דעה: Nintendo Switch – הניצחון של נינטנדו

נינטנדו כשלה בשוק הקונסולות בשנים האחרונות לא מעט ובין הצלחותיה היחידות היו פה ושם קונסולות המשחק הניידות שלה אך כעת אנחנו נוכחים למהפך בשוק ולעלייתה הגדולה של נינטנדו והפעם כשיצרנית של אחת הקונסולות הטובות ביותר בשנים האחרונות שמאפשרת גם שימוש כקונסולה ניידת וגם כקונסולה נייחת. מה זה אומר בעצם?
נינטנדו שלטה בשוק הקונסולות בעבר עם קונסולות כמו הNes, Wii וכ'ו ומאז ובין לבין נפלה מאוד בעיקר כלכלית בפיתוחי הקונסולות וברווחים מהן לעומת מתחרותיה כמו סוני שבבעלותה קונסולות הSony Playstation ומייקרוסופט שבבעלותה קונסולות Xbox ששלטו עד היום בשוק במעין מונופול גיימינג דמיוני והתחרות היחידה הייתה ביניהם ולאחר שבמרץ יצאה קונסולת הסוויטצ' המצב השתנה ואומנם נינטנדו לא מתקרבת למכירות של סוני ומייקרוסופט אך היא לאט לאט מגיעה לרמת המכירות של xbox עם שאיפה גדולה לעבור את סוני ולשלוט בשוק הקונסולות המשגשג.

מה הסיכוי שזה יקרה?
הסיכוי לא גבוה מידי אבל תמיד קיים, אומנם נינטנדו לא בימי הזוהר שלה אבל היא בהחלט עושה צעדים נכונים הגיוניים וכאלה שלא יגרמו לה נזק כלכלי כבד אלא כאלה מחושבים בדוקים שאמורים לעזור לה להתמקם בטבלה הגבוהה בהצלחה.
אבל בעצם צריך לברר עד כמה הSwitch הוא לא עוד גימיק מאוס ואת זה בדקו מאות ואלפי גיימרים ברחבי העולם בהצלחה והרעיון המקורי של הקונסולה הוא בהחלט יותר מסתם עוד גימיק(דוגמת זה שנינטנדו הציגו ב NIntendo 3DS שלהם עם התלת מימד), הרעיון בגדול היה לאפשר לגיימרים לשחק במשחק ולהמשיך אותו בבית ומחוצה לו בשתי דרכים שונות אך שלא יגבילו או יעצרו מהגיימרים מלהנות מהקונסולה וזו מטרה שמומשה בהצלחה וגם השליטה בשלט יחסית נוחה.

אז מה עם הגראפיקה של הדור הבא?
אומנם לא נמצא פה משהו חדשני בתחום הגראפי או משהו שלא הומצא קודם(לא תמצאו פה כרטיס מסך כמו nvidia gtx 1080) אבל המבחר של המשחקים מבחינה גראפית לא פחות נמוך מהשאר, הוא מכיל משחקים שהגראפיקה שלהם נחשבת למובילה גם היום כמו Skyrim, DooM,Wolfenstien 2 וכן הלאה כך שניתן להסיק שאומנם המפרט הוא לא החלק החזק בקונסולה אבל הוא מספק עבור מאות גיימרים שאוהבים גיימינג קל-בינוני ונהנים בעיקר ממשחקי עולם פתוח/עלילתיים וכל מה שנכלל בהם(בין עם משחקים ייחודים לקונסולה ובין עם כאלו שהיגוע היישר מהמחשב והקונסולות אל הקונסולה של נינטנדו).

נינטנדו סוויטצ', כסף ומה שביניהם
אז אם יש מנהג מגונה שנינטנדו החליטו לקחת מהמתחרות שלהם זה נושא המנוי בתשלום חודשי על מנת לשחק באופציות המולטיפלייר ולהשתמש בחלק מהפונקציות שנכללות בקונסולה שעל פי דעתי היו אמורות להיות מובנות ובחינם.
חברת נינטנדו ידעה הרבה עליות ומורדות והכספים נכנסו ויצאו מחשבון החברה לעתים תכופות וגם כעת בעלי החברה הנוכחיים הבינו את הפוטנציאל של המנוי החודשי ואת היכולת דרך כך לקחת מהגיימרים היום את הכסף(על אף שמחיר הקונסולה עצמה לא זול במיוחד גם היום) ושרובם לא יתלוננו על הפיצ'רים שהיא תכניס שחלקם לטובת וחלקם לרעת השחקנים ובמיוחד שהרבה ממי שקנה הוא גם ככל הנראה אוהד נינטנדו מהעבר.

אז מה בעצם אתה אומר לנו?
יש הרבה צעדים חיוביים שנעשו ע"י Nintendo לצורך שיפור הקונסולה מאז שיצאה וכן מגיעה לה ההערכה על העבודה שהקדישה לקונסולה מהרגע שהוכרזה ועד שיצאה ובין לבין תיקון התקלות פה הוצאת משחקים ושם הוספת אפשרויות ופיצ'רים מתקדמים ואם נזקוף לטובתה את זה שהיא הצליחה ממצב כלכלי קשה להגיע לכותרות היום בתחום הגיימינג והקונסולות אפשר לומר שחוץ מזה שעזרנו לה להתעשר שוב היא בהחלט עבדה בשביל זה ואם רק תסיר את נושא המנוי החודשי שמחייב בשביל לקבל חלק מהפיצ'רים אז המצב יהיה טוב עוד יותר.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?