ביקורת: The Flash

עומר אוקון

עומר אוקון


"הפלאש" סדרה חדשה מבית DC COMICS ורשת הטלוויזיה THE CW מספרת את קורותיו של בארי אלן אחד מגלגלויו של גיבור העל "הפלאש", האם היא עומדת בציפיות הגבוהות?

עולם  הקומיקס-גיבורי העל של DC רחב מאוד ומכיל שלל גיבורים בהם מספר גיבורים מהאהובים ביותר כמו סופרמן באטמן ואפילו וונדר וומן, הקומיקסים של DC נחשבים למצויינים ושואבים אליהם קהל רב ברחבי העולם אך האם המעבר של הגיבורים למסכי הטלוויזיה והקולנוע עובר טוב? לא בהכרח.
רוב גיבורי העל של DC זכו בשנים האחרונות לREBOOT פריקוולים ועוד גרסאות שונות לכל דמות אך בשנים האחרונות חווינו נפילה ביקום הקולנועי של DC לעומת מתחרתה מארוול. דוגמא לכך היא כמות הסרטים שהוציאו החבר'ה בDC לעומת החברה מMARVEL(הפרש של כמעט 3 שנים בין הסרט סופרמן איש הפלדה לסרט הבא של החברה באטמן נגד סופרמן).

אז במה שונה הפלאש?
אומנם "הפלאש" יצא ביקום הטלוויזיוני אך הוא ללא ספק שובר את המסך ועושה נכון את כל מה ששאר הסרטים והסדרות הקשורים לDC עשו לא נכון, הוא מעניין יותר מלא אקשן ארוך ומספק את הסחורה שהובטחה.
אי שם ב2012 עלתה לאוויר סדרה על גיבור על מוכר פחות אך עדיין אהוב הלא הוא "החץ הירוק", מאוד מהר תפסה הסדרה תאוצה ולאחר כמה פרקים הוחלט לנסות לעשות cross-over כלומר חיבור של שתי דמויות מיצירות נרטיביות שונות בין דמותו של החץ(אוליבר קווין) לזו של הפלאש(בארי אלן) ולאחר כמה פרקי ניסיון והצלחה מסחררת החברה נתנה אור ירוק להתחיל פרק פיילוט לסדרה חדשה בכיכובו של גרנט גאסטין כ"פלאש" והשאר היסטוריה.

הפקה ובימוי: בימוי וכתיבת הפרקים נעשה בצורה מקצועית ביותר תוך מתן עניין לצופי הסדרה ויצירת הרפתקאות מרתקות מסובכות וארוכות, ללא ספק עבודת הבימוי ניכרת בהחלט בסדרה והיא מצטיינת במקצוענות של צוות הפקה הבימוי הכתיבה המוסיקה התאורה ושאר צוותי הטלוויזיה.

עלילה: ללא ספק העלילה מעניינת מאוד אין רגע מת אחד בסדרה וניתן לראות כי הדיאלוגים נכתבו בחוכמה והומור – אין ספק שלתסריטאים של הסדרה מגיע ריספקט על עבודתם המעולה. חשוב לציין את הכתיבה של הדיאלוגים והרקע של הדמויות הראשיות [בארי אלן, ד"ר וולס, הבלש ג'ו ווסט, סיסקו ראמון וד"ר קייטלין סנואו] – כתיבה רצינית מעמיקה ייחודית ובעלת מאפיינים הומוריסטיים ורציניים כאחד.

מוסיקה: הsoundtrack והמוסיקה של הסדרה הותאמו בצורה די טובה ואף על פי שהיו פקשושים מידי פעם אין ספק שרוב האווירה ניתנת בזכות המוסיקה הייחודית שמדגישה את הטון שאליו הולכת הסדרה.

קאסט הנבלים והגיבורים: הסדרה אומנם עוסקת בפלאש כגיבור העל הראשי אך ישנם שילובים של גיבורים(קרוסאובר) כמו החץ הירוק הכנרית השחורה ווייב וכן הלאה, אך עוד יותר מרשים הוא קאסט הנבלים שנלחם בפלאש כמו לאונרד "קפטן קור" סנארט, האחים מרדון, הגורילה גרוד, הארלי רתוואי וכן הלאה ובראשם נבלי העל הרוורס פלאש וזום שמשיתים טרור על סנטרל סיטי.

סך הכל ניתן לומר שהסדרה עושה הכל נכון והגל של סרטי גיבורי העל נתן לה את הפוש שהיא הייתה צריך בשביל להציב את עצמה מעל רשימה ארוכה של סדרות שיצאו ולהציב את עצמה מעל רשימה לא קטנה של גיבורי על שעד כה היו פופולאריים יותר ממנה, בהזדמנות זו חשוב להדגיש שהסדרה היא לא סדרת קומיקס וכל חובבי הקומיקסים הדייקנים לא בהכרח ייהנו אך מה שבטוח שכל אדם שרוצה לראות סדרה מעולה שנותנת טון רציני מצד אחד וקליל מצד שני ולא מעט אקשן אך לא בהכרח בצמוד לעלילות הקומיקס יהנה ללא ספק מהסדרה והיא מומלצת בחום.

ציון:

No Comments on ביקורת: The Flash

Leave A Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קוראים היום?