בגיל 21 תשלם יותר? – עתיד שירותי הסטרימינג – פרשנות

נטפליקס החלה בשנת 1997 לספק שירותי וידאו מגוונים וגלגלה עסקים שתפחו ותפחו, ההצלחה שלהם היא תרבותית וכספית, ובכל זאת על אף היותה הראשונה שידעה לאן נושבת הרוח, השוק לא נשאר זמן רב מאחור ושירותים רבים מושקים בעת ובעונה אחת במטרה להתחרות במונופול שנטפליקס החזיקה בו זמן די ארוך שהחל לאחר קריסת מתחרתה העיקרת דאז בלוקבסטר. מה עלול לקרות?

לא צריך להיות טכנולוג או עתידן בשביל להבין שעכשיו כשטכנולוגיית הסטרימינג הוכחה כעובדת, חברות רבות יקפצו על ההזדמנות להכנס לשוק ועל הדרך אולי לנקום בנטפליקס על הרווחים שהרוויחה על גבם עד שהשיקו בעצמם שירות דומה.

כדי להבין לאן כל זה הולך צריך להתחיל ולהסביר את המושג שעליו מבוססים שירותים רבים ברשת, במיוחד שירותי וידאו וטלוויזיה אינטרנטיים, גם כאלו ישראליים כמו פרטנר טיוי, סלקום טיוי וסטינג או נקסט, המושג החשוב במיוחד נקרא שירותי OTT.

מתוך: עמוד רשת 13, תמונת יח״צ

עד עד כה שילמנו לספק התשתית שסיפק לנו באמצעות אפיקים\ערוצים שונים את התכנים הקנויים והכל באמצעות הממירים והטלוויזיה המסורתיים, המושג ott לוקח אותנו אל העתיד שבו אנחנו מקבלים את התוכן היישר מספק התוכן והפלטפורמה ולא מקבלים את התכנים והידע ממתווך\צד שלישי כנהוג כיום. החשש העיקרי והאפשרי הוא הצורך בתשלום גבוהה ולא בתשלום באופן כללי כמו שנהוג כיום.

כשיצא לי לחשוב על הנושא ולנסות לנתח אותו הגעתי למסקנה שמצד אחד זו תקופה שבה אנחנו עוברים מחומרים שמורדים בצורה פיראטית לתקופה שבה נקנים תכנים ובצורה מעוררת השתאות אנחנו כבני אדם, לא מחפשים דרכים עקיפות או חוצות גבולות כדי להנות מתוכן איכותי או תוכן באופן כללי, אנחנו מוכנים לשלם על תוכן, לא מעט, והכל בהסכמה חברתית די מלאה.

מתוך: אייס

מתקופה בה נהגנו בעיקר להשתמש בתכונות צד שלישי להורדת תכנים בצורה לא חוקית או אם בכל זאת היינו בעלי מצפון(מבחינת חברות ההפקה) קנינו גישה לתכנים מצד שלישי(חברות כבלים ולוויין) לתקופה שבה נהנים מתספוקת תכנים מהיצרן שלהם בצורה רשמית וישירה ואף יותר, בעקבות תקומתם של חברות סטרימינג חדשות ומתחרות לנטפליקס, כי היום לכל חברת תוכן חייבת להיות פלטפורמה חדישה ומתוחכמת לנוחות הצרכנים(יש להבדיל בין צרכן לצופה).

"מחירים שהולכים לעלות? מה אתה אומר לנו בעצם?" או אפילו ״אין סיכוי שזה יקרה!" אלו התגובות שרובנו נגיב, אני אומר מהצד שלי כצד חוקר ומשער, מדובר בעולם שמתפתח ועל כל ההתפתחות גם המחיר עולה, אומנם לא בצורה דרסטית כמו בעבר אבל בכל זאת מדובר בעליות אפשריות של עלויות, במיוחד כשאנחנו נמצאים במודע או לא במודע בכיסם של יצרני התוכן ומפיציו(להלן: בעלי הפלטפורמה ושות׳)

יש לכם השערות משלכם? רוצים לומר לי מה אתם חושבים עליו? כתבו לנו בתגובות.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?