לונדון אנחנו באים – Watch Dogs Legion – ביקורת

וואטצ דוגס לגיון(Watch Dogs: Legion) נראה דומה ומרגיש דומה (גם גרפית), אבל הוא פשוט לא המשחק שאנחנו מכירים מקודמיו. ב2017 התפרסמה אצלנו ביקורת למשחק השני וכעת המשחק השלישי יוצא רשמית. הוא מספק חוויה מעניינת, אפשר לומר אפילו אפוקליפטית בצורה מסוימת. הוא לחלוטין לא מה שדמיינו, וככזה הוא גם מספק חוויה סינמטית מיוחדת. אז מה חווינו ובמה מדובר?

ארבע שנים מלאות בניחושים וסבלנות שפוקעת עברו, וזמן רב עד שזכינו לקבל משחק חדש של Watch Dogs מאז המשחק השני. בדרך עברו ספקולציות שונות והמון ניחושים ורמזים מצד המפתחת UBISOFT. המשחק יצא ב29 לאוקטובר וניסה להביא רוח של חידושים, ולנסות לחזור ללב השיח של הגיימרים בתקופה הזו. בכניסה הראשונה למשחק נזכרים מה כן אהבנו דווקא במשחק הראשון של וואטצ׳ דוגס. הוא חזר להיות אפל ומלא מסתוריות, אך הפעם בלי סיפור רקע ממוקד או משהו שמזכיר את מה ששיחקנו עד כה.

Watch Dogs: Legion לוקח אותנו לקור המקפיא ולנופיה האורבניים של אנגליה עתידנית, עליה השתלט ארגון אכזרי בקצת עזרה ממערכת הCTOS. בנימה יותר ספציפית נזכה לנסוע או להלך ברחובות ולמולנו נופיה של לונדון עם הביג בן וארמון בקינהגאם. יש לומר כעת שהוא לא מזכיר את קודמיו כמעט כלל, הסיפור הוא לא מרכז העניינים בהכרח כמו שהמשחקיות תופסת בו. כמו כן גודלה של המפה התעצם במקצת ואנחנו די רשאים לעשות בה כרצוננו במגבלות שמוצבות למולנו מטעם היוצרים.

הטייזר שעבר שכלול

עלייתם, נפילתם ושוב עלייתם של DedSec

להופיע בלונדון כאחת מעשרות, מאות ואף אלפי דמויות שניתנות לגיוס לדד־סק זו חוויה ממש שוברת שגרה. כמו כן בהחלט מדובר בצעד אמיץ של יוביסופט, הבחירה לשחרר קונפסט עלילתי לטובת משחקיות. העלילה של המשחק היא בעיקר בקווים כלליים, כך שאין בהכרח בת דודה לנקום את מותה או בשלטון שפגע בנו אישית. זה מוביל לכך שלא נמצא גיבור אחד לסיפור רב־הפנים הזה, אלא גיבורים רבים שבעצם מייצגים בני אדם עם סיפורים שונים.

אם בכל זאת אתם מחפשים עלילה, מדובר בעלילה פשוטה להפליא שמהווה טריגר עבורנו להלחם בחשאי או בחוצות מול אויבים חכמים. הסיפור לוקח אותנו לאנגליה העתידנית, לונדון נמצאת תחת מתקפת טרור מתוחכמת שפוגעת בכולם. מתקפת טרור והשתלטות אלימה הן מנת חלקה של לונדון, היא נכבשת בידי ארגון אלביון ששולט ביד רמה עם סוכניו והמשטרה. ארגון DedSec המרוסק מנסה להשתקם, הדרך שלו היא גיוס של סוכנים חדשים והתססת השטח נגד השלטון האכזרי.

נלחמים באלביון ומחזירים את לונדון

המשחק נפתח עם סוכן שמבצע משימת השתלטות עבור הארגון כדי להשתלט על מערכות מיחשוב, משימה שמשתבשת ומסיימת את חייו. לאחר סדרת תקיפות ברחבי לונדון אנחנו נקראים לדגל, בוחרים דמות, ומתחילים להלחם בשלטון ״אלביון״ ולגייס סוכנים כדי להציל את אנגליה. לא מורכב במיוחד נכון? אך הפעם אנחנו לא נלחמים למעננו, אלא למען אנגליה בהרגשה שהופכת אותנו למעיין ״סוכן הוד־מלכותה״ לא רשמי (כמו MI6 אמרנו?).

ארגון שלם על הגב שלנו?

המשחקיות של המשחק מזכירה במידה מסוימת את מה שהכרנו בחידושים קלים, ובכל זאת לא תמצאו יותר דמיון מפרטים כה קטנים. אם יש כיוון שהמשחק יכול לקחת, זה קרה כעת בטיימינג של המשחק השלישי. בעת הכניסה למשחק אנחנו מקבלים קדימון קצר, ומשחקים דמות שלא תשוב אלינו לאחר תום הקדימון – הסוכן דלטון. לאחר שהבנו את ההתחלה אנחנו מקבלים אופציה לבחור אחת מכמה דמויות, אופציה שתתרחב עם תחילת המשחק עצמו. פונקציות משחקיות רבות נשללו או שונו ממה שהורגלנו וכעת אנחנו ״אנושיים יותר״, כך שלכל דמות יתרונות משלה לצד משותפים ביניהן.

אפשר להיות כל אחד

משחקיות משופרת שכוללת נהיגה נוחה ושליטה מלאה ברכבים ובדמות, בזמן שנהגתי בנתיב השמאלי (בכל זאת אנגליה) לצד נהר התמזה. כמובן שאי אפשר, במיוחד בתקופה זו, לוותר על ביקור וירטואלי בבגין־בן או בארמון בקינהגאם. שום דבר לא יכל לעצור אותי בדרכי בסירה, ברחפן או ברכב מלחצות את לונדון של יוביסופט לאורכה ולרוחבה. כמובן בתנועה מתמדת בין משימות, אתגרים ומעקב וגיוס של סוכנים חדשים באמצעות משימות למלחמה באלביון. וואטצ׳ דוגס לגיון לא מושלם, לצד מה שהתווסף יש את מה שהוסר כמו השליטה ברמזורים המוכרת או אפילו פונקציית הBlackOut.

כל זה קורה כשבדרך ניידות משטרה, רחפנים מכל הסוגים ומחסומים מתוחכמים שבעת הסתבכות יתריעו למשטרה שתשלח בתורה רחפנים ומשוריינים. מאתגר אמרנו, לא?

משחק חדש, תפריטים חדשים

התפריט של וואטצ דוגס: לגיון קיבל שדרוג ושינוי, ולקח לי מעט זמן להכנס לעניינים. אך ההגיון שלהם עובד בצורה פשוטה – כמה שפחות = יותר פשטות. התפריט מתחלק למפה, משימות, טכנולוגיה, קבוצה(הדמויות), דאטה והחנות. כל אחת מהפונקציות משרתת אותנו בזמן שהותנו בלונדון העתידנית:
המפה להתניידות (ניווט, פאסט טראוול, איתור משימות) כמו בכל משחק, תפריט המשימות שמתחלק למשימות ראשיות, משניות ומשימות של דמויות.

כמו כן עץ הסקילים שעבר שינוי, וחולק כעת לסוגים: שישה שדרוגים טכנולוגיים, שישה גאדג׳טים שימושיים, שמונה האקים שונים וארבעה נשקים. את נקודות הטכנולוגיה תמצאו ברחבי המפה כמובן. לאחריו נמצאים תפריטי הצוות שאתם מגייסים או גייסתם ובו אתם תנועו בין דמויות בצורה פשוטה ויעילה. והשניים האחרונים כתוספת הם תפריט הדאטה שמכיל כל מסמך והקלטה שתמצאו והחנות שבה רוכשים סקינים בכסף אמיתי.

נלחמים ברחובות לונדון

חשוב להכנס בעובי הקורה ולהבין שלמרות המגבלות שקיימות למשל בדמויות ובמנגנון הפריצות, אין פה עניין שכל כך פוגע בחוויה. המשחק מכסה על כך בזה שכל דמות כאמור מכילה סקילים משל עצמה, לצד אותם סקילים משותפים מעץ הסקילים. בין היתר דמות ״מרגלת״ עם רכב מתוחכם ושעון ריגול, פועלת בניין עם גישה לרחפן מיוחד. בין היתר גם האקר מוהיקן עם יכולות פריצה מהירותת ויכולת לגנוב ״מפתחות״ או גנגסטר עם קלאצ׳ניקוב.

נלחמים באויבים, ומשתלטים על לונדון? כנראה

היות והאונליין לא הושק עדיין, נכון לכרגע אנחנו עוסקים בקמפיין ולעתים גם הוא סובל מבעיות. נתחיל מאויבים שאפילו בקרבתם, על רמת נורמל ואפילו הארד, לא שמים לב אליכם או לחבריהם המתים. כמו כן המרדפים עם חיילי האלביון לא היוו קושי, אפילו בלי שימוש וקיומה של אופציה להחשכת העיר או חלקים ממנה. המצודות והבסיסים שלהם לא הרגישו עמוסות אויבים כמו במשחקים הקודמים. בWatch Dogs: Legion תמצאו מעט אויבים, אומנם חזקים, אך בסופו של דבר גם הכמות קובעת. וכמובן שצריך להתרגל למסכי טעינה שמרבים להיות חלק אינטגרלי במשחק, לאחר התגברות המכשול הזה אנחנו בפנים.

מערכת קרבות מעולה

חשוב לציין: אם תשחקו כדמות ״מרגלת״ ותרצו להחזיק קלאצ׳ניקוב, לא בטוח שתוכלו לקנות כי המשחק לא מכיל חנויות נשקים. כמו גם חוסר האפשרות להרים נשק מהרצפה, מדובר בשינוי ניכר שתחילה הקשה עלי עד שהבנתי שלכל דמות יתרון שונה לגמרי. כל דמות מחזיקה אמצעי לחימה שונים, מה שמשותף הוא בעיקר עץ הסקילים שמכיל נשקי שוק(טייזר חזק יותר) ומערכת קרבות מצויינת. מערכת שמספקת לנו אפשרות לריב ולבצע את מיטב ביצועי הדמות על חיילי האלביון.

מסכמים: עולם חדש, דמויות חדשות וכמה עלילות

Watch Dogs Legion הוא הגרסה האידיאלית לווטצ׳ דוגס, והוא לא משנע אותנו רק למען נקמה אישית עבור דמות. אנחנו משחקים בכמה דמויות, כולן בעלות יתרונות וחוזקות ייחודיות ובהתאם לכך הפליי סטייל שלנו. המטרה? כיבוש והצלת לונדון מידי האלביון, הבעיה? הפעם כל דמות מחזיקה יתרון וחסרון והיכן שאין AK יש כנראה פריצה מהירה. הבעיה היא שאנחנו לא באמת טורחים להתחבר לדמויות, אלא רק לנסות להעביר אותן לצד שלנו (העברתם שוטר מושחת אליכם? יהיה לכם קל לפרוץ למשימה זו או אחרת).

אם חשבתם על Watch Dogs: Legion עשיתם אחלה בחירה במשחק שלא בהכרח ראיתם בקודמים. הוא בהחלט יעביר לכם שעות של הנאה ברחבי לונדון המופלאה, שבעת ממשלה לא־מתפקדת עברה הפיכה אלימה שהפכה את האזרחים לאויבים. אז בדרככם להציל את לונדון אל תשכחו לגייס סוכנים, לשפר את הסקילס ולהפוך כל דמות שלכם לבדאסס כוחנית.


תודה ליוביסופט ולעדלי יונייטד על עותק הסקירה של Watch Dogs: Legion
המשחק זמין כעת לקונסולות הפלייסטיישן (ארבע וחמש), לאקסבוקס (וואן וseries x), גוגל סטדיה ולמחשב האישי.

הביקורת על האונליין תתווסף או תופיע בביקורת משלה

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?