איזה כיף לחזור חזרה לעומק ההרפתקאות באלדן רינג, בשילוב עם תחושת תסכול נושנה כיאה למשחק סולס. אז מי שלא זוכר אנחנו נאבקים פה במשחק מז׳אנר משחקי סולס, ובקיצור מדובר במשחק מאתגר במיוחד. קצת על אלדן רינג ובעיקר על החוויה המאתגרת החדשה מבית From Software.
החוויה של ממשחקי סולס היא אומנם לא רבה ביותר, אבל אלדן רינג היה קש ששבר את גב הגמל (ואת העצבים שלי בעיקר אבל זה להזדמנות אחרת). גיימרים רבים מכירים בקושי שמערימים משחקי סולס במהלך המסע. אלדן רינג מכפיל את האתגר כשהוא מספק עולם פתוח, אבל פתוח באמת ולא מרחם, ונותן לכם לבחור מה לעשות ולאן ללכת ובקיצור אתם חופשיים רק תשחקו.
רגע לפני שאגיע לדבר על ההרחבה, אני אדבר מעט על המשחק עצמו. אלדן רינג הוא הבטחה של From Software עבור קהל הגיימרים חובב האתגרים. חברה שהמציאה ז׳אנר שלם, ולמרות הקשיים שהיא מערימה, שחקנים רבים מצביעים בידיים וברגליים ופשוט אוהבים את משחקי סולס למיניהם. אני כאן לומר שגם אני התחלתי לחבב את הז׳אנר, על אף התחושות שנובעות מכל מוות וכל אתגר חסר רחמים. למרות זאת אני באמת מאמין שאלדן רינג היה עוד קפיצת מדרגה של המפתחת בז׳אנר.
כעסתי כשמתי והפסדתי את הנשמות שעבדתי עבורן קשה, ושמחתי ברגע שניצחתי את הבוסים הנוראיים והקשים שמיררו לי את הקרבות. אי אפשר שלא להודות שמשחקים כמו אלדן רינג, ועל אחת כמה וכמה בהרחבות שיוצאות לו, נחשב למאוד אמוציונלי בזמן שאנחנו מסתובבים בעולם הפתוח עם האלמנטים המעט ליניאריים בחלק מההתקדמות במשחק.
הצל של ארדטרי – עוד בוסים, עוד אתגרים
אז אחרי שניצחנו בשימחה רבה את הבוסים של משחק בסיס, אנחנו מקבלים בהרחבה עוד בוסים רבים. כ-40 בוסים חדשים ומאתגרים, חלקם מתגמלים כמצופה. ההרגשה האישית שלי הייתה שאם אלדן רינג היה עבודה קשה, ההרחבה הכנראה יחידה שתצא למשחק היא פשוט מזוכיזם גיימינג טהור. אני כמובן לא מתכוון במובן רע, אלא שהיא פשוט מוסיפה לאתגר ומרחיבה את רמת הקושי הכללית של המשחק. אלדן רינג כמו משחקי סולס רבים לא מגיע עם אפשרויות לבחירת רמת הקושי, אלא מגיע קשה במיוחד מבית.
אנחנו הולכים בעקבות אחד האלים הפסיכיים והמפחידים, שעבר אל הצד האפל במיוחד בעולם הסולס של אלדן רינג. ישנם סימונים מסוימים כאשר אתם הולכים בעקבות קו העלילה של ההרחבה, אבל כמו שרק אלדן רינג ורק חברת FROM SOFTWARE יודעים לעשות – אנחנו לא מלווים יד ביד וההצלחה במשימה והיכולות שלנו תלויים בנו. בנוסף אנחנו פוגשים בדמויות משנה שכולם נותנים סיפור קטן שהוא חלק מהותי מהסיפור הגדול.
עוד כמה עשרות שעות
כל חובבי הז׳אנר, כולל אני, חווינו עשרות שעות של הנאה כואבת ולעתים מכאיבה במהלך החוויה ש-Elden Ring מציע. ההרחבה החדשה מוסיפה לנו עוד שעות משחק ארוכות עם אינספור חוויות. בסך הכל ההרחבה סיפקה לי עוד כ-30 שעות קורעות מהנות ומלאות ייסורים וממוות. הגעגוע לחוויה של איסוף נשמות, השתדרגות וכמובן מוות של הדמות ואיבוד של כל הנשמות שאספנו וחוזר חלילה. בנוסף קיבלנו כלי נשק מעולים נוספים שהרחיבו את הארסנל שלנו, כמו חרב ארוכה חדשה ועוד שלל נשקים שמוסיפים לזריזות או למהירות שלנו במהלך הקרבות. אבל מבחינת עוצמה מצאתי שהם לא מתעלים מעבר למה שכבר קיבלנו.
לסיכומה של ביקורת…
האהבה למשחקים של From Sofware היא אהבה סובייקטיבית, אבל אי אפשר לא לומר בגלוי כמה הם טובים במה שהם עושים. הם המציאו ז׳אנר עם קהל מעריצים פעיל, הוציאו את אחד ממשחקי העולם הפתוח המרשימים כיום וכעת השלימו עבור המשחק גם הרחבה מושלמת (וקשה). ההרחבה החדשה של המשחק היא עוד אלמנט חוויתי למי שמעוניין בכך, ומספקת ערך משמעותי ושווה ביחס לעלות שלה. ביחס ולהבדיל ממותגי גיימינג אחרים ומשחקים אחרים, ההרחבה של Shadow of the Eritree, שהיא גם היחידה שתצא לפי החברה, מדויקת ומשלימה את הפאן שאנחנו עושים במשחק הבסיס. מומלץ לכל חובבי הז׳אנר שסיימו או קרובים לסיום המשחק ולא חשו תחושת מיצוי.
Elden Ring Shadow of the Erdtree (ההרחבה של אלדן רינג) הושק רשמית
ב-13 בפברואר 2024 למחשב האישי ולקונסולות ה-Xbox וה-Playstation.
תודה רבה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של המשחק!