ביקורת: Immortals Fenyx Rising – משחקים באלים ואנשים

חלמתם לשחק ישויות רבות עוצמה במיתולוגיה היוונית? Immortals Fenyx Rising הופך אתכם להאדם היחיד שיכול להציל את הר אולימפוס והאלים היווניים. זאוס, אפרודיטה, ארס ושאר האלים שמעים את מבטחם בכם. האם נצליח להציל את העולם? האם מדובר במשחק מעניין ומהנה? בואו נבדוק

אני אתחיל בכך שUBISOFT נמצאת בתקופה טובה, והמשחקים שמושקים בתקופה זו הם מהטובים של החברה. לאחרונה יצאו משחקים נוספים מבית יוביסופט: Assassin's Creed Vallhalla וWatch Dogs Legion. כעת כשאנחנו בתוך תקופה ההשקות הזו, אנחנו זוכים להנות מהחדש של יוביסופט קוויבק. Immortals Fenyx Rising הוא משחק נהדר, בכל אספקט שבו – בעולם הפתוח, במשימות, בדיאלוגים ואפילו בסאונדטראק. כפועל יוצא הוא כן מכיל עלילה מרכזית, אך היא לא לוקחת את עצמה ברצינות רבה. המשחק מרגיש מיליון דולר.

Immortals Fenyx Rising לוקח אותנו בזמן לתקופת יוון העתיקה, היישר לחיקם של האלים היווניים והמפלצות. למעלה מכך לפנינו פרוש עולם צבעוני ומרשים, שפנינו מועדות לחקור כל סלע וכל נקיק בו. כמו כן הוא מכיל פעילויות רבות, בין היתר: פאזלים מאתגרים, קרבות בוס אדירים וחיפושי משאבים. הוא מזכיר במקצת את ״זלדה BOTW״, אבל מצליח בעצמו לספק אותנו לאורך הזמן שנשהה בעולמו.

פוגשים את אל המלחמה ארס, שנהפך לתרנגול פחדן

עולם מהמם ופתוח לשטוף את העיניים

Immortals Fenyx Rising מציג קו גרפי-מצויר שמוביל אותו לכל אורכו. אנחנו נכנסים לעולם פתוח רחב ידיים וצבעוני, בו אנחנו נהנים מיופיה של יוון העתיקה. המשחק נראה באמת נפלא, ומציג את היכולת של המנוע הגרפי AnvilNext 2.0. הטקסטורות והמודלים נראים מעולה, בין שנסתכל על הטבע מסביב ובין שנסתכל על דמויות במשחק. בנוסף הדמויות של פיניקס, האלים, המפלצות ובע״ח, שופרו ועוצבו בצורה מדויקת ומרשימה. בהסתכלות על המשחק כולו, הויזואליה שלו לא פחות ממדהימה וגורמת לנו רק לרצות להמשיך ולשחק. אומנם גרפיקה היא לא הסיבה היחידה לשחק, אבל הסגנון של IFR מקסים ומלא חיים.

אם חיפשנו סיבה ראשונה למה לשחק בו – הגרפיקה היא הסיבה הזו. אם תרצו ואם לא, מדובר בפן חשוב שמבוצע בצורה באמת טובה. לא מצאתי באגים רציניים בגרפיקה, והכיף להסתובב בעולם המגוון לא עצר לרגע. אין לי ספק שצוות הסטודיו למד לנצל את המנוע הגרפי, ועבד איתו בצורה הטובה ביותר. מדובר בצדדים טכניים של המידול והעיצוב של הטבע בעולם, של הדמויות שסביבנו ושלנו. זה נעשה במקצועיות ויצירתיות, ומתבטא בשפה הגרפית שלו.

נכנסים למימד אחר ובו מתמודדים עם אתגרים, פאזלים ומפלצות שונות.

מספרים סיפורים – היו היה פיניקס

הסיפור של המשחק כה פשוט, ובאותה נשימה משעשע, מעניין ומכניס עמוק לאווירה. אנחנו נכנסים לעולם המיתולוגי, ועוברים מסע אפי בהשראת המיתולוגיה היוונית. בIFR אנחנו משחקים את פיניקס, הגיבור בסיפור של פרומתאוס וזאוס, במסעו להסרת הקללה והצלת האלים.

בדרכנו לתהילה אנחנו נלחמים ביצורים קסומים ואגדיים, נלחמים לשחרור האלים והאולימפוס וכמובן צוברים עוצמה. היעד שלנו הוא לחסל את הטיטאן האכזרי טייפון,דמות אכזרית ונוראה שהשתלטה וכלאה את האלים. אנחנו מבצעים משימות, משוחחים עם דמויות מעניינות כמו האלים והרמס שמתזזים אותנו בעולם הענקי.

הדמות המפחידה של טייפון, בנה של האלה גאיה, החליט להמיט על האולימפוס

השיא מגיע דווקא מכיוונם של המספרים, זאוס ופרומתאוס, שדרכם אנחנו מקבלים את האווירה וסיפור הרקע. הדיאלוגים במשחק, בעיקר בין השניים, קולחים ומצחיקים עם עקיצות והתבדחויות. לא חוויתי דקה שבה לא נהנים מבדיחה טובה של פרומתאוס או יציאה הזויה של זאוס.

המשחק לוקח את הדמויות האייקוניות מהמיתולוגיה היוונית, מעביר אותן שינוי והופך אותן קלילות. זה יוצר אווירה משוחררת ומהנה במשחק, ויוצר רצון להתעמק בסיפור הכללי. כמובן שהשניים לא לבד בעולם, וגם פיניקס הוא דמות־חייל משעשעת ומצחיקה. אנחנו נהנים מהדיאלוגים שלו עם האלים המשוחררים, והשיחות הקורעות עם הרמס. לטעמי Immortals Fenyx Rising הוא משחק עם העלילה המעניינת והמצחיקה ביותר, מאלו שיצאו בתקופה האחרונה.

העולם הכי יפה, צבעוני ומגוון שנזכה לו במשחק, הן בויזואליות והן במשחקיות. העולם כולו מוכן עבורנו

פוגשים את האלים ונלחמים בטייפון?

המשחקיות עולה מעבר לכל דמיון, ןכמעט בלי בעיות או באגים. המשחק הוא משחק עולם פתוח מגוף שלישי, ומרגע הכניסה וסיום הפרולוג אנחנו נכנסים לעולם הענק. במשחק משימות מסוגים שונים וביניהם: הקווסט הראשי, משימות צד, איסוף פירות ויהלומים וחיסול מפלצות מיתולוגיות. המטרה להשיג אמצעים לשדרג את עצמנו, ובכך לנצח את הבוסים ברחבי המפה ולבסוף את טייפון. גיליתי כמה המפה ענקית ואנחנו נעים בה בFast Travel או באמצעים הנפוצים כמו תעופה והליכה. כן, ניתן לדאות ממקומום גבוהים למקומות אחרים (ולשפר את היכולת הזו). בפן הטכני לא היו ירידות פריימים עוד בעיות במכניקה או בפיזיקה של המשחק.

במהלך המסע שלנו אנחנו אוספים: Coins of Charon לשדרוג היכולות, פירות שונים ליצירת שיקויים. יתר על כן אוספים גם אבני חן לשדרוג נשקים, Ambrosia למד החיים וברקים למד הסטאמינה. אנחנו מקבלים במשחק מד חיים וסטאמינה שנצטרך לשדרג, וחשוב להשקיע בהם.

מעצבים את הדמות שלנו, ומתחילים את ההרפתקה.

כמו כן לדמות שלנו אינוונטורי, בו נאסוף חלקי שריון ונשקים כמו חרבות וגרזנים או קסדות. כמו כן בו מחזיקים באותם שיקויים של מגן, חיים, סטמינה ותקיפה שמחזקים ומסייעים לנו בקרבות. זאת ועוד קיימת מערכת היכולות, כזו שמאפשרת לשדרג את הדמות בסקילס ונותנת ״כוחות אלוהיים״. תוספת מגניבה היא הברכות (Blessings), שהם ״הטבות״ שמסדרים לנו האלים בקרבות לאחר שעזרנו להם. בין היתר אפשרות לחזור לחיים, לאחר שמתנו באמצע קרב חשוב וללא שיקויים.

במהלך השהות במשחק, אנחנו יכולים לשדרג את עצמנו או לחרוג מהסיפור לטובת משימות צד טובות. בנוסף יכולים לבצע משימות צד שבחרנו או משימות יומיות, ניווטים, ואפילו לצלם תמונות אפיות. מעבר לכך לכבוש מגדלי תצפית, לעשות מטלות הרואיות ולהכנס לאזורים בשם Vaults of Tartaros.

התמודדות מאתגרת במשחק מתחילה כאשר טייפון פוצח בדקות ארוכות של הפגזה במפלצות וכדורי אש לוהטים. מדובר בזמן בו מתרחשת תופעה מיוחדת, שמחזקת או יוצרת יצורים הרסניים ולוהטים. החל מיצורי יער פשוטים כמו אריות וחזירים ועד להשחרת השמים ומטחים דמויי־מטאורים לוהטים.

פאזלים שונים יספקו לנו אתגר מעניין ומוסיף לחוויה.

מערכת הקרבות

כעת נדבר על כמה מערכת הקרבות בIFR באמת מעולה מכל שיעור. ככל שעבר הזמן והשתדרגתי, ראיתי כמה מערכת הקרבות מותאמת לשינויים שאנחנו עוברים. כפועל יוצא היא מכילה מהלכים שונים שמאפשרים לנו לנצח, כשדבר ראשון נמצא את מכניקת הקומבו. מהלכי קומבו מאפשרים לנו להכות ברצף באויב, מדובר במהלך מספק אך לא תמיד מהלך מספיק. אנחנו מקבלים, לצד הקומבו, יכולות שמאפשרות להכות חזק יותר, להחזיר מכות או ליצור מכות מיוחדות. ככל שמכים כמה שיותר פעמים, מכת הקומבו מתחזקת יותר. כמו כן אנחנו יכולים להלחם עם שלושה כלי נשק: חרב, גרזן וקשת. כמו כן את שלושתם, יחד עם השריון, עלינו לשדרג כדי להתאים את עצמנו לכל קרב.

מצאתי את עצמי נלחם נגד אותו בוס, היות שהגעתי לא מוכן עדיין. לכן עוברים מסע, ומשתדרגים לרגע הנכון. כמו כן את תמצאו בוסים חזקים וחלשים, כמו: קיקלופים, מדוזה, מינוטאורים וטיטאנים פסיכוטיים. כל אחד מהם בעל יכולות שונות, וישמח להפוך אתכם למתים ברגע.

הסאונדטראק שכבש אותי

הסאונדטראק של המשחק מדהים. כל זמן שבו שהיתי בחיק האלים היווניים וטייפון, לא יכולתי להנמיך את הסאונד לרגע. רואים את רמת ההשקעה במשחק, כל קרב ואתגר זוכה למוסיקה איכותית וייחודית. כמו כן אם תסתובבו להנאתכם בעולם תהנו ממוסיקה מרגיעה, עד שטייפון יפצח במופע האימים. גם בזמן הזה, המוזיקה אפית ומעולה, ומעלה את האדרנלין למקסימום. ביתר הזמן, כמו שהסברתי, תתנגן נעימה כיפית ומרגיעה שתהווה זרועה משלימה לחווית המשחק. המלחין של הסאונדטראק והנעימות עשה אחלה עבודה, וגרם לי לרצות לחפש את הסאונדטראק לפלייליסט שלי.

מסכמים: אנחנו יוצאים לחופשה מסוכנת ביוון העתיקה

Immortals Fenyx Rising הוא חוויה חצי־היסטורית מטורפת, בה אנחנו צריכים להכנס לעולם לחקור ולהלחם. מדובר באחד המשחקים הטובים שיצאו לאחרונה, והחוויה היא הטובה ביותר שחווינו עד כה. הוא אומנם לא מושלם, אבל הוא מספק לנו שעות ארוכות של הנאה צרופה. מערכת הקרבות מצוינת, העולם הפתוח הענק והמשימות הן רק ההתחלה. UBISOFT עברה שינוי מהותי, ורואים זאת גם בImmortals Fenyx Rising. אם חיפשתם משחק מעניין עם שילוב נהדר של הומור ואקשן מעולים, המשחק הזה בשבילכם לגמרי. המשחק מומלץ בהחלט, לכל אחד שרוצה לעבור הרפתקה משנה גורלות.

המשחק זמין לרכישה עבור המחשב האישי, PS4/5, XBOX SERIES X/S, NINTENDO SWITCH וגוגל סטדיה.

תודה לעדלי יונייטד ולUBISOFT על עותק הסקירה של Immortals Fenyx Rising.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?