ביקורת: Total War Warhammer II


משחקי Total War של הפיצה סגה והמפתחת creative assembly מוכרים בסגנון שלהם שמשלב אסטרטגיה זמן אמת ותורות, רוב משחקי הסדרה נעו בין תקופות לתקופות אך בשנים האחרונות 2 החברות החליטו להוציא את המשחק מתחום ההיסטוריה אל תחום הפנטזיה כשהוציאו את Total War WARHAMMER לפני קצת יותר משנה וב28 לספטמבר יצא לאור המשחק השני Total War WARHAMMER II, ישבתי ושיחקתי ועכשיו הגיע הזמן להגיד האם ההמשך דומה וטוב כמו קודמו או אולי משהו התפספס אי שם בשלבי הפיתוח או ברעיון? בואו נבדוק.
במשחק הפנטזיה הראשון בסדרה warhammer נכנסתי ודי התלהבתי לנוכח השינוי המסיבי שעשו בסגנון בתקופה ובז'אנר וכעת אחרי כמה שנים יצא המשחק השני ובאמת שהתרשמתי לטובה מאיך שהוא בנוי, הרעיון מהמשחק הראשון שומר על המקוריות גם במשחק החדש ואף הורחב ועוצב מחדש ומספק לקהל מעריצי הפנטזיה את מה שהם ציפו לו ובצורה הטובה ביותר, לצערנו ייקח זמן עד שייצא משחק חדש שיעסוק בתקופה היסטורית ובינתיים נסתפק במשחק המצויין הזה שמכיל את כל מה שהיה טובה בסדרת טוטל וואר בכלל ובוורהאמר הראשון בפרט אז בואו ונתחיל.

המשחקיות מצויינת היא שומרת על המשחקיות הקלאסית שהתחילה עוד מהמשחק הראשון ששילבה בין אסטרטגיה בזמן אמת לאסטרטגיה בתורות, ברוב הזמן אתם משחקים בתורות ומנהלים את כלכלת הממלכה והאימפריה בוחרים יורשים ומגדילים או בונים צבא חדש לצערי קצת חסר לי כל נושא הסקילים והממלכה כפי שהיה באטילה:טוטל וואר והיה חסר בוורהאמר הקודם אך בכל זאת זה גם לא בהכרח הכיוון שאליו נלקחה הסדרה ובכל זאת דבר שחשוב לציין הוא מה שנשמר כמו זה שברגע אחד אתם עוברים לקרב על החיים והמוות מול צבאות ענק בשדה קרב דינמי ומדהים שאם ניהיה פיירים הוא באמת מספק לנו את כל האופציות והכלים לנצח והדבר היחיד שנצטרך זה – לחשוב.

גראפיקה מדהימה היא מילה קטנה למה שעשו עם המנוע של טוטל וואר ומספיק להציץ במשחקים ישנים יותר כדי להבין את המשמעות שאת רובה לא רואים בהכרח בשלב התורות במשחק אלא בשדה הקרב שם יש לך מאות חיילים תחת פיקודך כולם שונים כולם נראים מדהימים והפירוט הוא פשוט מדהים, יצא לי לשחק מהshogun הראשון וההתקדמות הגראפית היא בהחלט מרשימה מאוד ולנוכח זה גם צריך מחשב חזק יחסית להריץ את המשחק וחשוב לקחת את זה בחשבון.

סאונד הוא תמיד תמיד חלק חובה במשחקי אסטרטגיה במיוחד כאלה שמנסים לשקף לנו תקופה מסוימת או ז'אנר מסויים ובמקרה שלנו ז'אנר הפנטזיה, ישנם חלקים מהסאונד שהובאו מהמשחק הראשון(ולמה לא בעצם?) וישנם חלקים חדשים שמוסיפים לאווירה המסתורית והפנטסטית של המשחק.

תכנים במשחק כמו זה לא חסרים החיסרון היחידי שלהם (פרט לאלה המגיעים ביחד עם המשחק המקורי) היא שהם מגיעים לרוב fDLC שעולים ברובם כסף ולא מעט ביחס למה שהם נותנים וזו באמת בעיה שקיימת עם סדרת טוטל וואר לא מעט זמן אך היא די זניחה כי ביחס לתכנים שאתה מקבל אתה יכול להסתדר איתם ולא בהכרח צריך עוד כי גם במה שמקבלים יש כל כך הרבה אופציות וכל כך הרבה וריאציות לשחק(רק בבקשה תכניסו את הדם כחלק מובנה והכל מושלם).

בסך הכל מדובר במשחק סטנדרטי בתחום עם וותק ארוך זמן עם לא מעט אופציות איך לשחק כל משחק והדבר היחיד שהוא דורש מהמשחקן וזה משהו שכן ניתן ללמוד פה היא להפעיל את הראש ולחשוב מחוץ לקופסא כמו אסטרטג וטקטיקן אמיתי(תתארו את עצמכם כמו אלכסנדר מוקדון או אפילו נפוליאון)

אז חוץ מזה מה עוד בעייתי או מה יכול להוות אישור סופי לרכישה או אי רכישה של המשחק?
בדרך כלל כשמדברים על גורם שמרחיק שחקנים מדברים הרבה על באגים שפוגמים בחוויה או אולי בתקלות רשת במשחקי המולטיפלייר וגם המשחק הזה לא חף מבעיות כאלה בין עם בעיה בגרסאות בזמן משחקי המולטיפלייר או אולי פגם בAI(אינטלגנציה מלאכותית) שמונע ממך לנצח ברמה מוגזמת או לנצח את האוייב ביתר קלות וכן בעיות לא חסרות אבל גם אתם בתור שחקנים יכולים לעזור ולדווח לסגה ולמפתחת והנושא יטופל בצורה הטובה ביותר(אני אישית משחק ומחפש על הדרך כדי לעזור).

לסיכום, אם תרצו לשחק במשחק מעולה שיש בו מרכיבים שונים שכל אחד מהם גורם למשחק להתעלות על אחרים בז'אנר(והרבה משחקים מהז'אנר גוססים היום כי לא התפתחו ליעדים הרצויים) תשחקו בWARHAMMER II הוא בהחלט מומלץ ועם כל הבעיות שלו הוא הולך בנתיב הנכון נותן לנו את האווירה הכיפית ביותר ודורש מאיתנו דברים שמאמצים את התאים האפורים ועוזרים לנו לחשוב קצת מעבר למה שאנחנו רגילים היום(לעומת משחקי FPS ביניהם משחקי יריות). בהצלחה בכיבוש העולם!

תודה רבה להד ארצי על העותק

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?