חווית ספורט (ידיים) – KNOCKOUT CITY – ביקורת

מי לא התגעגע למשחקי ילדות כמחניים וכדור־עף? אז כעת המשחק Knockout city מרים את הכפפה ומספק לנו חוויה חדשה. המשחק המדובר מכיל קונספט מעניין ודי חדשני, והוא מהווה מקבילה למשחקי רוקט ליג למשל. מה חשבנו על KNOCKOUT CITY?

KNOCKOUT CITY הוא משחק FPS בו הנשק הוא לא רובה, אלא כדורים מסוגים שונים. המטרה שלנו, שדי דומה למטרה במשחק מחניים, היא לפגוע בצד השני ולפסול אותו. החוקים קצת שונים והתנאים יותר מגוונים, אבל מדובר במשחק מחניים אחד גדול ומטורף. נכון לכרגע ישנם מספר מפות מוגבל,אבל במה שקיים אי אפשר שלא להתרשם. הסגנון העיצובי והמשחקי, והרעיון שעומד מאחוריו. הוא לא נועד להיות משחק רציני ויבש, אלא משעשע וקליל שנותן להשתעשע בין הסבבים.

חברת Velan studios פיתחו אותו והוא מופץ ע״י EA, והוא שונה ממה שקיבלנו בשוק הגיימינג. הסטודיו המפתח פיתח לראשונה את מריו קארט לייב, וKNOCKOUT CITY הוא המשחק השני שהוציא תחתיו. נראה שמדובר בפרוייקט שאפתני דיו, שגרם לי להסתקרן מרגע הכניסה לתפריט של המשחק. משחק אנרגטי וספורטיבי לחלוטין, שמניע את שרירי הידיים כפליים. התרוצצויות ומלחמה עד הפסילה, כשהיריב עשוי להיות מהיר יותר ולהפתיע. מדובר במשחק שלבסוף מתבסס בעיקר על סקילס אישיים, כאלו שבאים איתם או מפתחים לאורך הזמן.

נראות מרשימה, נוכחות צבעונית

KNOCKOUT CITY נראה פשוט נפלא, והצבעוניות פשוט שופעת ממנו. הוא מנסה לדמות לעצמו מראה צעיר ורענן, מה שמזכיר לעתים משחקי קז׳ואל של נינטנדו. הטקסטורות של המפות נראות מעולה, לצד המודל של המפה שהרשים אותי לחלוטין. בנוסף לכך הדמויות מעוצבות בצורה משעשעת, ונראות אסתטיות ואיכותיות. המפות לא גדולות במיוחד, ובכל זאת הן בדיוק מה שקיווינו לו. כל מפה מעוצבת בהתאם ל״נושא״ מסוים בה, והן גם דינמיות ותזזיתיות במובן מסוים. העיצוב של המשחק, למשל של המפות והדמויות, הוא עתידני ומתוחכם לכאורה.

כשאתם נכנסים החל מהתפריט הראשי שמעוצב פשוט וברור, לא מתחכם ומשדר את האווירה של המשחק. בנוסף לכך ״הלובי״ שמעוצב כזירת אימונים קטנה, ונראה שהושקעו באסתטיקה שלו לא פחות מהמפות הרגילות. חשוב לציין שהסטייל לא סתם מצוייר וצבעוני להפליא, אלא מצויר בסגנון קומיקסי או מנגה מטורפים. התענוג הצרוף וה״שלמות״ היחסית של הפן הגרפי, בהחלט לא פחות ממצוינת ומענגת לעין. לא פשוט להחמיא למשחקים ענק כיום, במיוחד לאור השם שיצא לחברות טריפל איי כמו EA. אולם לפעמים צצות הפתעות מאגניבות, ונוקהאוט סיטי הוא בהחלט הפתעה שכזו.

משחקיות מטריפה ופנומנלית

עם כל הכבוד ליופי והעיצוב המטורף, המשחקיות היא ה-דבר החשוב בKNOCKOUT CITY. לעתים יוצאים פניני גיימינג חדשניים, שמביאים קונספט או גימיק מקורי בשורה זו נמנים רוקט ליג; טים פורטרס, וכעת גם נוקהאוט סיטי נכנס לרשימה. אתחיל מהסוף ואציין שלא היו בעיות משמעותיות, בעיקר כאלו שנבעו מחיבור לקוי או המתנה ארוכה. המשחקיות פשוטה לגמרי, ובה המטרה שלנו להתחמק מכדורים ולפגוע ביריבים. לא מדובר בעוד משחק עם אויבים רגילים, אלא במשחק חברתי למדי בסגנון ילדות. ניתן בין היתר למצוא ולקחת כדורים מסוגים שונים, להתחמק מכדורים, לקפוץ ולדאות באוויר. כמו כן אפשר למסור ולבקש מסירה, לדחוף את המתחרים האחרים. יתר על כן, ניתן גם לעצור כדורים שמושלכים, ואפילו הסביבה דינאמית ומשפיעה עלינו במהלך המשחק.

יתרה מזאת המשחק הבסיסי בנוי מכמה מודים, בין המודים ניתן למנות את הTDM וFree-For-All. מודים נוספים שקיימים מכילים גימיקים מעניינים, למשל מוד שבו ישנם מס׳ כדורים מוגבל ומוד שבו צריך לאסוף יהלומים לאחר שפוסלים מתחרים. לצד המודים הללו קיימת פונקציה נוספת, היא נותנת את הפן התחרותי יותר של המשחק. מדובר כמובן במוד הליגה, שהוא מהווה את הליגה הספורטיבית של נוקהאוט סיטי. יתר על כן במשחק קיימת אפשרות להקים CREW, באמצעותה ניתן להתחרות יחד עד 4 שחקנים.

מדובר במשחקיות מיוחדת למדי עבור חברת טריפל איי, והצלחה לסטודיו שהשיק את המשחק השני שלו. הוא מהיר ומצחיק לגמרי, ואין רגע שבו אנחנו מחוץ לאקשן. המפות עצמן לא גדולות למדי, אלא בגודל מספיק כדי לאפשר לנו לאגף את המתחרים או לרוץ ישר לאקשן. בחלק מהמפות ישנם מכשולים שונים, למשל רכבות עתידניות או רכבים מרחפים, שעשוים להיות ההצלה או הסיוט שלנו. בשלב מסוים כן הרגשתי שקיימת רפטטיביות במשחקיות, אך המתחרים שלצידנו לא מותירים בנו רגע להתעמק בה. לאחר לא מעט שעות משחק בנוקהאוט סיטי, אני בהחלט מצפה לעידכונים ולשיפורים עתידיים.

סאונדטראק? מקפיצים ונהנים בKNOCKOUT CITY

בזמן שאנחנו מתחרים אחד בשני ואחד לצד השני, המוסיקה והסאונדטראק פשוט מרימים לנו להנחתה. לא יכולתי לבקש סאנדטראק טוב, ומה שקיים פשוט מספק את הרצון להשאר במשחק. מוסיקת רקע מקפיצה ופנומנלית, כך שבכל רגע אנחנו שם בפנים. במקביל למשחקיות שמספקת רצף משחקים מטורף, גם הסאונדטראק הוא אספקט שלא נח לרגע. אז בזמן שאנחנו מבלים בריצה והתקפה על היריבים, האוזן שלנו כמהה לממריץ רציני ורלוונטי שמסופק ע״י סאונד איכותי.

לסיכומה של ביקורת

KNOCKOUT CITY מספק לנו חוויה ספורטיבית מטורפת, והכל כמובן בתלבושת צבעונית במיוחד. המשחק הושק בצורה הטובה ביותר באספקטים רבים, ואי אפשר לדמיין ביצוע יותר טוב. למרות השם של חברות פיתוח והפצה כמו EA, במקרה הזה היא הפיצה משחק שלא מקסים ומפתיע. חריגים מפה ושם הורידו את סף החוויה, אך אלו היו בעיות שלא נבעו מהמשחק עצמו. נוקהאוט סיטי הוא משחק FPS שונה ומגוון, בין שנדבר על הנראות האסתטית לבין המשחקיות שעמוסה בכל טוב ומושחזת. בשנים האחרונות יצאו לא מעט משחקים, ועולם הגיימינג עבר שינויים מרחיקי לכת. עם זאת תמיד אפשר לשבת ולהתרפק על משחק אקשן שונה ומיוחד, שמספק חווית גיימפליי איכותית שנראית טוב ונשמעת טוב. נוקהאוט סיטי הוא המשחק שעליו אני מדבר, כזה שאחרי יום ארוך יושבים ונהנים מאקשן משעשע, מהיר ואקסטרה אורדינרי.

המשחק נוקהאוט סיטי (Knockout City) זמין כעת לPC, לXBOX ולPS.
תודה לעדלי יונייטד על עותק הסקירה של KNOCKOUT CITY.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?