ביקורת: Watch Dogs 2 (שוחק בPS4)

יוביסופט משקיעה הון על כל משחק שלה אך למרות כל זה היא זכתה בשנים האחרונות בתואר המפוקפק של "החברה המאכזבת ביותר בעולם" תואר מפוקפק שהיה שייך בעבר לEA, בכמה משחקיה האחרונים יוביסופט הציגה לנו עולמות יפייפיים בין אם בעולם המודרני דוגמת WD1 ובין אם בתקופות זמן שונות כמו משחקי AC ובדיעבד אכזבה מעריצים עם הבטחות שלא עמדה בהן אך האם במשחק הזה UBISOFT התעלתה על עצמה? בואו נבדוק.

המשחק הראשון יצא ב2014 אחרי הייפ של כשנתיים(הוצג לראשונה בE3 2012), הגראפיקה הייתה מבטיחה הרעיון גאוני ומקורי והביצוע היה נראה מעניין אך משהוא יצא דווחו על בעיות ועל חוסר התאמה בין מה שהוצג בfootage למה שיצא בפועל ויוביסופט הואשמו בהטעייה ע"י קהל השחקנים.

המשחק עקב אחר דמות בשם איידן פירס שלאחר מותה של אחייניתו יצא למסע ארוך וכואב של נקמה סטייל האקרים, והסוף? לא רע כל כך. אומנם הגראפיקה שלו נראתה לבסוף מיושנת והביצוע של הפיזיקה שלו היה די רע אך העלילה היא זו שאותי אישית סחפה למחוזות האפלים ביותר של העיר שיקגו לכנופיות ולפושעים ואכן הרגשתי חלק מהדמות.

כשנתיים עברו ובשנת 2016 יצא אלינו המשחק WD2 אך האם הוא עומד בציפיות שהוצגו לנו? האם הוא התעלה על המשחק הראשון בכל הפרמטרים? אכן כן.
העולם גדול יותר מורכב יותר אבל גם צבעוני יותר צעיר יותר ועם קו עלילה קליל מקודמו, אנחנו עוקבים אחרי מרקוס הולוואי האקר צעיר שהצטרף לחבורת DEDSEC במטרה להפיל את המערכת המשודרגת ctOS 2.0 ולהלחם בממסד שעוקב אחרי האזרחים, הפעם נוספו לנו אמצעים נוספים וחבורה חיה ונושמת שעוזרת לנו לאתר ולהלחם בארגון המחזיק בבעלות על ctOS הלא הוא Blume.

בואו נבחן אותו לפי התוכן שבו
העלילה שלו סוחפת מאוד אך קלילה מאוד ביחס לעלילה הקודרת של קודמו, הוא כיפי צבעוני ומרגיש מאוד חי ודינמי וכן ניתן לראות שילוב של נושאים הקיימים אצלנו ביומיום כמו אימוג'ים(מישהו הזכיר את אימוג'י הקקי?), סגנון הדיבור הצעיר והקליל והיחס שיש לכל דמות במשחק.
אומנם הרגשתי קצת כמו ילד בחלק מהמשימות שמבצע אותן רק כי הוא חייב לא לאכזב וישנם פעמים שהקשר אם הדמויות מרגיש מוזר וילדותי אבל אוי אלוהים כמה שהוא השתנה ברוב הדברים לטובה – בנוסף לעלילה הדי טובה, החבר'ה ביוביסופט הקשיבו לקהל ושיפרו את תהליך ההאקינג כדי שיהיה מסובך יותר וכן הוסיפו לנו רחפן אדיר וג'אמפר(מעין רכב קטנטן) וכל זה כדי לרמוז לנו שלעומת המשחק הקודם שעסק בעיקר באקשן ופחות בהתגנבות הפעם המשחק רוצה שנתגנב ונבצע דברים בשקט.

האם העלילה ומשימות הצד מספיקות כדי לספק אותנו השחקנים?
לא בהכרח, עברו בערך 15-20 שעות והייתי כבר במשימה הראשית האחרונה דבר שגרם לי לחשוב על זה שהמשחק קצר מקודמו מבחינת העלילה הראשית אולי כדי לא להכביד על השחקנים, אך משימות הצד בהחלט מוסיפות במיוחד המשעשעות שביניהן(אם פריצה ליוביסופט וגניבת טריילר למשחק חדש נחשב משעשע) ואכן ניתן לעבור את משימות הצד ולפרוץ למגוון מקומות, אך הרגשתי שחבל שיוביסופט הורידו את רוב המיני-גיימס דבר שהוריד את העניין במשחק(איפה הזמנים שהיינו קופצים מפרח לפרח תחת סטלה;) ) ובכל מקרה העלילה מאוד קצרה סך הכל ואני הייתי מצפה ממפתחת מכובדת כמו UBI להוציא משחק ארוכים עם עלילה מעניינת שתגרום לנו לרצות להשאר כי כרגע אורך החיים של המשחק לא מספיק ארוך כדי להיות שווה את המחיר שהוא נמכר בו.

הדיבוב המוסיקה הנהיגה והשליטה
הדיבוב נעשה בטוב טעם ואכן רואים את התוצאה המעולה שתאמה את הציפיות אך לעומת זאת המוסיקה וחוסר היכולת להתאים מוסיקה משל עצמך וחוסר הגיוון בכמות המוסיקה במשחק פגמה במשחק ולצערי זה פרמטר שיש ליוביסופט על מה לעבוד עדיין. כמו כן השליטה בשחקן והנהיגה נלקחו הפעם בחשבון יותר לעומק ואכן עברו עבודה מחדש, הפארקור והשליטה שופרו מאוד וכמובן איך אפשר לא לדבר על הנהיגה – הנהיגה במשחק הראשון הייתה זוועתית וגרמה לנו להתייעץ מהמשחק אך הפעם ע"פ הצהרותיה של יוביסופט המנוע הפיזיקלי שפותח לנהיגה פותח מ0 אך ורק למשחק הזה ולא הובא ממשחק אחר ואכן מרגישים טיפה את השינוי בנהיגה שהיא קלילה יותר וחלקה יותר.

גראפיקה יציבות וFPS
הגראפיקה במשחק באמת שופרה והפעם קיבלנו עיר מהממת גדולה מאוד שכל הטקסטורות בה נראות חדות מאי פעם ועל זה מגיע ליוביסופט כל הכבוד ואני מאמין שאט אט הם יגיעו לרמה אפילו יותר ריאליסטית וטובה.
והנה הגענו למכה של המשחק הקודם בעיות היציבות והFPS ואוי כמה שהמשחק הקודם חווה בעיות בתחום הFPS והיציבות במיוחד במחשב, הפורט לא התאים ומשהו שם לא הסתדר לחבר'ה מיוביסופט והרגישו את זה בירידות פריימים חדות כל הזמן זה העיק פגם בחוויה ועד עצם היום הזה לא פתרו את הבעיה כמו שצריך וחבל.

המולטיפלייר
אולי אחד הדברים שהצילו את המשחק, אומנם הוא לא כמו של מקבילו GTA V אבל הוא בהחלט ראוי למקום של כבוד, הוא עבר מתיחת פנים מקודמו חלק מהמודים הוסרו ונוספו אחרים כולל co-op וחלק נשארו כמו האפשרות לפרוץ לאדם אחר ומטרתכם לגנוב ממנו קבצים. אפשר לומר שהמולטי שלו כן עבר שינוי אחרי חשיבה מעמיקה של המפתחת ואני מקווה שהוא ימשיך להיות פעיל על אף שהוא לא מושלם כמובן.

וחשוב לי לציין שישנה חזרת אורח של דמות מWD1 הלא היא T-BON, זה די מוזר וקריפי אבל הדמות שלו הפעם משחקת איתנו והצטרפה לדדסק כדי לעצור את BLUME.
ואני אשמח לדעת למה במשימות בהם נפתחים קומות זמנית כמו בWD2 בניין הFBI וכ'ו למה אחרי שמידלו ועבדו על זה נעלו את האפשרות להכנס אליהם אחרי המשימה?

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?