חוזרים למקורות – Assassin’s Creed Mirage – ביקורת

כשחושבים על משחקי Assassin’s Creed לפעמים על מיחזור והגזמה, עד שהמפתחת Ubisoft דואגת להפתיע וחוזרת למקורות של הסדרה. כזה הוא Assassin’s Creed Mirage שחוזר למה שאהבנו והכרנו במשחקים הראשונים. פחות משחק תפקידים ויותר גיימפליי מסורתי שמתעל על מה שקיבלנו באחרונים. מה חשבנו על Assassin’s Creed Mirage?

אני אוהב את משחקי Assassin’s Creed וזו לא דעה פופולארית בשנים האחרונות. אבל גם אם נטען שמדובר במשחקים ממוחזרים, אני עדיין חושב שהם נותנים עבודה טובה לספק שעות רבות של הנאה. על אחת כמה וכמה Assassin’s Creed Mirage שחזר ליטרלי למקורות בגיימפליי, בפסקולים, בסיפור, ברמה שפחות מזכירה את המשחקים האחרונים. האמונה היא שיוביסופט לא יוותרו על התרנגולת המטילה שלהם כמו שהיו במשחקים האחרונים, אבל מרגישים ששווה להם לתת במה גם לקהל שהם התחילו איתו במשחקי Assassin’s Creed שהיה איתם במקורות של השלושה הראשונים. וזה לבדו שווה המון.

נתחיל מכך בסטודיו עולמים בימים אלו על עוד 2 משחקים בסדרה, שאחד מהם הוא מובייל ואחד מהם ליצר הפלטפורמות אבל במיקום שונה ומיוחד. ולבינתיים אנחנו נהנים מהעולם המרתק שנבנה לנו בבגדד בתור הזהב של התפשטות האיסלאם אומנם בימים אלה קשה לשמוח בישראל לצד דוברי השפה הערבית, אולם באמת שאין ספק שניכרת השקעה עצומה במה שנחשב לחזרה לתור הזהב של הסדרה. כזו שמספקת אותי אישית יחד עם מרבית הקהילה שחיכתה למשחק Assassin’s Creed קלאסי.

גרפיקה ובגדד זו לא מילה גסה

אני באמת חושב שמגיע ליוביסופט ריספקט, הם בנו עולם שנראה מרשים ואיכותי. עולם שלעומת קודמיו לא לוקח את עצמו בצורה מוגזמת, ומספק לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים. העולם נראה נפלא גרפית, והמנוע הגרפי בהחלט עבר שיפור ניכר, אפילו שהתרגלנו למיחזור בכל אספקט. Assassin’s Creed Mirage מרגיש לי כמו חידוש לא קטן לסדרה וזה מתחיל בכך שדיללו במעט את התפריטים ואת המורכבות של המשחק מבחינת ממשק משחק.

המודלים של המשחק נראים מטורפים, בין בגדד המעלפת שנראית לא פחות מנהדר. היא בנויה טוב למשעי, ונראית מעולה. חשוב לזכור שהעיר גם בנויה בול לצרכים של המשחק שכוללים בל נשכח את נושא הפארקור. הפרטים פשוט נמצאים בדברים הקטנים, רק כנסו ותנועו לכם בעולם המהמם שנבנה פה. גם הדמויות זכו לשדרוג משמעותי, בטח ביחס למשחקי עבר. תמיד היה משהו פלסטי מוזר בדמויות במשחקים של יוביסופט, וכנראה שהם בחרו להתקדם קדימה והן נראות הרבה יותר ריאלסטיות מפורטות ובסך הכל מדובר במשחק שויזואלית הוא אסתטי ומדויק יותר מקודמיו. אגב גם התפריטים שופרו קצת וקוצרת בעיקר בעקבת החזרה למקורות שכללו פחות משחק תפקידים ויותר שימת לב על אווירה ומשחקיות עם סיפור מרתק.

הסיפור של המתנקשים העירקיים

אנחנו חוזרים למדינות האיסלאם המקוריות, לאימפריות הגדולות וכמו תמיד משתלבים ביחד עם המסדר שלנו ״בעיר הגדול״. אנחנו משחקים את באסים, בחיבור רופף לוולהאלה, בזמן שלטון בית עבאס והחליפ’ות העבאסית. בסופו של דבר אנחנו משחקים, לפחות בהתחלה דמות של גנב שעוברת סיפור התבגרות ופיתוח רציני לאורך המשחק כשהוא חווה חזיונות מוזרים שאט-אט מפורשים על ידי חברתו. המשחק עצמו מתחיל כשאנחנו פורצים לארמון של החליפ׳ות במטרה לגנוב חפץ חשוב מהמלך ביחד עם רומאן החברה של באסים. אנחנו בורחים במהירות וההרפתקה מתחילה מיד לאחר שאנחנו עוברים אימון קצר שעל הדרך נותן עוד פרטים על הסיפור.

איכשהו תמיד ראיתי בעלילות של Assassin’s Creed סיפור היסטוריה פשוט עם תוספת אקשן וסבלנות. העלילה עצמה מעניינת ובאופן כללי סוחפת, הדיאלוגים הם נקודה חזקה ונהניתי ברוב הזמן. היא מלאת אקשן אבל גם המון דרמה, כן לעתים נמצא גם חלקים סתמיים או כאלו שלא עומדים בקנה אחד עם יתר הדיאלוגים. בנוסף גם המשימות עצמן הן באמת אחלה, כל עוד הן לא רפטטיביות. זו מכה ידועה במשחקי אססינ׳ס קריד, אבל במינון הנכון היא בהחלט לא מזיקה או מפריעה. בסוף קיבלנו סיפור מקור שמחזיר אותנו לתקופות הטובות של Assassin’s Creed Mirage, ומתעלה מעל לכל מיחזור או עלילה צפויה וזה משמח.

משחקיות מן המקורות

בסופו של דבר התכנסו כדי להנות מפארקור טוב, מערכת קרבות, עיר עשירה, משימות מהנות וכמובן קצת חפצים לאסוף כמו כל משחק יוביסופט טוב. המשחק הצטמק מאוד וכולל מפה רחבה אבל מוגבלת, ועולם שניתן להסתובב בו די חופשיות. כן נתקלתי בבעיות שבהן פשוט היה קשה להבין מה לעשות או באגים. קיבלנו חזרה שני מצבים ששולבו היטב וזה הציפור לאיתור של משימות ואירועים חשובים, ומצב ויז’ן שמאפשר לראות את האוייבים ולאתר חפצים או דרכים חדשות. באופן עקרוני המשחק חזר ביג טיים להיות משחק Stealth, מה שאומר שזה לא רק להכנס כמו בריון אלא לתכנן ולצוד. ככל שתתאמנו ככה זה יוקל עליכם, בעיקר כי האוייבים עדיין לא בדיוק העיפרון הכי חד בקלמר.

כמות האוייבים הרבה פינתה את מקומה לכמות מצומצמת, אבל מה זה שווה כשהם פשוט מתעלמים לפעמים מקיומך. מערכת הפארקור מרגיש. מובנית ומופשטת וזה לא רע, והיא בנויה בצורה כמו זו שקיבלנו אי שם בקלאסיקות בפרנצי׳ז בעבר. מערכת הקרבות לא מרגישה בשלה מספיק כשכן צריך אותה, ואני שואל לאן נעלמה המערכת הדי בנויה ושלמה של המשחקים האחרונים. גם אם לא מדובר במערכת המושלמת או כזו שלה החדש בסדרה נועד לכתחילה. עץ הסקילים צומצם משמעותית, לא עוד הרגשה כמעט מלאה של משחק תפקידים. זאת כחלק מתפיסה חדשה שאולי תצליח להרים את סדרת המשחקים מלמטה – השנה אמורים לצאת עוד 2 משחקים בסדרה, האחד לקונסולות ולמחשב שיתרחש ביפן והשני משחק מובייל. הגיימפלי לא סובל או סבל מבעיות מיוחדות, והרגישה כחוויה די שלמה בגדול.

לסיכומה של ביקורת ומתנקש אחד

Assassin’s Creed היה ונשאר משחק פופולרי ואהוב, שנע תמיד בין טוב לבין סביר. כל קו שאימצה המפתחת גרר שלל תגובות, כך שהשינויים האחרונים והביקורות פשוט היוו טריגר לשינוי מסויים משמעותי. אני רואה ומתחבר לקו החדש, וחושב ש-Assassin’s Creed Mirage הוא הדבר הנכון בזמן ובמקום הנכון. משחק הרפתקאות מאתגר ומעניין, שמעביר סיפור נחמד נותן לנו לחוות את מה שאהבנו במקורות של הסדרה. באסים הוא האציו החדש אפשר לומר לפחות חלקית. מי שאהב את הסדרה עד עכשיו ימשיך לאהוב אותה גם פה, ומי שהרגיש מאוכזב או במחשב שיש פה תוכן ממוחזר לא פחות פשוט לא בטוח יהנה. קדימה לכו תחקרו את בגדאד של Assassin’s Creed Mirage בהנאה ותאמצו רוח הרפתקנית, בגדאד מחכה לכם.

Assassin’s Creed Mirage(אססינס קריג מירג׳) הושק רשמית ב-5 באוקטובר 2023
למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox וה-Playstation.
תודה רבה לעדלי יונייטד ו-Ubisoft על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?