שובו של הנסיך אל הכתר – Prince of Persia The Lost Crown – ביקורת

הנסיך הפרסי חזר לחיים, כלומר אחד המותגים הותיקים של יוביסופט חזר. הוא לא רק מיוחד בעיני, אלא גם משנה תפיסה של רבים על המפתחת ועל עולמות של משחק המטרואידווניה. מה חשבתי על הנסיך הפרסי החדש?

הנסיך הפרסי מכה בנו שנית, והוא עם טוויסט קטן ומפתיע. אתחיל מהתחלה ואומר שזו הפתעה נעימה לגלות שפרי יצירתם של מפתחי Ubisoft Montpellier(אלו שפיתחו בין היתר את ריימן) עשה את זה בגדול. רק פתחנו את השנה, וקיבלנו בהחלט את הספתח שחיכינו לו. הכי חשוב שמדובר בספתח מחברה שלא מעט אנשים התחילו להספיד, ושיחקה אותה בענק. הוא זוכה לשבחים, המשחקיות שלו משופשפת ולכן אני שואל ״מה עוד אפשר לבקש?״.

משחקי הנסיך הפרסי הקלאסיים היו אהובים וקיבלו פינה חמה בלב שלנו, אבל הקאמבק שלהם הוא מפתיע ומעניין, והדרך שבה הם מתקבלים בקרב הגיימרים מוסיפה לכך. חששתי תחילה אבל אני באמת לא חושב שיכולתי למצוא פגם משמעותי ביצירה הסופר מעניינת שקיבלנו כעת. הנסיך הפרסי הוא משחק בטעם של פעם, במלוא מובן המילה ובהתרגשות.

גרפיקה שהיא באמת הכי הכי

המשחק The prince of Persia: The lost crown נראה טוב לחלוטין. הוא צבעוני ומיוחד, העולם בנוי ומעוצב נפלא. כמה שהוא נראה פשוט גרפית, זה הקסם האדיר שבו. ההתרגשות היא לא סתם, כי מדובר באמת בעולם מפורט ומעוצב בצורה שונה. אני אלך קצת רחוק ואומר שגרפית יש בו את הקסם של immortals fenyx rising. העולם שנבנה במשחק מדהים ומרשים, ומרגישים את הנשמה שניתנה עבור המשחק המצויין הזה. בנוסף לכך גם חוויית השחקן במשחק בתפריטים, ובמשחק עצמו פשוט נהדרת, קלילה ופשוטה להבנה וקליטה.

אין לי ספק קטן בסטודיו המפתח, שהיה אחראי בין היתר גם על המותג ריימן. רואים פה את מגע הקסם של כל העוסקים בעיצוב האטמוספרי, עיצובי השלב והעולם של המשחק. לא צריך גרפיקה מפוצצת, והנסיך הפרסי החדש הוא ההוכחה לכך. משחק שבנוי טוב ומשלב בצורה טובה עולם מטורף למכניקות מעולות שיושבות כמו כפפה על יד.

סיפורו של הנסיך (או שלא)?

אז בואו נקבל בהפתעה את הגיבור של The prince of Persia: The lost crown, והפעם זה דווקא לא הנסיך עצמו. לא יודע אם מדובר ברצון של הפוך על הפוך, ואולי הרצון להפתיע ולהראות כמה הם כבר עברו הלאה. The prince of Persia: The lost crown הוא תצוגת תכלית מצויינת גם עלילתית, עם הפתעות עלילתיות והמון בחירות לא צפויות למשחק

אנחנו משחקים את סרגון שחבר בשבט ׳בני האלמוות׳, וכשסרגון מקבל את המשימה לחלץ את הנסיך עס׳אן אין אחד שיעצור אותו. כך שכמו שהבנתם אנחנו לא משחקים את הנסיך, ובכל זאת הוא מרגיש כל כך חלק מהמותג של הנסיך הפרסי. הסיפור הוא כמובן לא האישיו הכי חשוב, אבל הוא בהחלט עוזר לנו להתחבר לעולם שנבנה כעת. המיתולוגיה הפרסית הבועטת והמעניינת חיה ומורגשת בין כותלי העולם של המשחק. הסיפור מעולה ומעביר לנו את האווירה והתחושות של הדמויות שבתוכו, ובאמת בלי להסתבך מידי ובלי להפוך למורכב מידי עבור השחקן.

הגיימפלי האגדי של הנסיך ונתיניו

הנסיך הפרסי הממלכה האחרונה הוא משחק הרפתקאות מטרואידווניה דו מימד מוצלח. זו אמרה גדולה להגיד ככה למשחק שרק הושק, והוא גם המשחק שפותח את 2024. אני עומד מאחורי המילים, ומיד גם אפרט למה. נתחיל בכך שהמשחק מכיל עולם גדול להסתובב בו, ומכניקות שעל פניו לא מורכב להנות מהם. ניתן כמובן להסתובב בעולם, להלחם עם מהלכים שונים, בנוסף לכך שניתן להלחם באמצעות חרב וקשת. מאזור לאזור ניתן למצוא אלמנטים שמאפשרים שדרוגים, כמו תליונים או תוספות לדמות שמוסיפות חיים או כוח ועוד. צריך להשיג גבישים מיוחדים שבאמצעותם רוכשים שדרוגים נוספים שלא מוצאים במפה. בנוסף ישנם אלמנטים שמאפשרים לבצע Fast Travel אבל לא בכל מקום וזה קצת מאתגר אותנו במידה ואנחנו נמצאים בתוך משימה או אתגר.

האויבים שנלחמים בהם עושים ריספאון לאחר שהורגים אותם, אך בתכל׳ס הם לא באמת מאתגרים ברמה שציפיתי. לעומת זאת הבוסים עשויים לתפוס אתכם לא מוכנים, ולאתגר אתכם לא פעם ולא פעמיים ולהרוג אתכם שוב ושוב. האוייבים חוזרים שוב ושוב במהלך התנועה שלכם במפה הגדולה. בגדול השילוב בין הז׳אנר למבנה ה2.5D והגיימפליי עושים חסד ענק במשחק. בקטן? משחק עם גיימפלי זורם ומהנה, בגדול? גיימפליי אגדי שמחזיר אותנו לימי הגדולה של משחקי ה-2.5D פלטפורמרים.

עוד מכניקה שמגיעה אלינו היא דאבל ג׳אמפ ודאש בתזוזה, במילים פשוטות קפיצה כפולה ואפשרות להרחיב את התזוזה שלנו קדימה למשל בקרבות. בעיקר מועיל כשצריכים לעשות קומבואים מול האוייבים. כמה שהנושא של קומבואים משתלב יפה במכניקה של הקרבות, הכל עובד בצורה נוחה והרמונית. בין הזמנים שתשוטטו במפה תמצאו גם המון סודות מרתקים, פאזלים ואתגרים שונים.

דרכו של הנסיך: לסיכומה של ביקורת

The prince of Persia: The lost crown הוא בדיוק אבל בדיוק משחק הנסיך הפרסי שלא ידענו שרצינו. חזרה מושלמת מהמתים של מותג שהיה מת כבר זמן רב. הוא פלטפורמר מהנה וקליל, שזורם לכל אורכו ובנוי מאוזן ומפתיע. לא יכולנו לבקש הגשה אחרת של המותג הוותיק חזרה לחיים. Ubisoft Montpellier הפתעתם ובגדול, תמשיכו בדרך הזו. מדובר בפתיחה טובה מעולה לשנה הנוכחית, גם אם לא הטובה ביותר ובלי כזו עם מתחרים כבדים. המילה קסם חזרה פה שוב ושוב, ולא בגלל שהוא מכיל הרבה קסם. דווקא בעיקר האווירה הקסומה שמושרית עלינו השחקנים, בתוך כל הפשטות והזכרונות הטובים מפעם.

Prince of persia the lost crown (הנסיך הפרסי – הכתר האבוד) הושק רשמית
ב-18 בינואר 2024 למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox וה-Playstation ונינטנדו.
תודה רבה לעדלי יונייטד ויוביסופט אירופה על עותק הסקירה של המשחק!

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?