פרסום: רשמים ראשוניים מהבטא של The Division 2

כל כך שונה ובאותו זמן כל כך דומה כך אני אוכל להתחיל לתאר את המשחק THE DIVISION 2 או יותר נכון את הבטא של המשחק שיצאה להתנסות היום(7 לפברואר 2019), הפעם בניגוד למשחק הראשון שבו חווינו את תחילת המגיפה והסגר הצבאי במנהטן שבניו יורק בעקבות התפרצות זן חדש ובלתי ידוע של אבעבועות שחורות כעת אנחנו כ7 חודשים לאחר התפרצות המגפה ברחבי העולם ואנחנו חוזרים ונקראים לדגל לתפקיד סוכני הביטחון הלאומי הרדומים במטרה להציל את המקום השמור ביותר על פני כדור הארץ מהמגפה הנוראה ומהפשיעה האכזרית – וושיגנטון. האם חוץ מהשינויים הללו הרגשנו הבדל מהפכני? קצת מוקדם לקבוע.

אני חייב להודות שאני בעד משחקי השרדות שיגוונו לנו טיפה את כמות המשחקים הדומים להחריד שיצאו לאוויר העולם בשנים האחרונות, הקו של דה דיוויז׳ן היה מלכתחילה שילוב של הישרדות עם משחק תפקידים ומשחק אקשן הרפתקני, השאלה שעולה מהתיאור הנוכחי הוא האם הבחירה להמשיך בקו הזה גם במשחק השני שיוצא בקרוב הייתה בחירה נכונה של המפתחת או שמא היא יכלה להתמקד קצת יותר אחד מהפנים שהיא הציגה לנו עוד בכנסי הגיימינג כמו E3.

אז נכון שמדובר בסך הכל בבטא של המשחק והיא מכילה רק כמות מצומצמת מהתוכן שצפוי לנו ביום יציאת המשחק אך המשחק לא בהכרח רחוק מהקרוב שלו – דה דיוויז׳ן הראשון שיצא בשנת 2016, עד כה מחוויות הבטא הוא מרגיש כמעט אותו דבר לטוב ולרע כשהפעם אנחנו חווים את החוויה של הסוכנים הרדומים היישר בוושינגטון הבירה של המעצמה החזקה בעולם שחוותה התפרצות של מגפה איומה במהלך ״יום שישי השחור״(black friday).

תקציר העלילה:

״היחידה הרדומה של סוכני הממשל נשלחת להציל את האומה מנפילה סופית לתהומות המגפה ולמגר את הפשיעה שהשתלטה על על המשאבים החיוניים האחרונים וכמובן שכמו בכל סיפור אסונות טוב התקווה של האנושות כולה בכלל ושל ארצות הברית בפרט תלויה בנו ועלינו למהר ולחסל כל דבר שעלול להכשיל את מאמצי השיקום ולהפיל את האומה האמריקאית.״

המשחק השני בסדרת The Division 2 מפותח אף הוא על ידי הסטודיו Ubisoft Massive שפיתח גם את המשחק הקודם בסדרה ועל פי הרשמים הראשוניים שלי מהמשחק הם בחרו לשמור על הקו האחיד שבו הם בחרו במשחק הראשון שיצא בזמנו ועורר תגובות חיוביות מחד גיסא על העולם הפעיל וההרוס שנבנה, האויבים והסיפור הכללי ומאידך גיסא ״חטף״ מכה קשה מגיימרים רבים על היותו שונה ממה שהובטח מלכתחילה על ידי Ubisoft וממה שהוצג בטריילרים.

אז מה התוכן שאנחנו נחשפים אליו בבטא של דיוויז׳ן 2?
ממבט ראשון המשחק מזכיר מאוד את קודמו בהתנהלות שבה אנחנו מתהלכים (הפעם) ברחבי ההריסות של וושינגטון, פוגשים באויבים שעורכים פטרולים, שומרים על מקומות ובסיסים, משיגים משאבים שונים ואמצעי לחימה שונים כמו חלקים שונים, חבילות בריאות וריפוי(ואוכל כמו בקודמו), חבילות תחמושת ומוצאים בסיסים של אויבים ושל בעלי בריתנו ושורדים נוספים ודירות נטושות שבהם כמה מפתיע אנחנו נלחם באויבים ונמצא משאבים(משחק השרדות חלקי), עד כאן זה בהחלט מזכיר את הקודם.

ובכל זאת, העולם נראה ממבט חטוף על מפת המשחק כמו עולם קצת יותר גדול, חי ודינאמי מהמשחק הראשון כשאנחנו חוזרים לרחובות מלאי הסכנות להלחם כסוכנים בבירת ארצות הברית(מרגש כשלעצמו) כשכל דבר שיכול לקרות לנו קורה ובלי רחמים, כמובן שקשה להתרשם מהעולם כשהמשחק עודנו בבטא ורק חלקו חשוף לנו אך הוא בהחלט הזכיר לי את העולם של המשחק שקדם לו, אויבים רבים שצצו מכל פינה והזדמנות להציג את יכולות הירי שלנו לחברים כשמערכת הירי לא השתנתה יתר על המידה ובה אנחנו בעצם יורים בנשקים והתחמושת שברשותנו(רובים ראשיים ומשניים, רימונים), פוגעים ומורידים מבר החיים של האוייבים שגם במשחק החדש מחולקים למספר סוגי אויבים כשניתן לזהותם באמצעות בר החיים שמעל ראשם(אדום – אויב פשוט, סגול – אויב קשה, צהוב – בוס).

שינוי ניכר שממש גרם לי לאהוב את המשחק השני ביחס לראשון הוא היכולת להלחם בגלי אויבים עם נשקים הפשוטים ביותר אומנם אבל גם עם פחות בזבוז מחסניות ביחס למשחק הקודם שבו נאלצנו לרוקן מחסניות על גבי מחסניות בשביל להוריד לאויבים הפשוטים ביותר את מד החיים אפילו לחצי אם לא פחות, במקום להיות ספוג שסופג כדורים עד המוות אנחנו מקבלים אויבים טיפה יותר ״אמיתיים״ שמרגישים יותר אנושיים כבני אדם במיוחד כשהם סופגים כדורים מאיתנו וכך גם בתגובה שלהם לירי ולפגיעות בהם עד שהם מתים, מערכת הירי והנשק מרגישה יותר אמינה ויותר מאוזנת כשבאותה מידה שאנחנו יורים ופוגעים גם אנחנו נוכל לספוג נזק בצורה משמעותית אך הגיונית ולא מוגזמת.

בזמן ההסתובבות ברחבי העולם ובבסיסים וה״בתים הבטוחים״ נוכל לפגוש עשרות npc שחלקם יועילו לנו ויתרמו את חלקם וחלקם שם כדי להגדיר נוכחות של עוד דמויות וכדי שלא נרגיש מבודדים בעולם ההרוס והמפורק של המשחק, אני רוצה לציין לחיוב את התוספות שנוספו לנו לסקילס ולאמצעי הלחימה שלנו בדמות של גאדג׳טס כמו רחפני התקפה, מכונות ירייה עוצמתיות ורימונים רצחניים – מעל – הממוצע שמזכירים במקצת את הפונקציות שקיימות כיום ברוב משחקי היריות העתידניים וגם איך לא האמצעים שעומדים לרשותנו במשחקים כדוגמת וואטצ׳ דוגס 2 שאף הוא מאותה מפיצה יוביסופט וזו פונקציה שאישית הלהיבה אותי מאוד כשהבנתי שאני יכול להלחם ״בשתי חזיתות״ מצד אחד מכונת הירייה והרחפן שדואגים לחסל חלק מן האוייבים בחדרים ובשטח ומצד שני אני שמסוגל באותה העת להלחם באויבים הרצחניים עם הסכינים, חלק מהאוייבים הרגילים ולעתים גם בבוסים ובלוחמים היותר מאתגרים שהמשחק מציע לנו מכל השלל אויבים שקיימים.

לסיכום הרשמים הראשוניים:
מדובר במשחק עם פוטנציאל ענק כשבבטא אומנם חווינו חלק מהמשחק ולא את המשחק במלואו אך אני באמת מאמין שהתוספות שהתווספו כעת לפונקציות הקיימות בו רק גורמות לו לסקרן אפילו יותר, אז יחד עם הגרפיקה המשופרת,הרעיון העלילתי והביצועים הגבוהים של המפתחת קיבלנו תוספת משמעותית לכמות האקשן והמשימות ועוד נופח מעניין ומאתגר למשחקי היריות של השנים האחרונות ורק ניתן לחכות ולראות את המשחק לאחר יציאתו הרשמית והנהירה של הקהל למשחק השרדות מלא אקשן ופעולה עם אויבים חזקים ומשימות עם חברים.

תודה ענקית לחברת עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של UBISOFT בישראל על עותק הסקירה של הבטא.
הכותר The Division 2 יהיה זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים החל מה15 למרץ 2019.

EU_LOGO_Small

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?