״נפגש בצהרי היום״ – Red Dead Redemption 2 – ביקורת משחק

RDR2 הוא משחק מעולה, מעניין, וקריאייטיבית העלילה שלו מרהיבה שמשתווה ליצירות מופת קולנועיות וכמובן הפלוס של הנאה במשחקיות כל כך מפותחת, אבל הוא לא השלמות שעשו ממנו. האם RDR 2 הוא מה שאנחנו חושבים?

העולם שבנו רוקסטאר, לא משנה איך נסתכל עליו, הוא מהמושקעים שסטודיו פיתוח יכל לרצות לייצר. כשאני מסתכל על משחקים של חברות אחרות אני לא מצליח לראות אותם מגיעים לאחוז מהרמה שאליה הגיעו ברוקסטאר גיימס שנשמרה לאורך המשחקים האחרונים שפיתחו כמו GTA V וכמובן RDR2 שעליו נדבר.

ולמרות זאת, אני לא חושב שהוא השלמות שעשו ממנו והתשבוחות שהוא קיבל הביעו את הסחף בעקבות היציאה שלו אחרי תקופת פיתוח ארוכה במיוחד. הוא נולד עם לא מעט באגים רציניים, עם מצב רשת שנחשב לנחות לעומת GTA V וכמובן שמבחינה הגיונית אין דבר בשום תחום שהוא 100 אחוז שלמות, גם לא משחק כל כך מושקע ואהוב.

עלילה ארוכה, מפרכת ומלאה תהפוכות

העלילה של המשחק שמתרחשת לפני עלילת המשחק Red Dead Redemeption הראשון היא באמת ובתמים מופת מסויים של כתיבה והיא מספקת לנו עשרות שעות של הנאה מהנה. נוסף לכך עם שיחות מרתקות, משפטים שנונים, קאטסינס ודמויות משנה שיוסיפו לנו לחוויה בעשרות מונים למרות שהם לא אנושיים אלא בובות npcs פשוטות.

הסיפור שמגולל עבורנו ומתרחש בין המאה ה19 לתחילת המאה ה20 עוקב אחרי ארתור מורגן והכנופיה שלו, בתקופה שבה מסתיים עידן המערב הפרוע וכל פורעי החוק נמצאים בסכנה מצד רשויות החוק והמשטרה, כשבאמצע שוד גדול שארגנו אתור וכנופייתו ון דר לינדה, הם נאלצים לסגת מביצוע השוד שהשתבש. כדי לשרוד את התקופה ולהצליח להשאר מאוחדים הם צריכים להמשיך לשדוד ולנדוד ממקום למקום ובכך להמנע מתפיסה על ידי סוכנים פדרליים אמריקניים.

וכמובן בכל סיפור טוב יש את החלקים היותר מאתגרים ומעניינים ואלו החלקים שמה שמאיים לקרוע ולפרק את החבורה אלו הסכסוכים הפנימיים שבתוכם כיאה לסיפור אפוס היסטורי(גם אם מומצא ) ואנחנו כארתור מורגן צריכים לבחור איזה צד אנחנו תופסים והאם אנחנו נאלצים לעבוד עם כולם ולעמוד יד ביד עם מי שגידל אותנו או לעמוד על האידיאלים שלנו.

מדובר בקצרה בסיפור כולו, סיפורה של יבשת ובתוכה פדרציה בשם ארצות הברית שנאבקת בפורעי חוק, כשאנחנו תופסים את הצד המעניין ביותר וזה הצד של מי שמבצע את הפשיטות, הגניבות והקרבות ומצד שני הוא צד שנאלץ להבין מה הזהות שלו ולהתאים את עצמו לתקופה שונה ולמלחמה בלתי אמצעית ולא מתפשרת מצד הרשויות והמשטרה שצדה אותם.

עובדה קצרה ומעניינת*: רוקסטאר ארגנו לנו גם בזמני שעמום או חריגה מהעלילה מפגשים רדנומליים מעניינים עם דמויות אמיתיות או לא אמיתיות אבל ממש מגניבות וגם אירועים והתכנסויות רנדומליות כמו של הקו קלוקס קלאן(כת אמריקאית גזענית ששואפת לטהר את העולם למען הגזע הלבן) שעלינו לסייע או לעצור אותם.

גראפיקה: פשוט לראות ולהתרשם

אז כן, המשחק נראה לא רק מעולה, הוא נראה נפלא וקסום והעולם שסטודיו רוקסטאר בנה לא משנה איפה תבקר בתוך העיירות או בשטחים ההרריים, נראה פשוט מדהים במלוא מובן המילה. הפירוט שהם נתנו לדמויות המסתובבות ולכם כדמות ראשית היא רמת פירוט מדוייקת עם טקסטורות באיכות גבוהה(HIGH QUALITY) ואתם יכולים לראות הדמות שלכם מביעה אתה עצמה בפנים, הולכת בצורה כל כך משכנעת וכשנדבר על הסביבה של הדמות שכוללת כל כך הרבה סוגי סביבות אתם תגידו ״וואו, מתי יוצא המשחק הבא?״.

גם הסביבות שכוללות שטחי אדמה פראיים בסגנון המערב הפרוע וגם שטחים אורבניים, נראים מדוייקים, חדשים וכאילו אנחנו באמת מבקרים שם. הכל משוחזר בהתאם לרוח התקופה שעליה המשחק מדבר כולל בתי המגורים, האחוזות, המסבאות, תחנות המשטרה או הרכבת ומשרדי הדואר זה פשוט לא ייאמן.

אם נוסיף לכך גם את ההקפדה על בעלי החיים, הנהרות והנחלים, ומחזור יום-לילה, גם פה העבודה המוקפדת שנעשתה במשך שנות הפיתוח מראה שהם לא פיתחו משחק חד פעמי לתקופה מסויימת אלא עמלו רבות שנוכל להנות עם סיפור אפוס מרגש, גרפיקה שנראית מציאותית במיוחד ומשחקיות מיוחדת ורצינית.

רגע האמת הגדול של רוקסטאר? המשחקיות היא נקודת חוזק לא קטנה

המשחקיות של רד דד רדמפשיין 2 היא נקודת חוזק לא קטנה. כיאה למשחק שמפותח שנים רבות ולחברה שנוטה להשקיע בפרטים הקטנים, הציפיות מהמשחק היו שהוא יספק את כמות השעות המובטחת, יכיל משחקיות קלילה שלא מצריכה יותר מדי, קצת כמו זו שמקובלת בGTA לדורותיו.

כמו ברבים ממשחקי הסטודיו רוקסטאר, גם כאן המשחק הוא מגוף שלישי וכמות הפונקציות פשוט כל כך ענקית ומגיע למנעד רחב ככל האפשר.
ברגע שאתם תכנסו אתם תחשפו למפה הענקית שבה יש לכם להסתובב וללכת וכמו שמקובל ברוב משחקי החברה, המפה תתגלה אט-אט, בין שתחליטו לטייל בה בעצמכם ובין שתגלו אותה פיסה אחרי פיסה במהלך ביצוע המשימות שמתפרשות על רוב רובה של המפה. חשוב לציין שההשקעה בפרטים הקטנים הייתה ועודנה מורגשת על היכולת לדבר עם דמויות שונות מדמויות npc שלוקחות חלק בעלילה שלכם ועד דמויות שאתם לא מכירים וכנראה שגם לא תראו אותם שוב, והיכולת לייצר דינמיקה כזו היא לא קלה ויוצרת המון עניין בשיחות וקשר בין דמויות וזה דבר גדול, מעניין ומבורך לעשות במשחק.

המכניקות של הנשק מרגישות טבעיות ואמיתיות, אתה נושא נשק שיכול להתלכלך מאבק, להרטב ממים ולהפוך קצת לחלודה וכל זה עשוי למנוע ממך לפגוע היטב או למנוע מהנשק לירות בכלל. ואתם לא רוצים להיות באמצע מסע במפה כשהנשק שלכם במצב זוועתי ובמיוחד לא כשיש עליכם רמת מבוקשות, קצת כמו זו שקיימת בgta, רק שבקצת שונות מהמשחק הפופולארי, דווקא בRDR2 המכניקה של המבוקשות גורמת לכך שהדמויות עלולות לא רק לראות ולהלשין עליכם(והמשטרה באמת מגיעה), אלא גם לנסות לרדוף אחריכם בעיירה, לארוב לכם בדרך או סתם להתקל בכם ולנסות לתת בכם כדור או שניים בשביל להרוויח פרס כספי שזו כמובן חלק ממכניקת הbounty, אתם שווים יותר כסף על כל פשע שאתם מבצעים, וזה נותן מוטיבציה לצוד אתכם.

אתם יכולים לעצב את הדמות שלכם, כך שהיא תראה מלוכלכת ומגעילה או מטופחת להפליא, ולבצע דברים שונים ברחבי המפה, בין ללכת למסבאה המקומית בכל עיירה או למצוא את הערים המפותחות וללכת לתיאטראות ולבתי הקולנוע. המכניקות שעוסקות בהתניידות במפה מאפשרות ללכת במפה, לרכב על סוסכם הנאמן או דווקא לנסוע באי-נוחות ברכבת הקיטור הגדולה – במפה תבחרו?

בעיות, בעיות בעיות?

המשחק אומנם מרגיש כמושלם אבל הוא עדיין חווה באגים מסויימים ובעיות, כי בכל זאת מדובר במשחק פרי פיתוח של בני אדם וכמובן שאין שלמות בעולם. לעתים יצא לי להחשף לבאג מוזר או מצחיק שלא ממש פגע בחוויית המשחק אבל הטריד אותי מאוד. גם מצב המולטי היה צריך ועודנו צריך לעבור שיפור כדי להגיע לרמה של משחקי מול רשת במשחקים אחרים של החברה ובכלל.
ישנם גם מכניקות שאני לא מצליח להבין כמו המכניקה בתוך המחנה שבה לעתים מופיעים כל מיני סמלילים על המפה או מטלות שעליכם לעשות או שאתם מעוניינים לעשות אבל אין פירוט יותר מידי על מה מדובר, זה עשוי לבלבל לא מעט ונקווה שהפאצ׳ים הבאים זה יסודר.

לסיכומה של ביקורת

קשה לעבור על כל סעיף, תכונה או מכניקה שקיימת במשחק, הוא משחק שלא נבנה ביום אחד והוא מכיל כל כך הרבה פרטים שאפשר לדבר עליהם, אבל אחרי כל הביקורת אני מאמין שאתם לא תרצו רק לדבר עליהם אלא גם לנסות אותם וזה מה שחשוב. המשחק באמת עושה את הטובה ביותר ומבטיח הנאה של כ40 שעות משחק במינימום והחוויה בתוכו, על אף הבעיות, היא חוויה מעולה שיוצרת לכם פינה חמה בלב למשחק בסגנון המערב הפרוע עם כל הקרבות, השיח עם הדמויות והגרפיקה עוצרת הנשימה בזמן שאתם מטיילים ברחבי העולם ומחפשים את המשימה הבאה או את המסבאה הקרובה, לשתות ולהשתכר, מה שנקרא, עד-לא-ידע. רציתם משחק מעולה עם סיפור טוב ושילווה במשחקיות טובה? RDR2 הוא בשבילכם. נסו אותו.

המשחק זמין לקונסולות הפלייסטיישן והXBOX, ולמחשב האישי.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?