ביקורת: WWE 2K18(שוחק בPS4)

משחקי מכות היו כמעט תמיד אחד הז'אנרים שכיף היה לשחק להוציא ולשחרר אגרסיות או סתם לארגן טורניר כיפי בין חברים וכעת אנחנו חווים זאת בגרסה מחודשת יפה מטורפת יותר ואלימה במיוחד במשחק החדש בסדרת WWE 2K הלא הוא WWE 2K 2018 והיחס בביקורת חיובי במיוחד לאור האופציות המגוונות במשחק ושלל התנועות והלחימה המגוונת להפליא.
רובנו מכירים משחקי מכות בסגנון Mortal Kombat או tekken  והסגנון שלהם מלא במהלכים אכזריים ובאופציות מאוד מגוונות להכאיב ליריב בין עם npc או בין עם אדם אמיתי שנלחם נגדך בטורניר עד מוות כולל אפשרויות למכות סופיות אכזריות לכל דמות ודמות(Mortal Kombat מצטיין בזה במיוחד) אך מה שעשה WWE2K הוא מהפך בעולם משחקי המכות כשלשם שינוי אנחנו מקבלים דמויות אנושיות של בני אדם ללא יכולות וסגולות על טבעיות או כוח וסיבולת לא נגמרים אלא כאלה שנמדדים לפי משקל וכל אחד עם יתרונות הגובה המשקל או היכולות והסקילס שלו וכמובן היכולות של השחקן להיות מרוכז במשחק ולהנחית נוק-אאוט על היריב ובמקרה הזה גם החסרונות שיש בחלק מהתכונות הללו לעומת היריב ובהחלט המיומנות הנדרשת פה היא חדות ויכולות תגובה מהירות וקריאת הסביבה והיריב ומה שיוצא לנו מכך הוא משחק מכות ריאליסטי ברובו עם מכות אכזריות והמון המון משתנים שנאלץ להתחשב בהם כדי לנצח כולל התחשבות בנתוני הדמות כמו משקל לדוגמא.

המשחקיות של המשחק מעולה השליטה שלך בשחקן מוחלטת ורוב מה שצריך הוא לצבור מיומנות עם הדמויות ולדעת לשים לב לכל פרט ולקרוא את מהלכי היריב בין עם NPC ובין עם חבר שמשחק נגדך דבר שנראה לא רע בכלל אם שיפורים עצומים מהמשחק הקודם. המשחק רץ בFPS גבוהה ובאיכות Ultra High Definition וזה לא דבר של מה בכך לעומת המון חברות משחקים כיום שהביצועים של משחקיהם לעתים מופחתים בשביל לחזק משהו אחר במשחק(כלומר במשחק הזה דבר מה שקיים במשחק לא תלוי באיכותו בקיומו של דבר מה אחר).
הAI חכם וחזק ונותן פייט יפה ברמת חשיבה ותכנון של בן אדם וזה די מדהים ושיפור לא רע למשחק מכות ונכון להשנה זה הAI החכם ביותר שיצא לי להתמודד מולו עד כה במשחק מכות.
מערכת הקרב עובדת בצורה מיטבית בלי תקלות נראות לעין או גליצ'ים ומאפשרת לחימה אינטרקטיבית בשלל סגונות האבקות ושלל סוגי מכות וכמובן אי אפשר בלי התרגילים המיוחדים שעושים(שילוב של מקשים בשלט או מקלדת) את ההבדל ויאפשרו מכת מחץ מוחלטת, החופש פה הוא גדול מאוד והמשחק רחב ידיים בכל נושא המה ניתן לעשות חוץ ממה שכבר מוכר לנו.
מגוון המודים שיש במשחק שמוסיפים לנו מצבי משחק חדשים הוא אחד החידושים הכי גדולים במשחק האחרון ומאפשר גם קרב הורדת ידיים, קרבות עם חוקים שונים וקשיים שונים וכן הלאה.

הגרפיקה מרשימה במיוחד כולל התאורה והפרטים הקטנים וכך גם הטקסטורות המדהימות שנראות חדות בטכנולוגיית Full Hd ועם תכונות HDR(הרבה דגש לפרטים הקטנים), הפירוט הרב קיים גם בדמויות ובקהל שנראה טוב מתמיד כולל פירוט העיצוב הגופני כמו שרירים, בטן, חזה ואפילו השיער והפנים הכל נעשה בדיוק מרשים ועד כה ההתרשמות שלי מהגרפיקה היא רבה שקשה לי לתאר זאת במילים אז אומר זאת כך – 2K עשו עבודה מדהימה ואיכותית גם בגרפיקה ונכון לPS4 המשחק נראה מדהים במיוחד בכלל האספקטים.
נושא הFPS לעומת האיכות גם היא נושא חשוב לציון וקצב הפריימים לשניה ביחס לגרפיקה ולאיכות המשחק יציב ולא רואים קרטוע או בעיה כלשהי שנגרמת מירידה בקצב הפריימים וזו עבודה לא פשוטה גם וכולנו זוכרים את המשחק המפורסם AC:UNITY שבשביל לקבל גרפיקה איכותית יוביסופט נאלצה לוותר על קצב פריימים אחיד ויציב וכך מיליוני משתמשים נאלצו לסבול מקרטוע וירידת ביצועים חמורה אז זה בהחלט הישג לחברה היום ליצור משחק עם כלל האסקפטים אך שלא יבואו אחד על חשבון השני כלומר גרפיקה על חשבון משחקיות או קצב פריימים על חשבון גרפיקה.

המוסיקה במשחק מורכבת ממאות משירי הפופ המצליחים של השנים האחרונות והקצב המהיר שלהם החבר'ה ב2K בהחלט הבינו לאן אנחנו מתקדמים והבינו שסאונד ומוסיקת הפופ היא מה שמדבר לנוער צעירים ומבוגרים וזה אחד החוטים המקשרים והאווירה שאנחנו זוכים לקבל היא אווירת קרב אמיתית שהמוסיקה מדרבנת את הקרב מוסיפה הייפ מעלה את האדרנלין בדם ומאפשרת זרימה טובה יותר של חוויית המשחק וזרימה במקרה הזה היא מילת המפתח, פה ושם ישנו שיר שהיה לי קשה להבין למה דווקא הוא נבחר אך זו לא בעיה כה גדולה כי בסך הכל הפלייליסט שהרכיבו אנשי הסאונד של המפתחת יצא מעולה ובהחלט הרגשתי את האווירה הלוהטת בזירה את האדרנלין והדם זורמים ללא הפסק או האטה, הרגשה כאילו אני עכשיו הולך להאבק ובהחלט היה לי כיף לשחק באווירה הזו ובהרגשה הזו. שאפו!

עם נסכם את החוויה שלי במשחק במילה אחת המילה הזו תיהיה WOW כי בהחלט חוויתי פה את אחת מחוויות משחקי המכות הטובות ביותר שיצא לי לחוות ולמעט נושא הסאונד שפה ושם התחלקו להם שירים בודדים שהקשר שלהם למשחק קלוש על פי דעתי סך הכל העבודה שנעשתה במשחק בהחלט נראת לעין והמשחק פותח בצורה האידיאלית ביותר עם נאמנות למקור והרבה מאוד פרמטרים שנלקחו בחשבון שבלעדיהם לא תנצח כנראה ואם ניתן לומר מילה אחת על המשחק שבגללה הוא בעייתי זה שהוא לא הכי ידידותי לאנשים שיש להם בעיות ריכוז או שאין להם היכולת להגיב במהירות(חושים איטיים) כי כל הקטע במשחק בנוסף לכוח של הדמות היא המהירות והסקילס שאתה צובר מסביב כי ככל שאתה תגיב מהר יותר כך היריב לא יצליח לפגוע ואתה תצליח להכות בו יותר ולעייף אותו מהר.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?