פעם שלישית זומבים? – Rainbow Six Extraction – ביקורת משחק

אחרי לא מעט המתנה אנחנו מקבלים את Rainbow Six Extraction מבית יוביסופט. תחילה הייתי סקפטי, בכל זאת משחק שעשוי להדמות לריינבואו סיקס סיג'? האמת שקצת התבדיתי מחששותי, ואני שמח שקיבלתי את הההזדמנות להתבדות. האם זה מספיק כדי להכתיר אותו כהצלחה? בואו נבדוק 😉

נכנסתי לRainbow Six Extraction בתחושה מעורבת, בכל זאת המשחק המקביל שלו מבית יוביסופט זוכה לשחקנים רבים כמספר הביקורות. בכל זאת אמרתי לעצמי ששווה לנסות, וזו עשויה להיות הפתעה נעימה דווקא. תחילה לוקח זמן להתרגל למשחק, אבל ברגע שנכנסים לעניין הוא הופך להיות אחלה דרך להעביר את הזמן. הוא ממשיך את הרצף של משחקי הזומבים שיצאו בשנים האחרונות, שבהם אנחנו נלחמים ביצורים ההזויים שמנסים להרוג אותנו. מה שB4B החדש לא הצליח לעשות כמו שצריך, דווקא ריינבואו סיקס החדש עושה בצורה מעניינת. הוא די לוקח את הכיוון של המשחקים הללו, ומפקס אותם למפות קטנות יחסית וממוקדות יותר.

מדובר במשחק עם קונספט מעניין, שהצליח להפתיע אותי למרות שהוא לא מקורי במיוחד. מה אנחנו הגיימרים צריכים יותר מכמה יצורים חסרי חיים להרוג, חברים וטרולים לשחק איתם וכמובן משימות כדי לתרץ את הסיבה לקרוע את היצורים חסרי החיים. זה עובד ובצורה לא רעה בכלל, אתה נכנס למפה עם עד שלושה אנשים, חברים או אנשים רנדומליים, ופשוט מתכונן לכסח זומבים עם מיטב הארסנל שלכם. כמובן שמדובר בארסנל שחשוב להשתמש בו בתבונה, אחרת תמצאו את עצמכם בלי תחמושת או רימונים למשל. ברגע שאתם בפנים אתם מרוכזים אך ורק בלהשאר בחיים, וכמובן להלחם כתף לכתף עם החברים שלכם בדרך להציל את העולם מיצורים מסוכנים במיוחד.

כמה יצורים מכוערים, וגרפיקה די טובה?

ננסה להתרכז בצד של הגרפיקה, למרות שהיא לא מחדשת יותר מידי מבחינה המנוע. המשחק נראה ומזכיר בנראות שלו משחקים אחרי של יוביסופט, והאמת שאין לי באמת בעיה קונקרטית עם זה. כולנו ראינו את משחקי FC ושאר הירקות מבית יוביסופט, והם נראים דומים גרפית וזה בסדר גמור נכון לרגע זה. המודלים של המפות והלוחמים נראים מעולה, ואנחנו כן זוכים ליהנות מהפרטים הקטנים של כל אחד מהאלמנטים במשחק. בנוסף לכך הוא נראה מלוטש מבחינת המפות, הUI שלו והתפריטים, וזה די משמח לראות שהם לוקחים את זה ברצינות. הוא לא צבעוני ושמח אלא הולך לכיוון המדוכדך והמדכא, וזה בדיוק מה שהאווירה שלו אמורה לשדר לנו. גם האויבים שלנו זכו ללוק מעניין, שלעתים מזכיר מתחרים בז'אנר, והם מכוערים בצורה כל כך גרפית ויפה שזה תענוג.

גולת הכותרת של Rainbow Six Extraction – המשחקיות ששבתה אותי (ליטרלי)

אם כל הכבוד לגרפיקה של משחקים מהז'אנר, אנחנו פה בעיקר בשביל מה שהוא יכול לספק לנו באמת. המשחקיות שלו פשוט מהנה ופשוטה להפליא, בלי טריקים ושטיקים או ניסיון להתחכם. אתם מתחילים את המסע שלכם, לאחר שמצאתם שחקנים, באחת מהמפות הקיימות. אתם נכנסים בסמטאות וחדרי המבנים, נלחמים בזומבים ויצורים מוזרים שזה בערך כל מה שאנחנו מחפשים ממשחק כזה. אם אתם מחפשים עומק עלילתי חסר פשרות, צר לי לומר שהמשחק הוא משחק שמספק המון פאן והנאה אבל לא תחכום עלילתי שובה לב או מענה נפשות.

ברגע שאתם נכנסים למשחק עצמו אתם מוצאים את עצמכם מתחמקים ומחפשים איך לעבור את השלב. סך הכול המטרה שלכם לעבור כמה שלבים, שביניהם יש לכם "Safe Room", כולל משימות הכלולות בכל שלב ובלי למות. אם אתם מתים, הדמות שלכם "נשרפת" לזמן מסוים, ואתם יכולים לשחק עם יתר הדמויות הקיימות בארסנל של המשחק. האמת שלא נעים למצוא את עצמכם פצועים או מתים, בייחוד כי החיים לא מתחדשים ויש מיעוט של "חבילות חיים" שמסתובבות ברחבי כל מפה וחדרים בטוחים. כך שבניגוד למה שהתרגלנו ממשחקי FPS אחרים, פה אנחנו צריכים לשקול פעמיים, ולהכנס לכל חדר עם שבע עיניים חוששות. יש במשחק אלמנטים של אימה בצורה מאוד קלילה, אהבתי את הכיוון הזה והוא אף פעם לא משעמם. באופן כללי החוויה של המשחק לא נמאסה עלי לשניה, כשאני בסך הכול מחפש למצאו ולהרוג זומבים ועל הדרך לבצע כמה משימות כאלו ואחרות ולשוב הביתה בשלום.

המשחק מכיל מס' מפות ומשימות מצומצם בתחילה, דבר שעשוי להוביל להרגשה של חזרתיות במפות ובמשימות. כל מפה מחולקת לתתי־מפות שבהם אתם נלחמים. ככל שתעלו רמות יפתחו בפניכם מדינות ואזורים חדשים ועוד תתי מפות שונים. אני מאמין שזה עשוי להרגיש מעט מייאש, אבל אם תשחקו מספיק אין ספק שתוך זמן קצר שאר המפות יפתחו בפניכם. אגב כל תת מפה היא אזור קטן כמו מעבדות, אזורים צבאיים וכדומה.
כמובן שאני מצפה לעוד מפות שייצאו בהמשך, במסגרת של הרחבות ועידכונים, אבל נכון לכרגע מדובר במס' בינוני של מפות. בנוסף לכך הייתי שמח לראות קצת בוסים במשחק, משהו שיוסיף לאתגר אפילו כפול. כמו כן לראות את התשובה שלהם במפלצות ל"סמוקר" של L4D, דבר שיכול להוסיף מאוד. הם הצילו בגדול ליצור משהו שעוקף את החוויה של משקים בז'אנר לטעמי, אבל עם פוש קטן הם יכולים ליצור חוויה איכותית אפילו יותר.

Keep in touch או בקיצור חפו עלי

המשחק מעודד שיתוף פעולה משמעותי, דבר שעשוי להשפיע על הניצחון או ההפסד בכל שלב. הוא לא מציג משימות מורכבות יותר ממה שתצפו, אבל בנוסף מסקילס אתם תהיו חייבים לשתף פעולה. בין להרים את חבריכם שנפלו, לגבות אותם, לסייע להם ובקיצור להיות יחידת קומנדו אורגנית. הזומבים לא מרחמים וגם לא המשחק, חיים לא מתחדשים, הזומבים לא יעצרו ואחרי מס' נפילות אתם לא תחזרו לסייע לחבריכם. האמת שזו מכניקה מסקרנת, שגורמת לי כשחקן לקחת ברצינות כל משימה עם הצוות. האינטרס שלנו הוא כאמור משותף, ושיתוף פעולה נכון עשוי להוביל לניצחון בכל השלבים. בנוסף ישנה משימה, במידה ואחד מחברי היחידה "מת", לקחת את הגופה שלו למכונה מיוחדת. אהבתי את הפואנטה והניסיון "לחנך", במיוחד שתת המשימה נקראת בפשטות "לא משאירים פצועים בשטח". מזכיר לכם משהו?

תחמושת, נשקים וגאדג'טים

אי אפשר לדבר על משחק יריות בלי לציין את האסקפט שבלעדיו הוא לא היה – הנשקים. המשחק מתנהל קצת כמו המשחק הקודם בפרנצ'ייז, כשיש בעצם אופרייטורס שונים לבחירה. כל אופרייטורס מחזיק בסוגי נשקים שונים: חלקם רוס"רים (רובי סער), וחלקם שוטגנים ונשקים לטווח קרוב יותר. יש מעט נשקים לכל אופרייטור שקיים כרגע, ואני עדיין בתחושות מעורבות לגבי זה. . האם זה טוב שיש מיעוט בחירה או שזה חיסרון עם משמעות רצינית על הגיימפליי?

הסאונדטראק וזה…

הסאונדטראק של המשחק מעניין ומוסיף לא מעט ערך, בין אם נמצאים בתפריט ובין שנמצאים בעיצומו של גל זומבים. יש לה נטיה לשלב צלילים שמזכירים סרטי אימה, ובנוסף גם מזכירים קצת סרטי דרמה והרפתקאות. קשה לשים את האצבע מה יותר שולט, אבל זה באמת לא משנה כשאתם במשחק. תכנסו ותהנו ממלחמה ביצורים זוועתיים, ובזמן הזה המוזיקה פשוט תעשה את שאר העבודה לייצר לכם אווירה מסתורית. כי במקרה של המשחק הזה כל המרכיבים יחד יוצרים הרמוניה מסוימת, כזו שהוא מפר ברגע שמופיע ראשון היצורים בדרכו אליכם. פשוט חוויה מיוחדת וכיפית עם קורטוב מצמרר, שאני לא חושב ששווה לפספס (ובטח אל להשתיק את הווליום 😉 ). פשוט תכנסו ותחוו את החוויה שמשלבת ויזואל ושמיעה בעת ובעונה אחת.

לסיכומה של ביקורת

בטח שמתם לב שאין התייחסות לנושאי עלילה, וזה כי היא באמת לא רלוונטית כלל. מצב הסינגל של המשחק מזכיר את מצב המולטי, פרט לעובדה היחידה שאתם לבדכם. לכן צריך להתרכז בעיקר במשחקיות שהוא מספק, שהיא עוקבת לא מעט משחקים בהפתעה גדולה שיצאו לאחרונה ובכלל. מדובר במשחק אקשן טהור, שבו המשימות והמפות הן תירוץ למרחץ דמים. שלפו את הרובים או האקדחים שלכם, אולי תעדיפו עם סכין או רימון – וצאו לכסח כמה זומבים/שדים שכאלה. הרגשתי שמדובר במשחק שבסופו של דבר בא לתת לנו הזדמנות לשחרר קיטור, הוא לא תחרותי, לפחות כרגע, לעומת Rainbow Six Siege שיצא לפני כמה שנים בסדרת המשחקים. אולם זה שהוא לא תחרותי בין השחקנים לא אומר שהוא משחק רגוע – ממש לא. האקשן הוא איטי ומענג לתחושתי, והכיף הגדול מתחיל ברגע שאתם עמוק בסיבוב.

ריינבואו סיקס: אקסטרקשן (Rainbow Six Extraction) יצא ב20 בינואר 2021 למחשב האישי,
Xbox one, Xbox series X/S, Playstation 4/5.
תודה רבה לעדלי יונייטד וUBISOFT על עותק הסקירה של המשחק.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?