חוזרים לעולם של Warcraft 3 – ביקורת

חזרנו לעולם של ווארקרפט 3 כמעט 18 שנים לאחר צאת המשחק המקורי לשוק וההצלחה הגדולה שלה זכה בעת היציאה המקורית שלו לשווקים, המשחק מכניס אותנו השחקנים לעולם אסטרטגייה בזמן-אמת שבו אנחנו זוכים לפקד על דמות ראשית ומספר דמויות נוספות שעוזרות לנו לבנות, להתפתח ולהתחזק נגד האוייבים ברשת וגם בקמפיין. אז האם המשחק עושה את זה גם שנים רבות לאחר יציאתו המקורית? נכנסנו לבדוק.

נכנסתי למשחק עם צפייה מינימלית לקבל את המובטח, ואומנם הוא לא מושלם אבל ווארקראפט 3 בגרסתו המשופרת הוא רענון לסדרה הוותיקה עם עדת מעריצים כה רבה ברחבי העולם, כולל כאן בישראל, שהביאו ביחד את היוצרת בליזארד והמותג של וורקראפט 3 לפסגה נוספת, ובכל זאת עדיין יש מה לבקר ולומר על כל הטוב אבל גם על כל הרע והבעיות.

תוצאת תמונה עבור Warcraft III Reforged

המשחק נותן לחובבי בליזארד את החוויה הוותיקה של משחק אסטרטגיה בזמן אמת כמו בפעם הראשונה. החוויה נשכחת במובן מסויים, בעיקר מאז שנעלמו משחקי rts – real time strategy -רבים משוק הגיימינג ופינו את מקומם לז׳אנרים אחרים. בכניסתי הראשונה למשחק, כאחד שחובב אסטרטגיה כן?, ניסיתי להבין לאן המשחק חותר להגיע ואיך שולטים בדמות, מנהלים את עולם המשחק, וכמובן מנצחים את האוייב שמתמודדים מולנו(npc\בוטים או אנשים במצב מרובה המשתתפים).

גרפיקת 2001 מצוירת בשנת 2020?

בבואי לשחק במשחק הרגשתי במסע בזמן היישר לתקופות ישנות שבהם הגרפיקה הייתה מצויירת לחלוטין. וכיום על אך שכבר 2020 וזכינו למשחקים מעוצבים כמעט ברמת מציאות, הגרפיקה של וורקראפט 3 אומנם לא שיא השיאים בהבדלי ענק מהמשחקים שמפותחים כיום, אבל צוות הפיתוח עבד עליה ממש כגרסת רימאסטרד ובכך היא שודרגה במעט עבור קהל הגיימרים ובעיקר לחובבי משחקיה של אקטיוויז׳ו-בליזארד ובכך ואני מאמין שהיא לא מושלמת אבל כן מהווה בצורה מסויימת די והותר(לנוכח זה שגם אוברוואטצ׳ הצליח עם גרפיקה בסגנון מצוייר-מלא, הגרפיקה המצוירת למרות כל זה נראית די טוב, בזמן הקמפיין והמשחק במצב המולטיפלייר קיבלתי דה-ז׳ה-וו ממשחקי אסטרטגיה בעבר שהיו מעוצבים כך גם הם. האם זה פוגם במשחק ברמה משמעותית? דעתי היא דווקא שהרבה פחות ממה שאפשר לחשוב, אנחנו בכל זאת לא אנשי גרפיקה בלבד אלא מקבלים את כל שיוצר עבור המשחק ובלבד שיספק את תאוות הגיימרים אוהדי המותג בליזארד.

תוצאת תמונה עבור Warcraft III Reforged

אם נכנס קצת לעומק נושא הגרפיקה של המשחק, נהנתי לטייל בין מפות המשחק ולהסתכל במהלך המשחק על הטקסטורות הנראות חדשות אף יותר מהמשחק המקורי, בין עם של הסביבה שמסביב לדמויות והדמויות עצמן יחד עם האוייבים ובעלי הברית שאיתנו, לא מדובר בחדשנות גרפית אבל בכל זאת לא פחות ממיוחדת ומעוררת אמוציות למשחק שיצא במקור לפני יותר מעשור ועבר עיבוד לגרסת רימסטרד משודרגת. גם הux וui עברו חידוד בשביל גרסת השידרוג למקור, היא בכל זאת נשארה כמעט כשהייתה אבל עברה חידוד גרפי ושדרוג עיצובי שיעניק נופח חדש אפילו לדברים בסיסיים כמו תפריט, ברים(כמו בר החיים והמפות), תפריטי הלחימה והבניה.

משחקיות חדשה או ממוחזרת?

בתור חובב משחקי אסטרטגיה יצא לי להכיר לא מעט מסוגי המשחקיות של משחקי אסטרטגיה, בין בזמן אמת ובין בתורות וגם מיקס של שניהם, וגם וורקראפט 3 לא מחדש בחלק מנושא המשחקיות מאומה ואני חוויתי בה לא מעט מה שחוויתי במשחקי אחרים, היתרון הגדול של וורקראפט בעיקר בכך שהוא פחות מתמקד בבניה או ביצירה ויותר לכיוון הקרבות והלחימה עם מימד מאוד קטן של בניה(לא ברמת עיר כמו משחקי אסטרטגיה אחרים). גם התנועתיות וההתנהלות במשחק היא התנהלות פשוטה למדי, הכל בשימוש פשוט בעכבר המחשב ובמקשי החצים.

הפרולוג שהוא גם סוג של טוטוריאל למשחק מציג לכם מה אתם אמורים לעשות וגם לאורך הקמפיין אתם במשימה אחר משימה בשביל לעבור את כל אחת מ״מפות המשחק״ של הקמפיין. אתם בעצם יוצרים לעצמכם בכפר הקטן לכאורה שבניתם, יוצרים דמויות עובדות שיגייסו לכם משאבים עיקריים שהם זהב ועצים(אוכל הוא מימד משני פה) שזו טכניקה די מוכרת ממשחקי אסטרטגיה וישנם כאלו מעמיקים וכאלו שנוקטים בגישה פשטנית ומעדיפים לפשט את הנושא עבור השחקנים, בעיקר החדשים שלא באו מעולם הווארקראפט בעת יציאת משחקי וורקראפט, ובכך אנחנו זוכים לפשטות גבוהה בגיימפליי(משחקיות).


גם הלחימה עצמה היא כנראה הדברים הכי פשוט וכשאתם נעים עם הדמות שלכם והצבא שבניתם סביבה ברחבי או לאורך עולם המשחק(הקמפיין מאוד ליניארי לצערי הרב), כדי לנוע אתם כאמור משתמש בכפתור השמאלי והימני בעכבר וכדי להלחם וכמובן שאתם נותנים קליק על האויב ובמידה ויש לכם כישופים מיוחדים גם הם מופיעים בתפריט שלכם זה על אותה דרך.

זו גדולתו ופגיעתו של המשחק שהפשטות באה על חשבון המורכבות האפשרית שיכולה הייתה לספק אתגר מחודש ורב עניין לחברי קהילת בליזארד ובכל זאת המטרה שלהם(בעיקר מראיונות שערכו עם המפתחים), הייתה לשחזר את הקלות וההנאה של המשחק המקורי כך שלכאן ולכאן יש הערות כשבסופו של יום ההחלטה שניצחה היא הקלות של המשחקיות בעיקר לטובת החדשים שמעוניינים לרכוש את המשחק ולהנות מקלות והנאה מצורפת בערך כמו ביום הראשון שיצא המשחק

ההבטחה שלא התקיימה?

ההבטחה של בליזארד לשינויים מהותיים לא מומשה במלואה, השינויים הגרפיים שכן ראינו סך הכל היו די פשוטים עם גרפיקה יותר חדשה ויותר אבל עם מגע קלאסי של משחקי האסטרטגיה של תחילת שנות המילניום, וגם קטעי סצנה ומעברונים שהיו אמורים להיות מחודשים ומשופרים עדיין הרגישו כמו גרסת רימאסטרד לא מבושלת מספיק בעיקר כשמרב ההתרכזות הייתה סביב הנושא הגרפי וכל זה על רקע הביקורתיות סביב החברה, עד כמה ההחלטה להוצאת הרימסטרד כעת הייתה נכונה בעיקר בגלל הביקורת הרבה והיחס לתוצאה הסופית? כל גיימר יקח את זה אחרת, והשאלה היא האם בליזארד עשתה את מה שהיא צריכה כדי לתת את כל מה שיש עבור המשחק החדש-ישן(יש שאמרו מוחדש, כלומר נעשה בו שימוש והוא מוחזר בשנית).

מסכמים: Warcraft III Reforged הוא הדור הבא של משחקי ווארקראפט?

אז אם נסכם את חוויית המשחק על כלל המרכיבים המרכזיים שעברו שינויים כאלו ואחרים, ההרגשה מעורבת מאוד כי הרבה מהחוויה שאנחנו חווים עדיין מהנה מספיק בשביל ״לקנות״ את לב מעריצי סדרת ווארקראפט וגם את החדשים שמצטרפים להייפ סביב משחקיה של בליזארד ומצד שני בוסרית ומיושנת בחלקה, למרות שזו גרסה משופרת, משודרגת ורימאסטרד של המקור, שעשויה להרגיש כאותו דבר מאותו דבר והזדמנות שהתפספסה להוציא לא רק גרסה מחודשת כשדרוגים פשוטים למקור אלא הוצאה מחדש של המשחק בפני עצמו מפיתוח מחודש בסטודיו.

טריילר| בליזארד

ובכל זאת, אין סיבה שלא נהנה מהמשחק שכן שודרג בצורה מסוימת ונראה טוב באופן יחסי והמשחקיות שנשמרה ושופרה במקצת ומאפשרת בפשטות שלה התחברות מהירה והתמכרות מהירה כמיטב המשחקים של בליזארד, על כל הבעיות והתקלות הטכניות, אז אם אתם מחובבי המשחקים של בליזארד ואוהבים משחקי אסטרטגיה, תנסו ותחוו את Warcraft III Reforged הוא בהחלט יספק לכם את זמן ההנאה על כל התוכן שיש בו כתוכן מן החברה וכתובן גולשים שהוכנס למשחק בעת הפיתוח והשיפור שלו.

[taq_review]

עותק המשחק Warcraft III Reforged סופק ע״י חברת Blizzard Entertainment

* אנו משתדלים ומנסים להגיע לכל בעל זכויות יוצרים של תוכן מדיה כמו תמונות וסרטונים, אם ראית תוכן מדיה שנמצא תחת זכויות, אנא פנה למייל הבא: Media@teenights.com *

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?