השעון של בן – בן 10 – ביקורת משחק

בן טן הוא מותג טלוויזיוני ששודר בקרטון נטוורק ארה״ב, ובארץ בערוץ הילדים. לאורך שנות קיומו הוא צבר מעריצים בגילאים צעירים, והסדרה על ילד עם שעון סופר־דופר־קסום תפסה תאוצה. לאחרונה יצא משחק בשם Ben 10: Power Trip וכעת ננסה להבין איך המשחק?

המותג של בן טן היה מותג טלוויזיוני משגשג בתקופת שידורו בערוץ הילדים, טרם הסכסוך בין יס והוט לRGE בעלת השליטה. הסדרה עסקה בילד שנמצא בחופשת קיץ ומוצא שעון קסום בשרידי מטאוריט שנחת זמן קצר לפני כן. השעון המסתורי מאפשר לו לשנות את צורתו לחייזרים שונים שקיימים בסדרה, וכעת צדים אותו.

המשחק החדש שמבוסס על המותג, יוצא 3 שנים לאחר המשחק הקודם בסדרת בן טן. פאוור טריפ בהחלט בני טוב ובעל עולם גדול והרבה לעשות, ולמרות זאת גם הוא לא חף מבעיות שקשה להתעלם מהן. נוסף לכך גם מהעלילה הפשוטה למדי אי אפשר להתעלם, בעוד אנחנו מטיילים ברחבי העולם המצוייר רחב המזמין והצבעוני.

בן, סבא והטיול המטורף

העלילה של המשחק בקצרה לוקחת אותנו להרפתקה של בן, סביו מקס וחברתו גוון, חופשה שמתחילה בחופשה מטורפת באירופה. הכל מתחיל לאחר שהקוסם המרושע ״הקס״ מטיל קללה באמצעות שחרורם של 4 קריסטלים מסתוריים במיוחד. מדובר בסיפור רקע נחמד למשחק הרפתקאות לגילאים צעירים יחסית. אך בפועל פרט לקטעי Cutscene וקטעי דיאלוגים אנחנו בעיקר זזים ברחבי המפה אחר משימות ומטלות ומקשיבים לדמויות שונות. הסיפור הוא מטרה קיימת, אבל הוא לא מורגש יותר מהמשימות שאנחנו מבצעים לאורך שעות המשחק.

קו העלילה מניע אותנו למקומות שונים בעולם של המשחק, בזה אין לי ספק. כמו כן העלילה של המשחק מלווה בדיאלוגים משעשעים במיוחד. יש לומר שההומור של המשחק לבדו עושה עבודה לא רעה, הומור ילדותי אבל כזה שעובד למרות הקהל שאליו הוא פונה. למרות זאת העלילה היא בעיקר כיסוי למשחק הרפתקאות חובק עולם ענק. עולם עם פעילויות שונות, קפיצות בין שיחים לגגות ומעבר מוזר בין ממדים בתור חייזרים מוזרים.

גרפיקה ציורית?

בן 10 פאוור טריפ מעוצב בסגנון ציורי תלת מימדי מגניב ומאוד אומנותי. יש לומר שתחילה צריך להתרגל לאופי העיצובי שהמשחק משדר, כזה שמזכיר את הסדרה ששודרה בקרטון נטוורק וערוץ הילדים. לאחר שמתרגלים לכך, מבינים ש״בן 10: פאוור טריפ״ מעוצב ברמה גבוהה ומעוררת השראה שמעבירה את האווירה שלו היטב. לעתים היו גליצ׳ים עיצוביים שגרמו להרמת גבה וגיחוך, אך במרבית הפעמים לא היה ספק כלל באיכות וההשקעה בעיצוב ובמודלים.

כמו כן עיצוב הטקסטורות נשקף כאיכותי ובעל אסקפט הומוריסטי, שמשקף את האווירה של העולם. גם הסביבה הדינמית היא נקודה חשובה, היא מאפשרת אינטראקציה עם רוב המודלים בעולם המשחק. כמו כן מאפשרת לחוות ולהסתובב בין הרים לערים ובין אזורי מדבר, יערות, ביצות ואפילו שלג. העולם צבעוני ומגוון וכך גם הטקסטורות והמודלים, ההשקעה ניכרת לצד הבעיות הקיימות.

משחקים ומטיילים ב״מגרש משחקים״

הכניסה לעולם המשחק לוותה בניסיון לנחש מה מחכה לי במשחק של בן 10. ההתרשמות הראשונה הייתה לא חיובית במיוחד, לאור לא מעט בעיות טכניות שצצו ופורט קצת בעייתי לNintendo Switch. הפורט הבעייתי מתבטא בתזוזה תזזיתית של הדמות והמצלמה ובנפילות פריימים של המשחק. למרות זאת המשחקיות אכן אפשרית ובחלק גדול מהזמן היא מהנה ביותר, רק לעתים צצות בעיות רציניות בתזוזה ובהתנהלות בעולם המשחק.

המשחקיות כוללת עולם רחב היקף, שבו אפשר להסתובב כאחת הדמויות(בן ושאר החייזרים שאוספים בדרך). לאורך המפה ממתינות משימות שונות חלקן מרגישות ליניאריות וחלקן מצריכות מחשבה מסוימת. גם הדמויות השונות שאותן אנחנו משחקים, מגיעות עם סט יכולות כל אחת. דוגמאות לכך כמו בעיטות־אש ועד ריצה ומכות מהירות וכלה גם בנסיעה על קורקינט (?). כמו כן ישנו ״עץ״ סקילים קטן לשדרג שמאפשר לכם לקבל פחות נזק, להכות חזק או לקבל לוט/שלל טוב משופר.

סאונדטראק, סאונדטראק, סאונדטראק

במילה אחת על המוזיקה והסאונדטראק שמלווה אותנו, אפשר לומר שהם מעולים. כשאנחנו בוחרים לרוץ ממשימה למשימה או להסתובב ברחבי המפה, אין ספק שסאונדטראק הוא נושא חשוב. במקרה זה הוא אספקט שמקבל, להפתעתנו, דגש רב במשחק וקשה לדמיין את החוויה בפאוור טריפ לולא היה קיים כמו שהוא. מדובר בתוצר מושקע שמעביר את התחושות בזמן שאנחנו מתרוצצים לנו בעולם הענק, בכל פעילות שבה אנו עוסקים.

סיכום

בן 10: פאוור טריפ הוא לא משחק מושלם, הוא חווה כשלים ובעיות לא מעטות. הראשונה והחשובה בהן היא הפורט הבעייתי, שמלווה בתוצרי לוואי שפוגעים בחוויה. אך אל לנו לפסול אותו היות והוא מספק, מעבר למעטפת הזו, חוויה שלא שווה לפספס ומעבר לכך אף שווה לנסות. מדובר בעולם רחב הידיים שמזמין אותנו לסייר בו, להרוג מפלצות ולבצע משימות מגוונות. יש פה מן הליניאריות שעשויה לפגוע בחוויה, אך מעבר לכך זו כן פנינה קטנה ואיכותית מבית קרטון נטוורק. אם אתם מחפשים משחק חמוד שיעביר לכם את הזמן, פאוור טריפ הוא אופציה טובה לטווח גילאים די רחב. אז רוצו לנסות.

תודה ענקית לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של Ben 10: Power Trip.
Ben 10: Power Trip זמין לרכישה עבור הקונסולות Nintendo Switch, Xbox One וPlaystation 4.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?