ביקורת: Stardew Valley

הצלחה של משחקי Indie בעבר הייתה לרוב קלושה ולרוב הם נדרסו בידי משחקי AAA וחברות הפיתוח שלהם דבר שהשאיר את המפתחים במקרה הטוב עם מוצר כושל ביד ובמקרה הרע מרוששים חסרי כל, כל זה השתנה בשנים האחרונות עם יציאתם של משחקי indie מוצלחים וממול נפילה גדולה של חברות הפיתוח הגדולות והמשחקים שתחת פיתוח, אז מה שונה במשחק Stardew Valley?
בניגוד למשחקי הAAA של היום שמספרים לנו עלילה מורכבת לרוב קשה ולרוב בשילוב ז'אנר הFPS עם רקע של אקשן המשחק הזה הוא הדבר הכי רגוע שקט נאיבי וכיפי שתוכלו לשחק היום, אתם משחקים דמות שהגיע מהעיר הגדולה לשקט של הכפר אחרי שקיבלתן בירושה חווה ומשם עליכם לנווט את דרככם בלהתחבר לכפריים, לבנות חווה מוצלחת שמניבה גם פירות וגם רווחים, ללמוד לחצוב משאבים על מנת לשפר יכולות וגם לדוג וכל זה בעולם פתוח לא קטן עם שטחים רחבי ידיים יפים ומעוצבים בסגנון האמנותי הנוסטלגי-משהו שנקרא PIxel Art, אנשים שואלים את עצמם איפה האקשן פה? לא בכל דבר צריך אקשן כדי להנות במיוחד כשהאופציות המנחות לפניך מאפשרות לך לבחור לאן תרצה לנווט את עצמך.
חשוב לציין שעם כל מה שסופר לכם נשמע מרשים והכל עוד יותר חשוב גם להוסיף שהמשחק פותח ע"י בן אדם אחד ששקד ימים ולילות על הגראפיקה, המוסיקה, המכניקה והמשחקיות וגם תיקוני באגים זה נתון מאוד מרשים ביחס לזמן הפיתוח ולזה שאת הכל פיתח בחור אחד(אריק בארונה).

המשחקיות – המשחקיות פשוטה מאוד וכוללת מרכיבים של Farming(חווה), Fishing(דיג), Crafting(חציבה) וכמובן שבתוך כל זה ישנם משימות מתושבי הכפר, הצורך לרצות אותם ולהביא להם מתנות ובכך לשפר יחסים איתם ובקיצור החיים האמיתיים בתוך משחק, בנוסף לכל זה הUI נראה מאוד פשוט ויפייפה המקשים פשוטים וכך גם השליטה בדמות כך שלא צריך Tutorial יותר מידי מסובך כדי לקלוט את הכל.
נושא הבאגים גם הוא צף בכל הנושא ובאמת שלא מצאתי באגים משמעותיים ורציניים שייפגעו בחווית השחקן וזה טוב ומראה על רצינות הפיתוח ועצוב לומר שמשחק אינדי כזה נמצא במצב הרבה יותר טוב ממשחקים בעלי תקציב פיתוח בשווי עשרות מיליונים(דהיינו "AAA"), כל כמה זמן יוצא עידכון שמוסיף דברים או משפר את המשחקיות ומתקן באגים וזה טוב.

גראפיקה – משחקים כמו Undertale הוכיחו לנו שלא צריך יותר מעלילה טוב ושנונה כדי להחשב משחק השנה וStardew Valley מוכיח שלא צריך יותר ממשחקיות ממכרת בשביל להחשב משחק השנה, הגראפיקה פשוטה ביותר אבל נראת בכל זאת טוב מאוד והפרט החשוב ביותר – היא כולה עשויה אומנות פיקסלים והתואצה לפנינו מרשימה במיוחד והראתה לנו איך עושים את זה עם גראפיקה לא בהכרח ריאליסטית וללא צורך להשתמש במנועים חדשניים כמו UNREAL בשביל ליצור משחקים יפים.

מוסיקה – אחד היתרונות במשחק לעומת הרבה משחקים שמזניחים את החלק המוסיקלי הוא ההשקעה גם בתחום הזה והמוזיקה והסאונד שבו מרגיעים מאוד והאווירה כולה נכנסת בעקבות המוסיקה ומשרה עלינו את הנחת והכיף בזמן שאנחנו בונים עוד חווה או חוצבים עוד משאב.

עולם המשחק – דינאמיות בעולם פתוח גם כזה היא שם המשחק ופה אנחנו מרגישים עולם חי ודינאמי שבו ישנם עונות שנה(כמו חורף, קיץ) שעון, מד עייפות ומחזור של יום ולילה וכמובן שהסביבה שונה מאוד ופה ושם נתקלים באיזה ארנב מתחבא או סנאי שבורח אל העצים או כמובן התושבים המקומיים שנעים ממקום למקום או נמצאים במקום עבודתם וכמובן שהמשחק מאפשר ולעתים גורם לנו להיות תלויים בהם ולנסות לשתף אותם ולחזק את החברות איתם לצורך משימות, מוצרים וכ'ו והעולם בהחלט מעניין יותר ככה ושלא נשכח את הפסטיבלים שמתרחשים אחת או שתיים לעונה וימי ההולדת שעלינו לזכור של התושבים הכפריים ולמצוא את המתנה האהובה על כל אחד מהם. מרשים!

לסיכומו של עניין מדובר בהנאה פשוטה וצרופה בחיק הטבע והכפר המצויירים אם כל הכלול בזה וכחוואים עלינו ללמוד לנהל חווה פורחת ומלבלבת בהתאם לעונות השנה לדעת להתנהל עם התושבים ולנהל את הכסף שלנו וכמות המשאבים שברשותנו כדי להיות אמידים ואהובים בכפר.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להגיע לבעלי זכויות היוצרים. אם ראית משהו שפוגע בזכויות היוצרים שלך ו/או מישהו מטעמך אנא פנה לעמוד צור קשר ודווח לנו על כך.

רוצים לקרוא עוד?

מי אני?

עומר אוקון

עומר אוקון

עומר אוקון, בן 24 שגר אי שם בצפון. סטודנט לתקשורת, גיימר,
תולעת ספרים ומכור לסרטי אימה. העיתון הוא הסרט האהוב עלי.

מה אתם חושבים? מוזמנים לשתף אותנו

מה קוראים היום?