉

מוזיקה

אי אפשר בלי להשלים את הסט עם סאונדטראק מטורף, שמדגדג לי פשוט להכנס שוב ושוב לסשנים של משחקים. קורע מפלצות, כשברקע מוזיקה מעולה, ורעשי מוות של דמויות אפלות מהגיהינום. אלמנט חשוב שכזה לוקח את המשחק רחוק, ונותן לו. אספקט חשוב במיוחד. פייר? זה עשה לי את המשחק לא פחות מהגיימפליי, מהסיפור או אפילו מהגרפיקה.

לסיכומה של ביקורת

אם חשבתם פעמיים על דיאבלו 4, אל תחשבו אלא תקנו תשחקו. הוא שונה מהאכזבה שחווינו במעט מדיאבלו 3, ופשוט עובד נהדר בכל אספקט בערך. הוא לא מושלם אבל בהחלט שווה ציונים גבוהים, כי הוא עובד מעולה, נראה טוב, משחקיות מעלפת והכל סגור בחבילה מרתקת ומלאה של כיף טהור. אני כבר שם ולא מתכוון לעזוב בקרוב, כי האתגר הולך ועולה כל הזמן. קדימה@

Diablo 4 ('דיאבלו 4') הושק רשמית ב-6 ביוני 2023
למחשב האישי ולקונסולות ה-Playstation ו-Xbox.
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?