מרחיבים את המוסך? תקימו סטודיו לפיתוח משחקים – Game Dev Tycoon – ביקורת משחק

העשור וקצת האחרונים היו שיא גדול בפריחתם של חברות עצמאיות לפיתוח משחקי מחשב מכל הסוגים והמינים. במשחק Game Dev Tycoon נתקלתי במקרה בזמן שוטטות באינטרנט, הסתקרנתי והחלטתי לרכוש עותק ב10 דולר(לפני השקתו בסטים) ולנסות משהו חדש. אז מה חשבתי על Game Dev Tycoon?

רכשתי את GDT אי שם בזמן הEarly Access שלו ואפשר לומר שבזכות הפשטות שלו ולאו דווקא בגלל הגרפיקה שלו, אני חושב שהוא משחק שיכול להעביר את הזמן בצורה מהנה ומרתקת, להעביר אתכם שיעור מזורז ומעניין על היסטוריית משחקי המחשב(בערך) והוא בהחלט לא מתנצל על היותו משחק פשוט שפותח ע״י סטודיו קטן בשם greenheartgames.

המשחק מציג לנו כמה עשורים החל משנות ה80(תחילת עידן המחשב המודרני) ועד כיום, כלומר תקופת יציאתו של המשחק, ומציג לנו בשינויים מסויימים בשמות ובמונחים, את עולם הגיימינג המתפתח והצעיר שהחל לצבור תאוצה עם משחקי טקסט וגרפיקה דו-מימדית פשוטה עד למשחקי 3d מפותחים ועוצמתיים ומותגי על.

גרפיקה? הצחקתם את היוצרים

המשחק מבוסס גרפיקה פשוטה במיוחד ומצויירת שיש שיתחברו אליה ויש שלא, היא לא תתאים לכל אחד ואם תבואו עם ראש פתוח תהנו גם מהגרפיקה הפשוטה ביותר, המצוירת ביותר, שגם עליה הייתה מלאכת מחשבת ועבודה קשה בפני עצמה.

אתם נכנסים למשחקים, פותחים לעצמכם דמות חדשה עם מגוון אופציות בתפריט פשוט במיוחד עם חווית משתמש פשוטה שנותנת לכם הרגשה של אכפתיות מהרצונות שלכם ומשם אתם מתקדמים לאט בין המשרדים המצוירים השונים החל מהמוסך הביתי שלכם ועד למשרדי פאר, הכל נראה פשוט להפליא ומעוצב ככזה כך שאין יותר מדי מה לומר, קו העיצוב שלהם

משחקיות פשוטה וחזקה?

הנקודות החזקות של המשחק הולכות לפן הטכני שלו, הוא מעביר לנו בצורה פשוטה את ההרגשה והיכולת לפתח משחקים שבעזרתם נצבור כסף ומעריצים ונוכל להתקדם טכנולוגית עד לטופ. פיתוח הux שלו כלומר חוויית המשתמש שלנו בו עובדת תכל׳ס די טוב ומפה אפרט.

כשאתם נכנסים למשחקים לראשונה אתם תוכלו לפתוח דמות ו״עולם״ כלומר לפתוח משחק חדש וכבר בתפריט תוכלו לבחור את שם הדמות והחברה שתנהלו, בגדים וצבעי שיער, אורך התקופה שבה המשחק נמשך לכאורה(המשחק בתכל׳ס לא נגמר גם לאחר תום התקופה) ואופציה לבחירתם שהיא די מאתגרת ומוסיפה המון תוספת והיא האפשרות שכל משחק שתיצרו בGame Dev Tycoon ייפרץ על ידי אנשים לכאורה ובכך תפסידו רווחים אפשריים על המשחק שפיתחתם ובעקיפין תאלצו לשרוד בכדי לא לקרוס כלכלית.

לאחר שהתחלתם אתם המשחק אתם נכנסים לעולם שכולו מוסכים ומשרדים, ועליכם להתקדם במשחק, להרוויח כסף, נקודות מחקר ומעריצים על מנת לפתוח אופציות נוספות לרכישה כמו ז׳אנרים נוספים, גרפיקת 3d, טכנולוגיית סטריאו ואפשרות מתקדמת למרקטינג ובקיצור הכל מהכל ובצורה פשוטה ובהבנה מינימלית. גם פיתוח המשחק לכאורה הוא פשוט ומחולקה לשלושה שלבים שבהם אתם בוחרים במה להשקיע יותר כסף ונקודות(2 סוגים – נקודות טכנולוגיה ונקודות עיצוב) וככל שתהיה התאמה בין הז׳אנר לפלטפורמה ולהשקעה בטכנולוגיה או בעיצוב כך המשחק יצליח יותר ויגיע ליותר אנשים וירוויח יותר כסף.

המשחקיות הזו היא מה שעושה את החוויה משעשעת ומעניינת שגרמה לי הנאה גדולה ממכניקות פשוטות, בהחלט לא משהו שחשבתי שיצליח לגרום לי להנות ואפשר לומר שבהחלט הבנתי כמה מראה וויזואליה זה לא הכל בעולם הגיימינג, המשחקיות היא בהחלט כמעט מעל הכל.

והפיל שבחדר?

אנדקוטה קצרה ומעניינת על החברה שפיתחה את המשחק מספרת על גרסה שהופצה לאתרים שעוסקים בהפצת ופריצת משחקים ובכך לעקוף את הרכישה, אחד הטריקים המעניינים שנקטו בהם בgreenheartgames הייתה להפיץ גרסה שבה, תאמינו או לא, לא תצליחו להתקדם אפילו צעד יותר משלב המוסך, כי כל משחק שתיצרו לכאורה יפרצו ומכך אתם תפסידו המון המון כסף ותכנסו לחובות, זו סוג של נקמה מהחברה עבור כל אלו שבוחרים לנסות לעקוף את הרכישה החוקית ולפגוע במפתחים.

לסיכומה של ביקורת

מצאתי את המשחק האולטימטיבי שהתחיל מסורת של שורת משחקי טייקון וניהול של חברות גיימינג ודומיהם, אתם לומדים לנהל חברות פיתוח וגיימינג ולפתח משחקים בצורה די פשוטה ומעניינת, וכמובן לנהל לאט לאט גם את כל מה שמלווה מסביב את כל הליך הפיתוח והשיווק שמסביב.
בהחלט משחק מעניין ומהנה שמוסיף המון ויכול להעביר לכם שעות ארוכות במטרות שתציבו לעצמכם ובמילוי אחר טבלת ההישגים שקיימת שמאתגרת אתכם לבצע כל מיני משימות שבאמת חלקן פשוטות וחלקן כנראה תקרעו מעצמכם שיערות בניסיון להבין במה טעיתם או מה לא עובד. המשחק הפשוט הוא בהחלט מה שתצטרכו לתקופה הזו, הוא עושה עבודה נהדרת עבור כולנו.

המשחק זמין לפלטפורמות המחשב האישי(סטים), אנדרואיד וios.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?